Автор Тема: Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24  (Прочетена 15865 пъти)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Понеже доста остри спорове се разразиха относно детайлността в Spur 1, гарнирани с разни глупости от сорта на това, че използваните материали не дават възможност да се постигне подобаващата висока детайлност, както и с това какво са постигнали от "великата" със 150 годишни традиции фирма Мерклин, искам да представя на вашето внимание един модел на лондонски двуетажен автобус за крайградски експресни линии - един малко нетипичен представител на моята колекция.

Първо да кажа, че заради фирменополитическите дивотии на DHL моделът пътуваше от Германия до мен цели седем месеца - поръчах го на Коледа миналата година, а дойде края на юли. И това защото тъпите DHL служители първо го изстреляли към Гърция, после гърците, нали ни мразят - към Босна и Херцеговина, където се втрещили, като видяли пратка за България. Нали босненците и сърбите не се хич уважават, та първите се принудили обратно да върнат пратката в Гърция, където попрестояла още 2-3 месеца...Цял късмет е че автобусът пристигна в България здрав и читав. Цялата тази история я проследих по няколкото стикера, залепени върху кашончето и направо не можех да повярвам как една пратка от Германия за България може да премине през Москва за Горна Баня.

Миналата година видях модела първо на снимка и като установих за какво става дума, си казах "вземам го". Но като се види на живо е просто нещо уникално. Ето една снимка за общо запознаване, по-подробно малко по-късно.


EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #1 -: 26 Септември 2009, 13:05:39 »
Аз пък бях харесал това, но уви замина на много пари, а пък кризата не ми се отразява много добре:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320424644673&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

По повод пратките и мен много ме е яд, че всичко от Германия за България, минава през Гърция и съответно пътува средно по 2-3 месеца! А от Англия, от Щатите дори идват за между 5 и 10 ратотни дни... Уви това е положението...

Конкретно за автобусчето - много е готино! Със здраве да го "карате".
Между другото за макета Spur 1, решено ли е вече коя държава и в коя епоха ще се пресъздава, тък като подвижния състав е немски, а пък този рейс е английски? Или той не е за там?

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #2 -: 26 Септември 2009, 15:19:50 »
За колекция в Spur 1 на този етап, а и още много-много дълго време няма да мога и да си помисля - знаеш там за какви цени става дума, освен ако нямам невероятния късмет да изпадне нещо, или по-точно не едно и две неща в e-bay и някой от вас да ми го купи. Аз за HO зорлем успявам да си скатая мангизи да си купя туй-онуй хубави неща, при това работейки на две места, пък какво остава за голям мащаб. Та този автобус ми беше нещо като утешителна награда за всичкото това блъскане като ненормален...но си струва наистина, дори само да краси витрината. А пък и цената е....Но да караме поред. В същност исках хубав модел от този порядък на автобус Икарус, но такива в толкова едър мащаб просто не се произвеждат, прави ги една работилничка в Унгария, но хем са много скъпи, хем не са като фабрично произведените.

Та като пристигна пратката, се смаях от теглото и - на опаковката беше отбелязано 7 кила, но като извадих кашончето и го сложих на кантара, излязоха десет и нещо, а опаковъчният стириопор не тежи кой знае колко. Конкретно въпросният автобус е лимитирана серия от 800 броя, което е показано със сертификат с пореден номер. Като го извадих от опаковката, направо ахнах не толкова заради тежината - бил съм по сумати технически музеи в Европа, виждал съм Мерклин Spur 1, виждал съм LGB, но такава детайлизация в този мащаб ме смая.

Каросерията на автобуса е изработена според данните на производителя от метал, а и съдейки по теглото съм склонен да им вярвам. Както се вижда от снимката, тъй като външната ламаринена облицовка на оригинала е нитвана, не заварена, тук също е възпроизведен всеки отделен нит. При обръщане на модела отдолу, долната част е пластмасова, се виждат очертанията на спирачната уредба, предавателните механизми и скоростната кутия. Кормилната уредба е функционираща, като може да се задейства и чрез завъртане на колелата отвън, и чрез използваве на кормилото в кабината. Като се отвори предният капак, се вижда напълно възпроизведеният до най-малките детайли двигател, заедно с някои спомагателни елементи - въздушен филтър, резервоар за вода и др. Прозорците са направени от плексиглас, но по него няма нито една драскотинка. Вратата за пътници тип хармоника се отваря, същото се отнася и за ръчно отваряемата врата-авариен изход в задната част на каросерията. Отваряема е и плъзгащата се врата към шофьорската кабина, чиито детайли са изцяло възпроизведени - седалка, арматурно табло, скоростен лост.....

Особено впечатление прави вътрещността на салона - досущ като оригинала е възпроизведено абсолютно всичко - покритие на пода, "дървени" странични облицовъчни плоскости, бели панели на тавана на първия и втория етаж. Всяка седалка е монтирана отделно, като и цветовете на "тапицерията" са като оригиналната от онова време. Всяка лампа на тавана е монтирана допълнително, същото се отнася и за багажниците над седалките, както и за дръжките - тръбната арматура, които са изцяло метални. Има дори и кошчета за боклук "For used tickets only" Излишно е да казвам, че и стълбата за преминаване от долния към горния етаж е изцяло възпроизведена. Показани са дори бутоните "внезапна спирачка", сигнален звънец и др., но най шашкащото е, че са възпроизведени всички надписи - "авариен изход", "сигнал до водача" и др. подобни, които са напълно четими с невъоръжено око. Горната част на прозорците през един е отваряема. Отваря се и целия заден прозорец на горния етаж, който служи като авариен изход.

Общо взето няма какво допълнително да се монтира по автобуса - трябва да се сложат само външните огледала и стърчащите навън мигачи.

И цялото това удоволствие струва.....няма да повярвате......122 евро, плюс 24 евро доставка. Къде ще го сравняваме със скъпотиите на Мерклин в Spur 1, които показах в другата тема.

Вярно, че производителят е китайски - http://www.sunstartoys.com но си личи, че хората са се постарали. На кутията пише, че не е подходящ за деца под 14 години. Имам и един друг автобус в големите мащаби - Мерцедес 0 302 от 60-те години в 1:43, също е детайлизиран, но бледнее пред този....
« Последна редакция: 26 Септември 2009, 15:53:06 от IKAR »

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #3 -: 26 Септември 2009, 16:16:45 »
Вземи го наснимай, недей само обяснява да дразниш  ;D

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #4 -: 26 Септември 2009, 16:43:15 »
М 1:24 е по-близо до Spur II (M 1:22,5), отколкото до Spur I (M 1:32).

Готина играчка и готина снимка!  :good:

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #5 -: 26 Септември 2009, 17:07:22 »
Цитат на: EMPEROR link=topic=1879.msg28807#msg28807 date=1253971005
Вземи го наснимай, недей само обяснява да дразниш  ;D
Честито за страхотната придобивка ама дай малко снимки, че така само на фантазия ни потекоха лигите  :swoon:!

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #6 -: 26 Септември 2009, 17:37:06 »
Ще има, разбира се. Сега в момента нямам фотоапарат под ръка. За "играчката" - нищо подобно. Аз не мога да го вдигна, пък камо ли малко дете да си играе с него...най много да му е*e майката за отрицателно време, каквото със сигурност ще се случи и с който и да е модел от нашата черга, ако попадне в детски ръчички. Ето "братчетата" му, понеже конкретно този е спрян от производство, но се намира по моделистките магазини, също и в и-бей съм го виждал.
http://www.sunstartoys.com/SSBus_catalogue_2008lr.pdf
За мащаба съм съгласен, но като ще е гарга, да е рошава. 1:22.5 не е ли Spur G?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #7 -: 26 Септември 2009, 18:02:48 »
Цитат на: IKAR link=topic=1879.msg28812#msg28812 date=1253975826
... 1:22.5 не е ли Spur G?

http://www.kdtroeger.de/c2.htm

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #8 -: 27 Септември 2009, 09:10:01 »
Понятие "Spur G" няма, тъй като междурелсовото разстояние на този мащаб е 45 мм, както при Spur1. Мащабът "G" e създаден като по-евтин градински вариант на Spur1. Корпусите на подвижния състав са 1:22,5 ,а колоосите са 1:32. Имам някаква информация защо е измислена тази глупост, но не съм съвсем сигурен, затова няма да споделя. Сигурното е, че има американска връзка. Мене лично много ме дразни тази диспропорция. Ако някой има подвижен състав в "G" може да дойде във ВТУ да го покара на голямо трасе.
"G"/Gartenbahn/-градински влак.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #9 -: 01 Октомври 2009, 11:26:55 »

Да, проверих как точно стоят нещата и се оказва точно така - Spur G е нарицателното име на стандартния Spur IIm - теснолинейка 1000 mm в мащаб М 1:22,5, или Spur II върху релси на Spur I (M 1:32) = 45 mm.
G в миналото е дошло от гроссе(голям), а сега се възприема по-скоро като гартен-бан(градинска железница).

Останалите варианти на Spur II (M 1:22,5) са много по-слабо разпространени: Spur II, Spur IIe, Spur IIi

Скоро ще пусна отделна тема за да ги изясним мащабите веднъж завинаги.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #10 -: 22 Януари 2012, 13:02:41 »
Айде като си говорим за реализъм, детайлизация и т.н., малко да поизбиеме рибата. Ето снимки на автобуса. За съжаление нямам хубав фотоапарат, само сапунерка, а и моите фотографски умения са повече от ужасяващи. Не ме питайте как съм се мъчил да го вдигам, за да направя снимките, понеже цялата каросерия е от месинг и тежи поне 10 кила. По обясними причини те хич не са хубави. Но, както се казва, като е гарга, да е рошава. Досега не съм видял ж.п. модел, говоря в едрите мащаби, с такава степен на детайлност, правен дори от КИС, КМ1 и другите фирми с шантави ценоразписи. Тоест никой, ама никой от тях не е достигнал такова ниво по отношение на детайла. И никой не се стреми да го достигне - моделите са за каране, не за зяпане с лупа. Е, вярно, че моделът е китайски, ама определено не му личи, че е такъв. С една дума, трябва, както се казва, да "вдигнем летвата".
Коментарите оставям на вас:






« Последна редакция: 23 Януари 2012, 09:32:39 от IKAR »

BDZ

  • Trade Count: (7)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 212
  • Рейтинг: 15
  • БДЖ | III-V
Re:Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #11 -: 27 Януари 2012, 23:26:16 »
Дабъл-декърът е невероятен!!!
Защо не го пуснеш в www.diecastcarsbg.com - там ще го оценят по достойнство. :good:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #12 -: 07 Януари 2019, 21:18:47 »
Използвам тази тема да ви покажа една много хубава новост от Шуко - автобус Сетра в 1:18, изключително високо детайлизиран и с отварящи се врати и капаци на двигателя, за 230 евро. И в България е имало такива. Де и в ж.п. моделизма цените да бяха такива.....

https://ck-modelcars.de/en/schuco-1-18-setra-s6-bus-year-1956-blue-white-450034700/p-50665/
« Последна редакция: 07 Януари 2019, 21:24:50 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Двуетажен автобус Routemaster Green Line в мащаб 1:24
« Отговор #13 -: 08 Януари 2019, 15:26:05 »
Цитат на: IKAR link=topic=1879.msg114052#msg114052 date=1546888727
Използвам тази тема да ви покажа една много хубава новост от Шуко - автобус Сетра в 1:18, изключително високо детайлизиран и с отварящи се врати и капаци на двигателя, за 230 евро. И в България е имало такива. Де и в ж.п. моделизма цените да бяха такива.....

https://ck-modelcars.de/en/schuco-1-18-setra-s6-bus-year-1956-blue-white-450034700/p-50665/

Да имаме някъде снимка на български такъв автобус,
че не намирам нещо на първо ...търсене? Дай нещо !!!