Машната ни е добре познатата 110-ка на Гютзолд, по-която едно време "точех доста лиги", и като получих възможност, си взех няколко на веднъж
. Да не забравяме обаче че цената тогава беше 12лв на бройка, толкова беше и кило луканка направена от месо. Нека да видим обаче, дали същата серия машини на Роко прилича на едновремешните машини.
Машината пристига в стандартната опаковка, която сме се убедили, че рядко позволява повреждане на опакованите модели.
Още с отварянето на кутията става ясно, че новия модел на Роко е с пъти по-добър от едновремешния Гютзолд. Това обаче е обяснимо, предвид подобрението на технологите през изминалите години, и реномето на фирмата Роко, да произвежда едни от най-добрите за цената си модели. Като става въпрос за цената, ще спомена че въпросния модел на цена вече към 79Е е повече от отличен и смятам че за тази цена, модела е направен достатъчно детайлно.
Всички дръжки по корпуса са метални и са боядисани съгласно оригинала. Детайлни са и надписите. За разлика от стария модел Роковския има променен начин на разглабяне чрез повдигане на капаците над двигателния отсек.
Като отдолу се откриват 4-те винта за сваляне на корпуса и платката за управление.
Почти веднага схващам че няма достатъчно мест оза монтаж на говорителче, което е явен недостатък. Поне да бяха оставили малко свободно место.
Както и да въртя и да пробвам не става- капака не може да се затвори.
Търсих и другаде(примерно резервоара за гориво) но се оказа невъзможно. Остава единствено възможния начин да се отвори отвор в платката, като прекъснатите пътечки се опроводят допълнително около говорителя от долната страна. При разглабянето на платката виждам че е произведена в Китай
Не ме изненадва, понеже за да се докара тази цена, са нужни евтини компоненти. Добре че поне платката е направена достатъчно добре. По количеството отвори и празни пад-чета стигам до извода че е търсена някаква по-голяма универсалност и вероятно същата платка се ползва и за други локомотиви.
Кратък изглед към задвижването и отодлу. Видно е че цялото осветление състоящо се от две отделни платки е монтирано към основната платка чрез спойка.
Не вждам особен смисъл да коментирам едно традиционно удачно замислено и изпълнено задвижване. Да не кажа че при масовите производители на модели, поне за мен Роко е лидер в задвижванията. Здрави във ремето, безшумни и не на последно место мощни са само машините на Роко. Самите предавки са изпълнени със наклонени зъби, съгласно всички правила на механиката. Просто безупречно. Въпреки отличното токовземане, двата маховика, дават възможност на машината да има достатъчно гладък ход, дори и при доста чести прекъсвания на захранването по време на движение(най-вече при замърсени колелета и оксидация по релсите)
И така платката се качва на фриза за да се отвори необходимия отвор за вкарване на говорителя, и така да се осигурят необходимите 2мм за затваряне на капака
Отвора е почти готов
Проба за монтажа
Оставам доволен! Всико е както трябва да е. При пробата капака се затваря без да опира в говорителя! При това говорителя влезна плътно без никакви хлабини.
Остава монтажа на декодера и подвързването. Както казах модела е чудесен, обаче единствения пропуск е, че въобще не е помислено за монтаж на звук. Поради това предвиденото место за монтаж на декодера, става неизползваемо, след като в тази секция монтирах говорителя.
Логично е декодера да отиде в другата секция на машината, обаче малкото пространство под кабината създава доста проблеми, ако проводниците на декодера са дори леко оплетени или минават един върху друг. Затова се принуждавам да възпроизведа лентов кабел с помоща на тиксо.
Номера става и кабината ляга точно без да остава и ни най-малка хлабина, която да дразни окото дори и на непретенциозния хобист
.
И така модела е готов за проба и програмиране
Този път ще се въздържа от изводи и ги оставям на вас, пък и цената и детайлността мисля че говорят достатъчно.