Инструкции към BM-2
(Превод от фирма Lenz на Piotr Maciejewski и расн )
1. Важна информация за безопасността
ABC системи: БМ-1, BM-2, BM-3 може да бъдат използвани само с Digital плюс от Lenz и други системи, при условие, че те са в съответствие с NMRA стандартите. В случай на проблеми, попитайте вашия доставчик или дилър.
2. Спецификации
Максимална постоянен ток по изход: 3.0A
Входно напрежение: DC: 11 ,24 V, AC: 8.. 24 V
Размери: 70x60x20mm
3. Изисквания за използване на технологията на ABC
За да може да се използва технология с ABC BM1, BM2 и BM3 се нуждаете от декодери серия „Gold” за локомотиви от фирма Lenz или други технологии поддъжащи системата ABC.
Тук Любо да напише кои дешифратори на СТ стават!? 4. Как функционира ABC технологията.
Технологията ABC е предназначена да отговори на нуждите на железопътните моделисти - ентусиасти:
- точно спиране на влака, преди сигнала по трасето на влака, преминаване и незаинтересованост при управление на влака в обратната посока.
С прости модули, които са свързани към отделни части на сигнализацията (било то семафори или светофори), е създаден асиметричност на сигнала за изолиран сегмент. Разбира се, само когато сигнала на семафора е "Стоп" или "съобщение". Този асиметричен сигнал информира локомотивният декодер за сигнала които се показва на семафора:
- "В отклонение" или "спиране": захранването е асиметрично и локомотива или се забавя или спира.
- "Зелено": захранването е нормално (балансирано) и локомотив ще продължи.
Допълнителни предимства на технологията ABC:
- Всички функции на локомотив може да се включват и изключват, когато в движение стигне до семафор.
- Възможност за програмиране CV на директен режим (POM).
- Локомотива, може по всяко време да се разграничи в обратна посока от сигнал "Стоп"
- Локомотивите вървят в обратната посока дори когато сигнала на семафора е "Стоп"
- Липса на къси съединения в момента на влизане / излизане за изолиран сегмент
В сравнение с БМ-1, модул BM-2 има следните предимства:
- В допълнение на сигнал "Стоп", модулът поддържа също сигнал "съобщение" (HP2)
- Лесно управление чрез модула на семафорни сигнали.
- Дори и избутваните влакове (тоест пристигнал не на собствен ход – например двойна тяга), могат да бъдат намерени на правилното място
В зависимост от сигнала, може да използвате модула за BM2 на локомотиви снабдени с декодер GOLD, стоп (за HP0), транзит (за HP1) или освобождаване за преминаване (за HP2). Разбира се, можете да зададете скоростта на локомотива, който е освободен да премине след червен сигнал.
BM2 има два входа за контрола върху него. Въз основа на това да ли е активиран BM-2, системата изпраща до декодера GOLD съобщение: "спиране" или "съобщение"
4,1 Влаковете върнати на бутане и влизането в обратна посока? - Няма проблем!
Бихте ли искали да се използва "стоп" и "освобождаване" на влаковете вървящи в обратната посока?

Споделяне на път семафорен сегмент преди навлизане (A) и частта на семафора (В)
Когато влака навлиза обратно (избутва), вагона който вече е част от движещата композиция достига спирачният модул BM2 и включват асиметричен сигнал и в двете секции чрез колоосите си. Тъй като по това време движението в задната част на влака вече работи върху същият закъсен участък,дешифратора ще призпознае сигнала и ще започне асиметрично спиране / забавяне на влака, в зависимост от семафорният сигнал.

Дължината на отсечката на участъка трябва да се изчисли така, че да се поберат на най-дългият влак вървящ по този начин. Дължината на отсечката за навлизане зависи от скоростта на движение и/или дължината на спирачната инерция програмирана в дешифратора.
Влаковете вървят в обратната посока и от семафорният блок нищо в тази посока не е спряно.
Тази процедура изисква, поне първият вагон (последният) в задната част на влака, при движението си да контактува с релсите като е оборудван с токоснематели (като например такива за вътрешното осветление).