
Миро и аз така си помислих, че гарата е Бургас...щото хората всичките слезли от влака вървят в една посока - като на челна гара.
От друга страна влака е със вагони които са практически с ливрията на "Синия Дунав" (който аз винаги бъркавм с "Чайка")
и за това исках повече инфо от специалистите. Но все пак годината да запиша в оная тема - все ще е нещо.
Почти бях се впуснал да пиша допълнение към локомотивите теглили "Синия Дунав" , ама добре че изчаках...

--------------------------------------
И Любо, и Митко имат едно и също виждане, само че го изказвате по различен начин.
От страни всъщност се виждат доста общи позиции...по въпроса з абългарските модели.
Но има две неща (според мен)които не са точно казани.
1. След като имаш матрицата и си си "избил" пазара чрез модела продаден ...в случая с БДЖ-46,
в Румъния, е въпрос на време да направиш на тази основа всички възможни модели. Късмет и намесата на Иво,
подпомогнаха много първия модел извън масовото производство с тази матрица да е именно БДЖ-46.
Тоест инвестицията и практически минимална, особено сравненон с основната серия.
Да не забравяме че АКМЕ е "сглобена" фирма от 7/8 (май толкова бяха) моделисти,
а те няма как да не знаят нашите (моделистки) въжделения и като малка фирма (по собственици)
имат и прилагат реалната възможност да откликват най-гъвкаво на пазара.
Те просто са обречени на успех, ако искат да се равняват по-големите фирми.
Бих казал, че са (според мойто скромни познания) с доста адекватна политика спрямо модели, моделисти и пазара им въобще.
За разлика от мастодонтите като Роко, Флайшман, Мерклин и т.н. ...ми нека се "гънат" да продават моделите си с години,
след като са станали прекалено голями (синдрома на римската империя е на лице) и всъщност постоянно повишават цените с годините.
Така стигаме и до:
2. От наша гледна точка би трябвало моделите след първата година да са с намаляващи цени.
Но така става само в ибея за "втора ръка" модели , дори и да са стояли във витрина (не ползвани).
Изключения стават само за особено редките модели които има защо да са с растящи цени.
Но ако хванете например каталозите на "Конрад", който дори не е производител, а само търговец,
за няколко години назад, ще видите, че едни и същи модели с всяка година си вдигат цената
от няколко евро до над 10 пункта. Така практически нещо което се е продавало за 109 евро през 2010г.
сега фигурире в каталога им вече за 129 евро !!!
(2012/2013 каталога им е в наличност и у в софийския офис от август още)
Винаги има и приятни изключения и то от мастодонтите.
Роко стана "любимата" ми фирма откакто правят в ТТ сетове - цените за това което предлагат са напълно приемливи,
дори за нашия скромен пазар. Сетовете са определени количества и след това свършват, но на тези цени
съм сигурен, че от Роко са намерили оптимума
между
прозводител---> цена <--- клиент.
Друг е въпроса до кога ще е така...

Но иначе това е практиката на 90% от фирмите-производителки ....да им растат цените.
ПРичините са много...като се почне от това, че някой обясни на китайците щото ориза е само за гарнитура,
та се стигне до световната банкова лакомия, довела до тази криза и съответните
цени на петрола - друго голямо перо на лакомията човешка...
А при това ние горим най-универсалния източник на 85 % съвременните суровини за производството,
през ауспусите и във всички двигатели на работещи на петрол.
Това все едно е да утилизираме златото,
за да си правим удоволствие на очите от самото му унищожаване.

На фона на това...производството на БДЖ модели не е "кауза пердута", но само ако си направиш сметката
правилно. В крайна сметка не може да очакваш от 50 човека в БГ да изкупуват всичко от няколкото магазина,
търговеца и по между си, само и само да ти направят оборот като за 9000 клубни члена (в Бърно).
От АКМе това го знаеха още в началото и за това пуснаха количество което да отговаря на нуждита на нашия пазар.
Шанса на малките фирми е именно в точната преценка на пазара.
Същото се отнася и за нашите търговци и магазини - не прецениш ли вярно, по-добре не се захващай.
А ако си се захванал, не очаквай всеки път като направиш нещо, и следващия (въпреки превъзнасянето ти до "звездни висоти")
да се повтори и че това е гарантирано на пазара ...поне докато сме в криза (то БГ е така от 22 години де...)!
