ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Правила, препоръки и указания за правилна експлоатация на форума | Rules, suggestions and leads for correct exploatation of the forum
Грамотното писане във форума - от особено важно значение
piko1:
аз ще си замълча поради това че обикновено такива теми ме карат да избухвам
за това просто ще напиша следното аз пък не съм съгласен
Der Hetzer:
Твърдо ЗА грамотното писане!
В друга тема се спореше дали всички или не всички, които се занимават с нашето хоби са действително интелигентни. Дори и не всички да са такива (ясно е че всички са различни и е още по-ясно, че нито сме еднакви, нито сме равни), все пак е нужно да има някакъв задължителен минимум (както в училище - ако имаш оценка "Среден 3" - минаваш, ако е "Слаб 2" - оставаш), защото в противен случай, твърденията относно всеобщата интелектуалност на занимаващите се с това хоби изглеждат напълно смехотворни, особено визирайки някои постинги (по правописа ще ги познаете), които изглеждат като написани от някой дебил от училище за бавноразвиващи (или изобщо неразвиващи) се полуидиоти. И вместо да се засягате - научете майчиният си език (освен ако Вашият майчин език не е този от еничарските новини по БНТ) :spiteful:
bdz43r:
Твърдо и с две ръце съм ЗА задължително грамотно писане. Има някакви рамки на търпимост към технически и дребни грешки и пропуски, но не бива да се толелира фрапиращо неграмотното писане с неспазени елементарни правила (като на господина, който не е съгласен).
piko1:
ето до къде се стига като изскочи такава тема :sarcastic:
така мен няма какво да ме сравнявате със каквото и да е важното е да знаете че аз не пиша така
от не знание а защото просто няма как да се случи по грамотно да пиша ако смятат те че го правя нарочно
отново сте в дълбоко заблуждение както и това че съм пропуснал някой клас
та така нека ви запозная с малко факти :
има едно заболяване наречено Дислексия то се проявява по различен начин при всеки който го има
и не може да бъде подравнявано едно към едно всеки пациент (тъй де симптомите се проявяват за всеки по различен начин но по общо се нарича Дислексия ) това не е "болест" която се "лекува" тук може да прочетете този интересен матерял :
--- Цитат ---Дислексията съществува, макар да не се говори за нея
Приемането и не само като проблем, но и като дарба е предпоставка за разработване на по-добри образователни програми, които да подпомогнат засегнатите деца в учебния процес, пише в. 'Форум'
10.09.2005
"Дислексия" е първият и основен термин, който се използва, за да бъдат назовани най-различни проблеми, свързани с овладяването на учебния процес.
У нас обаче се говори малко за проблема, което не означава, че той не съществува, пише информационният седмичник за Северна България "Форум", цитиран от Econ.bg.
В световен мащаб е доказано, че всеки 10-и (а в някои публикации се говори и за всеки седми) човек развива симптоми на дислексия.
Първоначално изследователите са смятали, че хората с дислексия имат някакъв вид мозъчно или неврологично увреждане, или вродена дисфункция, която възпрепятства нормалния умствен процес при овладяване най-вече на четенето и писането.
Всеки случай е различен
Няма двама души, които да развият абсолютно еднакви форми на дислексия. Това, което е важно да се знае, е, че тя не е резултат от умствено или неврологично увреждане, нито е причинено от мозъчна малформация.
Дислексията е продукт на мисленето и на особения начин, по който някои хора реагират на чувството на объркване.
Широко разпространено е мнението, че
хората мислят по два начина:
"словесно" - чрез звука на думите, и "безсловесно" - чрез въображаеми картини и идеи.
Словесното мислене следва структурата на езика и се осъществява със скоростта, с която човек говори - приблизително 150 думи в минута. Безсловесното е еволюционно - картината "се разраства", докато мисловният процес добавя нови детайли.
Този начин на мислене е много по-бърз, може би хиляди пъти по-бърз. То е несъзнателно, човек не може да си наложи да мисли или да не мисли по този начин.
Словесно мислещият всъщност води вътрешен монолог от звучащи в ума му съждения, въпроси и отговори.
Дислектиците обаче не водят вътрешен монолог. Те не могат да "чуят" това, което четат например (освен ако не четат на глас). Вместо това
"рисуват" мислена картина,
добавяйки към нея значението (или образ на значението) на всяка следваща дума, която се появява пред погледа им.
По света има вече множество разработени техники и програми, които да помогнат на хората с дислексия да преодолеят в по-малка или по-голяма степен проблемите си, а децата да се справят задоволително в училище.
Но това, което е важно да се каже, че такива хора не биха се измъчвали в голяма степен, ако тяхното състояние не беше толкова погрешно възприемано и тълкувано от околните.
Ако учителите и родителите не наказват (по какъвто и да е начин) децата с дислексия заради проблемите им, ако останалите деца не им се подиграват заради трудностите с четенето и писането, дислектиците пак ще трябва да работят многократно по-упорито от съучениците си, но няма да страдат.
Няма друга област (освен четенето и писането), където хората да са третирани така презрително заради затрудненията, които изпитват.
Ако не можете да рисувате добре, ако не бягате достатъчно бързо, ако имате проблеми с усвояването на чужди езици, ако пеете фалшиво, никой няма да ви се подиграва за това и да ви третира като "умствено изостанал".
Приемането на състоянието не само като проблем,
но и като дарба,
ще ни даде по-задълбочено разбиране на същността му и е предпоставка за повече толерантност, за разработване (и прилагане!) на по-добри образователни програми, които да подпомогнат децата с дислексия в учебния процес, съветва в. "Форум".
Малко факти
В края на 20-те години на ХХ век д-р Самуел Т. Ортън дава ново определение на състоянието: "разменени (пресичащи се) функции на двете полукълба на мозъка", но много скоро се отказва от тази теория и предлага нова, според която дислексията се дължи на "смесване на функциите на мозъчните полукълба".
Което означава, че понякога дясното полукълбо извършва дейности, присъщи на лявото, и обратно.
Днес вече съществуват множество теории, които описват симптомите на дислексията и се опитват да обяснят какво ги поражда.
Обикновено се свързва с проблеми с четенето, писането и математиката, които детето има в училище; с факта, че дислектиците виждат буквите разместени или обърнати с краката нагоре; или с това, че бавно и трудно усвояват учебния материал. Но трудностите в училище са само част от проявленията на дислексията.
И в миналото, и днес има много
известни личности, които са били дислектици:
Леонардо да Винчи, Ханс Кристиян Андерсен, Алберт Айнщайн, Александър Бел, Уолт Дисни, Нелсън Рокфелер, Куентин Тарантино, Том Круз, Упи Голдбърг, Гуен Стефани, дори американкският президент Джордж У.Буш ...
Гениалността на повечето от тях се е проявила не въпреки дислексията, както смятат някои, а благодарение на нея.
Естествено, състоянието само по себе си няма да направи никого гений, но за самочувствието на дислектиците е важно да знаят, че техните умове действат по същия начин като умовете на много гении.
Важно е също да знаят, че проблемите, които имат с четенето, писането или математиката в никакъв случай не означават, че са тъпи или умствено изостанали.
Преди 20-ина години се появява една нова теория, разработена от американеца Роналд Дейвис (самият той дислектик), според която функцията на мозъка, пораждаща дислексията, е дарба.
Не всички дислектици развиват едни и същи умения, но всички те притежават тази изключителна функция на мозъка.
Качествата, които са им присъщи,
могат, според теорията на Дейвис, да се обобщят така:
1. Дислектиците могат да използват умствените си способности, за да променят и създават възприятия.
2. Те са изключително възприемчиви към заобикалящата ги среда.
3. Много по-любопитни са от обичайното.
4. Мислят основно с картини, вместо с думи.
5. Имат изключително добре развита интуиция и са много проницателни.
6. Мислят и възприемат нещата много планово като използват всичките си сетива.
7. Могат да преживяват мислите си като реалност.
8. Имат живо въображение.
Ако тези качества не са подтискани, омаловажавани и дори разрушавани от родителите и от начина на преподаване в училище, те ще доведат до развиването на две основни характеристики - интелигентност над средната и изключителни творчески способности.
--- Край на цитат ---
а за по напредничавите има два линка
http://en.wikipedia.org/wiki/Dyslexia
и понеже това горното никога не ходи само
това тук е причината да не пиша много грамотно
http://en.wikipedia.org/wiki/Dysgraphia
за тези които не разбират английски
http://translate.google.com/
Copy и Paste линквете
едно нещо върху което всеки би трябвало да помисли :
--- Цитат ---Няма друга област (освен четенето и писането), където хората да са третирани така презрително заради затрудненията, които изпитват.
Ако не можете да рисувате добре, ако не бягате достатъчно бързо, ако имате проблеми с усвояването на чужди езици, ако пеете фалшиво, никой няма да ви се подиграва за това и да ви третира като "умствено изостанал".
--- Край на цитат ---
Приятна вечер :hi:
XRISTO:
--- Цитат на: Аркадий Кузнецов link=topic=1876.msg28708#msg28708 date=1253817736 ---Твърдо ЗА грамотното писане!
В друга тема се спореше дали всички или не всички, които се занимават с нашето хоби са действително интелигентни. Дори и не всички да са такива (ясно е че всички са различни и е още по-ясно, че нито сме еднакви, нито сме равни), все пак е нужно да има някакъв задължителен минимум (както в училище - ако имаш оценка "Среден 3" - минаваш, ако е "Слаб 2" - оставаш), защото в противен случай, твърденията относно всеобщата интелектуалност на занимаващите се с това хоби изглеждат напълно смехотворни, особено визирайки някои постинги (по правописа ще ги познаете), които изглеждат като написани от някой дебил от училище за бавноразвиващи (или изобщо неразвиващи) се полуидиоти. И вместо да се засягате - научете майчиният си език (освен ако Вашият майчин език не е този от еничарските новини по БНТ) :spiteful:
--- Край на цитат ---
В този стегнат и съдържателен пост виждам своето мнение. :good: Сам не бих могъл да се изразя толкова категорично(не съм литератор и нямам дар-слово), затова ще се съглася напълно с колегата. :yes:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия