Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Продукти на ROCO | ROCO products
bazitov:
Надявам се да се включат. За да е по-ясно какво целя:
Ако приемем, че един РВ (блок) се дефинира от поне два участъка, то тук са 8 блока http://www.digikeijs.com/dr4088rb-cs-16-channel-r-bus-feedback-module.html четох май, че могат до няколко такива устройства да се навържат към R-Bus-а на z21, докато на Z21 лимита беше по-голям (но може би заради L-Bus-а.. изчетох много неща за кратко врме и всичко още е каша). А да, ето го конкретното описание от документацията:
The ROCO R-bus is divided into two groups: group 0 and group 1. Group 1 includes module numbers from 1 to 10 and group 1 from 11 to 20. Fully using Digikeijs DR4088 modules would mean two DR4088RB (1 for group 0 and 1 for group 1) and eight DR4088 s88 modules. This uses the entire feedback capacity (160 inputs) of the R- Bus. If you have a Z21 (black), the Digikeijs DR4088LN connected to the L-Bus of the Z21 offers the possibility of using up to 2048 inputs.
До колкото разбирам 160 детектора за заетост е лимита на z21, а при Z21 са 2048. 2048 са от LocoNet шината - разсъждавам на глас, че да е от помощ на следващи четящи.
160 / 3 детектора на блок (за най-лошия случай) пак са 50 блока за z21, което е доста така или иначе. Но не знам какво друго ще се наложи да се връзва...
Та не знам ако се правят РВ за една средно голяма гара дали лимита на z21 няма да ми се окаже бръже достигнат и пак да пиша във форума :D
=== добавка ===
За да дам малко преспектива, за едно относително просто двойно трасе, с една гара - Wassen, броя блокове, до който са стигнали, тези професионалисти, е около 50 детектора на заетост.
http://www.gotthardmodell.ch/anlagen/neue-anlage/planung/streckenbloecke/ втората картинка, като на някои блокове са с по един детектор, а в гарата нормално - по три, за да може да спират правилно.
gregary:
И аз между другото съм на същото дередже, двоумейки се между z21 и Z21. Определено екстрите на голямата са в повече, което я прави по "профи" в сравнение с малката. Но, съответно и използването й трябва да е по професионално, за да се "отплати" наличието й.
--- Цитат на: bazitov link=topic=18.msg100370#msg100370 date=1438097186 ---- Z21 (голямо Z) което си има LocoNet
--- Край на цитат ---
За LocoNet-та, смятам, че той не е нужен в домашни условия , в малък или средно голям макет.
Всичко това го казвам като мои разсъждения, без да претендирам, че са правилни, продължавайки да се двоумя. :)
Нека да се намесят и по запознатите с цифровизацията...
TheJackal:
Централите Z21 и z21 са почти еднакви, с разликата че Z21 на задния панел има букси за CAN, X-BUR, R-BUS, отделен вход за програмна релса и SNIFF BUS. Тези неща са необходими при модулно - фремо каране на влакове, часовник и прочие. Както и Гришата е споменал.
Ето снимка на преден и заден панел на двете централи
z21 - малка (бяла):
Z21 - голяма (черна):
Отговорите на въпросите какво може всяка централа тук: http://www.z21.eu/en/FAQ-Support/FAQ
Ванката ме светна на следното: през софтуера JMRI, който работи под JAVA скрипт, малката централа z21 (бялата) може да прави същото както и голямата Z21 (черната), а именно програмиране на декодер (настройки, записване, звук, копиране и т.н.), едновременно с роковска мишка, таблет и смартфон трима души да си карат определени локомотиви.
Централите са съвместими и с други ценрали, мишки и т.н. :hi:
daddy_g:
Аз съм с бялата z21, взех я от Велко.
Ако трябва да съм честен досега съм карал точно 5 пъти откакто я купих и все още не съм и разучил всички възможности.
Идеята да я купя беше да е свързана с PC и от там да се контролира всичко, но все още не съм стигнал до там.
Като цяло централата ми се вижда доста добра, особено че не се налага да си "вързан" за нея с мишката.
Управлението през смартфон (в моя случай таблет) е доста удобно, децата се съдраха да карат дори и малкия който тогава още нямаше и 2г.
bazitov:
Благодаря на всички включили се.
z21 централата определено е супер, но ще трябва да се посмята още, защото намерих това:
OpenDCC GBM http://www.fichtelbahn.de/gbm_index.html , което може да се полазва така http://www.fichtelbahn.de/gbmboost_interface.html
Предимства:
- Открих го по датчиците за заетост, които идват и с идентификация на локомотивите през RailCom
- Интегрирано решение - може да се започне с един съчетан модул GBMboost + GBM16T, което предлага централа, booster, 16 датчика за заетост и идентифицаране, BiDiB шина
- Към един booster могат да се закачат още 2 датчика за заетост GBM16T, което прави по 48 сензора на един booster
- Отворен формат, нещо накоето не съм особен почитател, освен ако няма много последователи - които към момента липсват
Недостатъци:
- чисто естетически все пак това си е платка
- Цена, където трябва да се посмята за плюсовете и минусите предвид комбинацията
- модул GBMboost + GBM16T 160еур, като пак трябва да се запоява
- нужда от допълнителни две захранвания - едното до 4A другото до 1A - допълнителни разходи
- цената на отделния GBM16T и лимита от общо 3 GBM16T модула към един боостер, един вид ако дотрябват 49-54 сензора цента изведнъж скача с още един booster
- Хич не изглежда лесна за употреба, хем от софтуер не се плаша, но това чудо изглежда като да работи основно през RocRail
- може да му се върже multiMaus - удобство + допълнителни разходи
Ако LocoNet е изхвърляне за домашен макет, то BiDiB шина е още по-голямо такова. Ще трябв да отлежи малко тази информация и да се направи един Excel за лесно смятане и сравнение на решенията.
Поздрави!
Гледайки какво съм писал и какво се случва:
В момента съм със z21 (бялата) и не мисля, че скоро ще сменя. Ако пък ще се сменя, гледам основно към http://www.digikeijs.com/dr5000-dcc-multi-bus-centrale.html
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия