Главен форум | Main forum > Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition

Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24

(1/3) > >>

IKAR:
Понеже доста остри спорове се разразиха относно детайлността в Spur 1, гарнирани с разни глупости от сорта на това, че използваните материали не дават възможност да се постигне подобаващата висока детайлност, както и с това какво са постигнали от "великата" със 150 годишни традиции фирма Мерклин, искам да представя на вашето внимание един модел на лондонски двуетажен автобус за крайградски експресни линии - един малко нетипичен представител на моята колекция.

Първо да кажа, че заради фирменополитическите дивотии на DHL моделът пътуваше от Германия до мен цели седем месеца - поръчах го на Коледа миналата година, а дойде края на юли. И това защото тъпите DHL служители първо го изстреляли към Гърция, после гърците, нали ни мразят - към Босна и Херцеговина, където се втрещили, като видяли пратка за България. Нали босненците и сърбите не се хич уважават, та първите се принудили обратно да върнат пратката в Гърция, където попрестояла още 2-3 месеца...Цял късмет е че автобусът пристигна в България здрав и читав. Цялата тази история я проследих по няколкото стикера, залепени върху кашончето и направо не можех да повярвам как една пратка от Германия за България може да премине през Москва за Горна Баня.

Миналата година видях модела първо на снимка и като установих за какво става дума, си казах "вземам го". Но като се види на живо е просто нещо уникално. Ето една снимка за общо запознаване, по-подробно малко по-късно.

EMPEROR:
Аз пък бях харесал това, но уви замина на много пари, а пък кризата не ми се отразява много добре:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320424644673&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

По повод пратките и мен много ме е яд, че всичко от Германия за България, минава през Гърция и съответно пътува средно по 2-3 месеца! А от Англия, от Щатите дори идват за между 5 и 10 ратотни дни... Уви това е положението...

Конкретно за автобусчето - много е готино! Със здраве да го "карате".
Между другото за макета Spur 1, решено ли е вече коя държава и в коя епоха ще се пресъздава, тък като подвижния състав е немски, а пък този рейс е английски? Или той не е за там?

IKAR:
За колекция в Spur 1 на този етап, а и още много-много дълго време няма да мога и да си помисля - знаеш там за какви цени става дума, освен ако нямам невероятния късмет да изпадне нещо, или по-точно не едно и две неща в e-bay и някой от вас да ми го купи. Аз за HO зорлем успявам да си скатая мангизи да си купя туй-онуй хубави неща, при това работейки на две места, пък какво остава за голям мащаб. Та този автобус ми беше нещо като утешителна награда за всичкото това блъскане като ненормален...но си струва наистина, дори само да краси витрината. А пък и цената е....Но да караме поред. В същност исках хубав модел от този порядък на автобус Икарус, но такива в толкова едър мащаб просто не се произвеждат, прави ги една работилничка в Унгария, но хем са много скъпи, хем не са като фабрично произведените.

Та като пристигна пратката, се смаях от теглото и - на опаковката беше отбелязано 7 кила, но като извадих кашончето и го сложих на кантара, излязоха десет и нещо, а опаковъчният стириопор не тежи кой знае колко. Конкретно въпросният автобус е лимитирана серия от 800 броя, което е показано със сертификат с пореден номер. Като го извадих от опаковката, направо ахнах не толкова заради тежината - бил съм по сумати технически музеи в Европа, виждал съм Мерклин Spur 1, виждал съм LGB, но такава детайлизация в този мащаб ме смая.

Каросерията на автобуса е изработена според данните на производителя от метал, а и съдейки по теглото съм склонен да им вярвам. Както се вижда от снимката, тъй като външната ламаринена облицовка на оригинала е нитвана, не заварена, тук също е възпроизведен всеки отделен нит. При обръщане на модела отдолу, долната част е пластмасова, се виждат очертанията на спирачната уредба, предавателните механизми и скоростната кутия. Кормилната уредба е функционираща, като може да се задейства и чрез завъртане на колелата отвън, и чрез използваве на кормилото в кабината. Като се отвори предният капак, се вижда напълно възпроизведеният до най-малките детайли двигател, заедно с някои спомагателни елементи - въздушен филтър, резервоар за вода и др. Прозорците са направени от плексиглас, но по него няма нито една драскотинка. Вратата за пътници тип хармоника се отваря, същото се отнася и за ръчно отваряемата врата-авариен изход в задната част на каросерията. Отваряема е и плъзгащата се врата към шофьорската кабина, чиито детайли са изцяло възпроизведени - седалка, арматурно табло, скоростен лост.....

Особено впечатление прави вътрещността на салона - досущ като оригинала е възпроизведено абсолютно всичко - покритие на пода, "дървени" странични облицовъчни плоскости, бели панели на тавана на първия и втория етаж. Всяка седалка е монтирана отделно, като и цветовете на "тапицерията" са като оригиналната от онова време. Всяка лампа на тавана е монтирана допълнително, същото се отнася и за багажниците над седалките, както и за дръжките - тръбната арматура, които са изцяло метални. Има дори и кошчета за боклук "For used tickets only" Излишно е да казвам, че и стълбата за преминаване от долния към горния етаж е изцяло възпроизведена. Показани са дори бутоните "внезапна спирачка", сигнален звънец и др., но най шашкащото е, че са възпроизведени всички надписи - "авариен изход", "сигнал до водача" и др. подобни, които са напълно четими с невъоръжено око. Горната част на прозорците през един е отваряема. Отваря се и целия заден прозорец на горния етаж, който служи като авариен изход.

Общо взето няма какво допълнително да се монтира по автобуса - трябва да се сложат само външните огледала и стърчащите навън мигачи.

И цялото това удоволствие струва.....няма да повярвате......122 евро, плюс 24 евро доставка. Къде ще го сравняваме със скъпотиите на Мерклин в Spur 1, които показах в другата тема.

Вярно, че производителят е китайски - http://www.sunstartoys.com но си личи, че хората са се постарали. На кутията пише, че не е подходящ за деца под 14 години. Имам и един друг автобус в големите мащаби - Мерцедес 0 302 от 60-те години в 1:43, също е детайлизиран, но бледнее пред този....

EMPEROR:
Вземи го наснимай, недей само обяснява да дразниш  ;D

CaLLlo:
М 1:24 е по-близо до Spur II (M 1:22,5), отколкото до Spur I (M 1:32).

Готина играчка и готина снимка!  :good:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия