Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макета в НО на Иво Недков

(1/71) > >>

Ivo Nedkov:
Здравейте приятели!
След дълги размисли и аз реших да си направя макет!
С оглед на скромната ми колекция и на оскъдното място,
реших да си направя макет с размери 220 х 110 см.
Ето и с какво разполагам като начало:
Картинка на моите трансформатори и цяла кутия с най различни релси:

(на снимка 1: 2 трафа FZ1 - този в ляво ми е от toniemi и един от стартов сет на ТТ)
(на снимка 2: прави, криви, стрелки, кръстове и други екстри...
и една кула и една малка гара без покрив която трябва малко да се дооправи...)

Разгледах най различни схеми и се спрях на тези двете:


Разбира се, може малко и да ги променя...  ;D
Очаквам вашите коментари и предложения...

pach:
Чудесно начало за начинаещ, какъвто си се обозначил  :pleasantry:
по въпроса -
             план 28                                              план 29
предимства:                                        предимства:
- двоен участък                                    - двоен участък
(характерното приятно разминаване на две композиции пример товарен влак с пътнически)
- по-малък брой стрелки                       - допълнителен свързан (разменен)коловоз
- по-малък размер                                - добре обособен клонов участък
(това си е от значение спрямо площ)       (изтеглителен коловоз - не пречи на движението)
- слаба консумация на енергия             - добър товарен сектор в основната гара
(употреба на "бюджетен" траф FZ2)       - възможност за богата маневрена дейност
- опростено управление                         в товарен и клонов участък
                                                          - по дълги коловози в гарата (по дълги влакове)

недостатъци:                                       недостатъци:
- къси коловози                                   - по-сложно управление, нужда от автоматика.
- "общ" разменен коловоз м/у двата      - малка претрупаност съобразно размерите.
овала                                                 - по-голям размер.

Характерното е, че и двете схеми могат да търпят още допълнение и развитие на трасета и коловози (важно условие в моделизма ни), както и позволяват развитие във височина за визуално "разделяне" на двата овала без необходимост от спазване на максималните изисквания при изграждането им, тъй като нямат пресечни точки.
Има и още ,но да кажат и другите колеги...
 ;D ;D ;D

EMPEROR:
Браво... и двата варианта са много приятни :) За ограничено място, направо са си перфектни!

zazo:
Пламен е направил много "як" разбор. Аз съм твърдо за "план 29". Най-сериозния му недостатък наистина е този: малка претрупаност съобразно размерите. Това обаче може да се реши, като товарната част на гарата се изнесе в кривата в лявата част на макета или се опрости малко, но дори и в оригиналния му вид е супер и дава много повече възможности от другия, което е причината да го предпочитам.

Ivo Nedkov:
Благодаря на всички, които ми отговориха... :yes:
Моите предпочитания взеха да клонят към схема 29,
но вслушвайки се в съветите ви, мисля малко да я опростя
и да направя някой корекции и размествания.
Когато ги измисля, ще сложа вече коригираната схема
и ще можем да я изкоментираме пак...


Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия