Автор Тема: БДЖ 46та серия  (Прочетена 31870 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #60 -: 24 Септември 2012, 20:56:24 »
Не ги помня. Но се намират разни фотки - и определено с тъмно синьото са по-хубави.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #61 -: 24 Септември 2012, 21:36:34 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1976.msg82036#msg82036 date=1348509384
Не ги помня. Но се намират разни фотки - и определено с тъмно синьото са по-хубави.

Не се срамувай :blush2: постни някоя  ;D

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #62 -: 24 Септември 2012, 22:42:45 »
Ти сигурно си ги виждал.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #63 -: 25 Септември 2012, 08:43:20 »
Цитат на: liro4605 link=topic=1976.msg82028#msg82028 date=1348502878
...
...


Миро, ако имаш дай повече инфо за тази снимка! Струва ми се, че и вагонита назад са с ливреята на експрес "Синия Дунав"
Кога приблизително е правена снимката, коя гара и въобще всичко което се знае моля.
Ще я добавям в темата за българскит еекспреси през годините.


lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #64 -: 25 Септември 2012, 08:52:07 »
Хубаво нещо са мечтите, най-вече щото са безплатни. За да се прави каквото и да е, се иска поне да бяхме 1000 човек жп моделисти, а не 1 автобус, дори не Икарус ;D. Отгоре на всичко разделени, изпокарали се помежду си, на принципа " на си ти куклите, дай си ми парцалките". За съжаление, каквото и да правим не можем да избягаме от това, както и от идиотизма на нашите телевизии, чалгата, мързела, комплексарщината и прочие. Само за справка клуба в Бърно има над 9000 члена, а Бърно е град малко по-голям от Пловдив.
С тая ценностна с-ма на обществото ни, ще си останем 1939-та дупка на кавала на жп моделизма.
Хвала на хората, които направиха невъзможното, за да се сдобием поне с няколко БДЖ модела на локомотиви.
Сега остава да видим дали Фулгурех ще се набутат да правят 01-цата, което вероятно ще си проличи на панаира на моделите във Виена през Октомври.
Бог да прости производството на български жп модели.
 

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #65 -: 25 Септември 2012, 09:15:03 »
Цитат на: lubomir link=topic=1976.msg82046#msg82046 date=1348552327
Хубаво нещо са мечтите, най-вече щото са безплатни. За да се прави каквото и да е, се иска поне да бяхме 1000 човек жп моделисти, а не 1 автобус, дори не Икарус ;D. Отгоре на всичко разделени, изпокарали се помежду си, на принципа " на си ти куклите, дай си ми парцалките". За съжаление, каквото и да правим не можем да избягаме от това, както и от идиотизма на нашите телевизии, чалгата, мързела, комплексарщината и прочие. Само за справка клуба в Бърно има над 9000 члена, а Бърно е град малко по-голям от Пловдив.
С тая ценностна с-ма на обществото ни, ще си останем 1939-та дупка на кавала на жп моделизма.
Хвала на хората, които направиха невъзможното, за да се сдобием поне с няколко БДЖ модела на локомотиви.
Сега остава да видим дали Фулгурех ще се набутат да правят 01-цата, което вероятно ще си проличи на панаира на моделите във Виена през Октомври.
Бог да прости производството на български жп модели.
 

Ни мой толкова песимистично - винаги има светлина в тунела!  :yes:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #66 -: 25 Септември 2012, 09:47:22 »
Цитат на: Vlado link=topic=1976.msg82047#msg82047 date=1348553703
Цитат на: lubomir link=topic=1976.msg82046#msg82046 date=1348552327
Хубаво нещо са мечтите, най-вече щото са безплатни. За да се прави каквото и да е, се иска поне да бяхме 1000 човек жп моделисти, а не 1 автобус, дори не Икарус ;D. Отгоре на всичко разделени, изпокарали се помежду си, на принципа " на си ти куклите, дай си ми парцалките". За съжаление, каквото и да правим не можем да избягаме от това, както и от идиотизма на нашите телевизии, чалгата, мързела, комплексарщината и прочие. Само за справка клуба в Бърно има над 9000 члена, а Бърно е град малко по-голям от Пловдив.
С тая ценностна с-ма на обществото ни, ще си останем 1939-та дупка на кавала на жп моделизма.
Хвала на хората, които направиха невъзможното, за да се сдобием поне с няколко БДЖ модела на локомотиви.
Сега остава да видим дали Фулгурех ще се набутат да правят 01-цата, което вероятно ще си проличи на панаира на моделите във Виена през Октомври.
Бог да прости производството на български жп модели.
 

Ни мой толкова песимистично - винаги има светлина в тунела!  :yes:

Май го спомен по повод Шенкера: Швейцарските модели не се произвеждат за да се продават само в Швейцария, същото важи и за всичко останало в жп моделизма.

Не знам защо производителят трябва да очаква тук, в бг, да му изкупим цялата партида, и то за една година, че и да му я предплатим (авансово) в по-голямата си част. Едновременно с това с гугъла да намериш най-много един - два магазина в СВЕТА които да предлагат въпросния модел. Добавям и факт, че при наличие на стотици каталози (в електронен вид) на моя компютър, с много усилия успях да си намеря само ДВА на въпросната "фирма" и още 4 на АСМЕ. Или и затова пак бг моделистите са виновни? Да не говорим че "побългаряването" въобще не е никаква сериозна технологична или финансова инвестиция. След производството идва и реализацията. Обикновено един модел се предлага с години в различни магазини, напълно нормално е с годините цената на жп моделите да НАМАЛЯВА, а не да не може да си купиш модел отпреди две години. Това ми е мнението за италианците. Нищо не им пречи да направят и 46.2. Пък е време да направят и една нова матрица, за 43-45. Но не съм съгласен бг моделистите да са виновни  за това че фирмите на правят бг модели!

А пък да мисля дали някой ще се "набута" с бг01! Ами ако не иска - да не произвежда въобще. Ако си мисли че за четирицифрена сума ще продаде 50 броя у нас - естествено че няма да стане. Те и други техни модели се правят май в 20 - 40 бройки, и след това се предлагат дълги години.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #67 -: 25 Септември 2012, 09:56:53 »
Цитат на: pach link=topic=1976.msg82045#msg82045 date=1348551800
http://bgphoto.net/photos/32425/o634069597262943750.jpg
Миро, ако имаш дай повече инфо за тази снимка! Струва ми се, че и вагонита назад са с ливреята на експрес "Синия Дунав"
Кога приблизително е правена снимката, коя гара и въобще всичко което се знае моля.
Ще я добавям в темата за българскит еекспреси през годините.
Снимката е от времето на соца,то се вижда.Гарата е Бургас.По онова време списание „ЖПТ“ беше с черно-бели,вестникарски страници и само кориците бяха гланцирани с цветни фотоси.Тази снимка беше на корицата на едино от тях.Струва ми се,че вагоните след фургона са 74та серия.Ако намеря в архивите броя,ще пиша от коя година и месец е.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #68 -: 25 Септември 2012, 10:04:30 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=1976.msg82049#msg82049 date=1348555642
Цитат на: Vlado link=topic=1976.msg82047#msg82047 date=1348553703
Цитат на: lubomir link=topic=1976.msg82046#msg82046 date=1348552327
Хубаво нещо са мечтите, най-вече щото са безплатни. За да се прави каквото и да е, се иска поне да бяхме 1000 човек жп моделисти, а не 1 автобус, дори не Икарус ;D. Отгоре на всичко разделени, изпокарали се помежду си, на принципа " на си ти куклите, дай си ми парцалките". За съжаление, каквото и да правим не можем да избягаме от това, както и от идиотизма на нашите телевизии, чалгата, мързела, комплексарщината и прочие. Само за справка клуба в Бърно има над 9000 члена, а Бърно е град малко по-голям от Пловдив.
С тая ценностна с-ма на обществото ни, ще си останем 1939-та дупка на кавала на жп моделизма.
Хвала на хората, които направиха невъзможното, за да се сдобием поне с няколко БДЖ модела на локомотиви.
Сега остава да видим дали Фулгурех ще се набутат да правят 01-цата, което вероятно ще си проличи на панаира на моделите във Виена през Октомври.
Бог да прости производството на български жп модели.
 

Ни мой толкова песимистично - винаги има светлина в тунела!  :yes:

Май го спомен по повод Шенкера: Швейцарските модели не се произвеждат за да се продават само в Швейцария, същото важи и за всичко останало в жп моделизма.

Не знам защо производителят трябва да очаква тук, в бг, да му изкупим цялата партида, и то за една година, че и да му я предплатим (авансово) в по-голямата си част. Едновременно с това с гугъла да намериш най-много един - два магазина в СВЕТА които да предлагат въпросния модел. Добавям и факт, че при наличие на стотици каталози (в електронен вид) на моя компютър, с много усилия успях да си намеря само ДВА на въпросната "фирма" и още 4 на АСМЕ. Или и затова пак бг моделистите са виновни? Да не говорим че "побългаряването" въобще не е никаква сериозна технологична или финансова инвестиция. След производството идва и реализацията. Обикновено един модел се предлага с години в различни магазини, напълно нормално е с годините цената на жп моделите да НАМАЛЯВА, а не да не може да си купиш модел отпреди две години. Това ми е мнението за италианците. Нищо не им пречи да направят и 46.2. Пък е време да направят и една нова матрица, за 43-45. Но не съм съгласен бг моделистите да са виновни  за това че фирмите на правят бг модели!

А пък да мисля дали някой ще се "набута" с бг01! Ами ако не иска - да не произвежда въобще. Ако си мисли че за четирицифрена сума ще продаде 50 броя у нас - естествено че няма да стане. Те и други техни модели се правят май в 20 - 40 бройки, и след това се предлагат дълги години.
Аз никъде не съм казал, че бг моделистите са виновни! Ти да не четеш диагонално или като арабите на обратно? :lol: Това, което казах, е че сме прекалено малко, за да представляваме някакъв таргет като клиенти!
А щом мислиш по този странен поне за мене начин, ти препоръчвам да се захванеш да произведеш поне 1 модел като масово изделие, а не уникат, и чак тогава да даваш акъли. Дори и идея си нямаш през какво се минава, за да стигнеш до момента, в който като теглиш калема да видиш, че поне не си на загуба. В момента фирми като Роко и Флайшман се разкъсват между трупаните загуби и опитите да продадат все пак нещо от това, което произвеждат. Никога не съм виждал новости да се предлагат като SA с предварителна заявка и 30-40% дискаунт за крайните клиенти. Какво да кажем за по-малките производители?
Така, че не очаквай твоето мислене да споходи някой от маркетинговите отдели на производителите на модели. Просто те изобщо не се интересуват от нас какво искаме/мислим и в частност от тебе какво искаш/мислиш... ;D
« Последна редакция: 25 Септември 2012, 10:38:19 от lubomir »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #69 -: 25 Септември 2012, 10:54:16 »
 :hi: :hi: :hi:
Миро и аз така си помислих, че гарата е Бургас...щото хората всичките слезли от влака вървят в една посока - като на челна гара.
От друга страна влака е със вагони които са практически с ливрията на "Синия Дунав" (който аз винаги бъркавм с "Чайка")
и за това исках повече инфо от специалистите. Но все пак годината да запиша в оная тема - все ще е нещо.
Почти бях се впуснал да пиша допълнение към локомотивите теглили "Синия Дунав" , ама добре че изчаках... :blush2:

--------------------------------------

И Любо, и Митко имат едно и също виждане, само че го изказвате по различен начин.
От страни всъщност се виждат доста общи позиции...по въпроса з абългарските модели.

Но има две неща (според мен)които не са точно казани.
1. След като имаш матрицата и си си "избил" пазара чрез модела продаден ...в случая с БДЖ-46,
в Румъния, е въпрос на време да направиш на тази основа всички възможни модели. Късмет и намесата на Иво,
подпомогнаха много първия модел извън масовото производство с тази матрица да е именно БДЖ-46.
Тоест инвестицията и практически минимална, особено сравненон с основната серия.

Да не забравяме че АКМЕ е "сглобена" фирма от 7/8 (май толкова бяха) моделисти,
а те няма как да не знаят нашите (моделистки) въжделения и като малка фирма (по собственици)
имат и прилагат реалната възможност да откликват най-гъвкаво на пазара.
Те просто са обречени на успех, ако искат да се равняват по-големите фирми.

Бих казал, че са (според мойто скромни познания) с доста адекватна политика спрямо модели, моделисти и пазара им въобще.
За разлика от мастодонтите като Роко, Флайшман, Мерклин и т.н. ...ми нека се "гънат" да продават моделите си с години,
след като са станали прекалено голями (синдрома на римската империя е на лице) и всъщност постоянно повишават цените с годините.

Така стигаме и до:
2. От наша гледна точка би трябвало моделите след първата година да са с намаляващи цени.
Но така става само в ибея за "втора ръка" модели , дори и да са стояли във витрина (не ползвани).
Изключения стават само за особено редките модели които има защо да са с растящи цени.

Но ако хванете например каталозите на "Конрад", който дори не е производител, а само търговец,
за няколко години назад, ще видите, че едни и същи модели с всяка година си вдигат цената
от няколко евро до над 10 пункта. Така практически нещо което се е продавало за 109 евро през 2010г.
сега фигурире в каталога им вече за 129 евро !!!
(2012/2013 каталога им е в наличност и у в софийския офис от август още)

Винаги има и приятни изключения и то от мастодонтите.
Роко стана "любимата" ми фирма откакто правят в ТТ сетове - цените за това което предлагат са напълно приемливи,
дори за нашия скромен пазар. Сетовете са определени количества и след това свършват, но на тези цени
съм сигурен, че от Роко са намерили оптимума
между прозводител---> цена <--- клиент.
Друг е въпроса до кога ще е така... :scratch_ones_head:

Но иначе това е практиката на 90% от фирмите-производителки ....да им растат цените.
ПРичините са много...като се почне от това, че някой обясни на китайците щото ориза е  само за гарнитура,
та се стигне до световната банкова лакомия, довела до тази криза и съответните
цени на петрола - друго голямо перо на лакомията човешка...
А при това ние горим най-универсалния източник на 85 % съвременните суровини за производството,
през ауспусите и във всички двигатели на работещи на петрол.
Това все едно е да утилизираме златото,
за да си правим удоволствие на очите от самото му унищожаване.
 :(

На фона на това...производството на БДЖ модели не е "кауза пердута", но само ако си направиш сметката
правилно. В крайна сметка не може да очакваш от 50 човека в БГ да изкупуват всичко от няколкото магазина,
търговеца и по между си, само и само да ти направят оборот като за 9000 клубни члена (в Бърно).
От АКМе това го знаеха още в началото и за това пуснаха количество което да отговаря на нуждита на нашия пазар.
Шанса на малките фирми е именно в точната преценка на пазара.
Същото се отнася и за нашите търговци и магазини -  не прецениш ли вярно, по-добре не се захващай.
А ако си се захванал, не очаквай всеки път като направиш нещо, и следващия (въпреки превъзнасянето ти до "звездни висоти")
да се повтори и че това е гарантирано на пазара ...поне докато сме в криза (то БГ е така от 22 години де...)!
 :hi:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #70 -: 27 Септември 2012, 12:24:43 »
Ако случайно пишеш пак на въпросната фирма питай как стой при тях въпроса със озвучаването на моделите,било то нашият или техните разновидности.Имам предвид,че техните го докарват по-отака някакси на звук( http://www.vbox7.com/play:4df2565881 ),пък ако вземеш и да им пишеш да ти посочат магазин в Букурещ където да ги има(било то наще или техните),ехеееее,право ФаЩаМ влака.

Timerlane

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:БДЖ 46та серия
« Отговор #71 -: 27 Септември 2012, 20:45:51 »
Цитат на: liro4605 link=topic=1976.msg82116#msg82116 date=1348737883
Ако случайно пишеш пак на въпросната фирма питай как стой при тях въпроса със озвучаването на моделите,било то нашият или техните разновидности.Имам предвид,че техните го докарват по-отака някакси на звук( http://www.vbox7.com/play:4df2565881 ),пък ако вземеш и да им пишеш да ти посочат магазин в Букурещ където да ги има(било то наще или техните),ехеееее,право ФаЩаМ влака.

Всъщност мисля, че си "четем" мислите - след получаване на първия/въпросен емайл веднага им изпратих втори с въпрос, именно на тази тема  :drinks:

l-donovan

  • Trade Count: (3)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 73
  • Рейтинг: 22
  • DB,BDZ 4-5-6 epoha HO
Re: БДЖ 46та серия
« Отговор #72 -: 19 Декември 2013, 11:49:40 »
Някой знае ли дали евентуално ще има производство на въпросния бдж локомотив от някоя от двете фирми?Понеже в един от постовете се споменаваше,че румънците щели да произвеждат?
Благодаря предварително! &bgflag