Автор Тема: На свиждане на трима, осъдени на смърт!  (Прочетена 25717 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #15 -: 01 Март 2010, 13:28:59 »
Ето я и подсистемата за управление на контактната мрежа и захранването на автоблокировката със заводско означение TI 30 E. Това е работното място на енергодиспечера.




Следват снимки на панорамното табло. Първите 2 са на разединителите в гарите




Ето един секционен пост. Той разделя 2 съседни подстанции - в случая СП Кзч разделя ТП Вакарел и Илиянци


Това е схемата на тягова подстанция Вакарел




И още малко снимки






Работното мято на енергодиспечера. Извинявам се за прекрасната снимка на монитора




И малко снимки от апаратната зала. Няма смисъл да описвам подробно всеки шкаф, направих тези снимки по-скоро за историята, защото скоро това може и да го няма повече.














И накрая телеграфната уредба за връзка на апаратурата с гаровите комплекти

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #16 -: 01 Март 2010, 14:09:28 »
 Още няколко думи за КСАУДВ. Системата е разработка на словенската фирма ISKRA. Проектирането и монтажа започват през 1982 г. , с-мата е включена частично през 1986, а се води в официална експлоатация от 1988 г. Гарите в у-ка са съоръжени с МН-70 с изключение на Побит Камък и Септември, които са с МКЦ. И двата типа централизации вече съм ги представял, така, че имате известна представа за тях. Междугарията са с автоблокировка с проходни сигнали тип АБ-77 - българска разработка, но с известно руско потекло.
 Системите са реализирани на базата на 8-битовия микропроцесор на Моторола. Централният пост комуникира с гарите посредством телеграфна апаратура и сигнали с честотна модулация. Всяка гара е на отделна честота в диапазона от 480 до 2640 херца със стъпка през 240 херца. Същността на телеуправлението се състои в това, че с изпращането на командата от ЦП в конкретната гара се задействат 2 релета, които имитират натискането на бутоните от пулта на дежурния ръководител. От тук нататък МРЦ поема изпълнението на командата, така както и ако гарата е на местно управление.
 Какво е положението в момента - влаковата подсистема е почти кастрирана - двете главни работни места са демонтирани поради невъзможност за по нататъшната им поддръжка, което значи, че команди от ЦП повече не могат да се дават. Това я превръща от система за управление и контрол на влаковото и маневрено движение в у-ка, само в система за телеконтрол. Енергосистемата в момента работи, макар и там да има някои по дребни проблеми.
 Какво предстои - в пространството се носят един-два несигурни слуха за частична или пълна модернизация в неопределено бъдеще, както и множество по сигурни и по вероятни слухове за пълно закриване на системата. Какво ще стане не е ясно, но бъдещето на тази система, най- малкото в този и вид е меко казано несигурно.
 С това мисля да приключа. Надявам се поне на 10 човека да им е било любопитно и интересно и дано за в бъдеще има по малко поводи за допълване на темата с нови осъдени. :hi:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #17 -: 01 Март 2010, 14:18:21 »
Не знам, може да бъркам, но винаги съм се чудел, как немците още ползват семафорните уредби, нищо, че са от зората на миналия век. А ние имам чувството, че сме обсебени от вопющото желание да рушим нещо, преди да сме го заменили с друго по-добро и по-ЕВТИНО. :fool:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12277
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #18 -: 01 Март 2010, 14:31:07 »
Стояне, това не само че ми е интересно , но е и май единственото място в БГ, където има такава (подробна при това) тема.Нищо че тук сме преди всичко моделен форум...
Жалко, че тези слухове обикновенно се пускат , когато там където се взимат решенията , вече има такова...Тоест най-вероятно някой "специалист" който си няма понятие от системата , вече е "професионално преценил" , че е най-лесно вместо да се поддържа, въстанови или както се надяваш - модернизира системата - пак казвам "най-лесно" е да се унищожи и да се консумират парите от този акт, както и парите за "внедряването" (стар соц.израз)  на ултрамодерните вносни системи които ще вършат същата работа.
А комисионните са за ....всички знаем как става...
Благодаря , че макар и с такова заглавие , направи тази тема - все нещо ще ни остане от тях...
 :hi: :hi: :hi:

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #19 -: 02 Март 2010, 19:11:50 »
Ех Стояне, Стояне точно тези ли снимки намери да качиш? Ако ме види Директора, че гледам телевизия в 08:55ч - ще ме уволни!

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #20 -: 06 Септември 2011, 20:06:13 »
ГАРА ПОБИТ КАМЪК ИЗОБЩО НЕ Е  ЗАКРИТА

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #21 -: 06 Септември 2011, 21:43:12 »
Всяка заповед е предпоследна.
КСАУДВ обаче приключи жизнения си път.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #22 -: 03 Март 2012, 12:46:45 »
Цитат на: bdz43r link=topic=1999.msg64772#msg64772 date=1315334592
Всяка заповед е предпоследна.
КСАУДВ обаче приключи жизнения си път.
И сега всяка гара самостоятелно ли се управлява? :cray: :cray: :cray:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #23 -: 03 Март 2012, 20:10:58 »
Да ти завиди човек за активността с въпросите напоследък. Хващаш ме неподготвен, но така и така си ъпнал темата, та да драсна няколко реда.

 Побит Камък се подготвя за окончателно закриване през май тази година. Влаковата подсистема на КСАУДВ я погребахме миналия август. Всички гари се управляват самостоятелно. В момента все още работи Енергосистемата, но само до тягова подстанция Белово. Частта от Септември до Пловдив я батисаха през октомври. Щото в Пловдив щели да правят друга. Само дето още не са я започнали, но това изобщо не е от значение. Диспечерската на 3-та линия също изживява последните си дни. На централно управление са гарите от Пирдоп до Карлово, но в момента, в който започнат да сменят импулсните релсови вериги с броячки веднага ще и дръпнат шалтера. А това ще е скоро.
 Още една гара умря -  Подуене Разпределителна или така наречения ГАЦ (Гърбична автоматична централизация). За съжаление така и не се вдигнах да я снимам докато беше жива. Вече разкостиха автоматиката, а там имаше доста какво да се види, на някои от вас щеше да им е интересно.
 Всъщност има и още един мъртвец - това е професионалната ми кариера като железничар. И нея я няма вече :cray: Но няма страшно - завинаги ще си остана все същия висок, синеок блондин с татуирано "БДЖ" под лявата мишница :yes:
 Амин!

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #24 -: 03 Март 2012, 21:10:25 »
От известно време задавам много въпроси че релсите на макета вече са готови и сега се стремя да го направя максимално близо до реалността.А това за 3-та линия ме втрещи :angry2: :shout: :angry2:Жалко за хубавата диспечерска централизация :angry2: :shout: :suicide:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #25 -: 03 Март 2012, 23:44:54 »
Каква разсипия! Тези хора не разбраха ли че само с рушене не става?! Тано, искрено ти съчувствам, човеко! Докарваш го на майтап, но кой знае какво ти е в душата...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #26 -: 04 Март 2012, 00:27:34 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=1999.msg74441#msg74441 date=1330801825
А това за 3-та линия ме втрещи :angry2: :shout: :angry2:Жалко за хубавата диспечерска централизация :angry2: :shout: :suicide:
Едно време като работеше цялата и движението беше натоварено, влаковете се гонеха в пакети и прехвърчаха през 5 мин.
Интересно беше нощем като се движиш с товарен влак от Карлово към София в пакет с още 3 влака. Спираш на Христо Даново за среща, преди теб на съседния коловоз е спрял предния влак и гледаш как от баира се нижат няколко влака в обратната посока на по 5 мин един от друг (там се вижда линията на няколко км нагоре). Задните два влака от твоя пакет са спрели на Иганово. След срещата, докато се изниже първия влак, та да тръгнеш и ти след него, третия влак (този зад теб) вече тръгва от Иганово и така пак се движите в пакет. Случвало се е даже да спрем на входния светофор на Копривщица и отзад в тунела да се вижда прожектора на задния влак, който е спрял на предишния проходен светофор.
А ръководителите-движение дремят в гарите и никой не ги закача, всичко се управлява от диспечера.

После откраднаха автоблокировката, заедно с проходните светофори...

Имаше емоции и по 1-ва линия... В едно разписание, един бърз влак трябваше да изпревари пътнически на Вакарел и диспечера предварително програмираше КСАУДВ да ги срещне там автоматично. Когато пътническия закъснееше, бързия го настигаше и вместо да го изпревари на първата гара или по необчаен път (за което трябва да се намеси диспечера), си го следваше на блок-участък до Вакарел, където ставаше автоматичната среща. На спирка Живково, която е малко след проходния светофор, пътническия докато е спрял, бързия почти го настигаше - на по-малко от 500 м зад него.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #27 -: 04 Март 2012, 14:06:35 »
Цитат на: TANO link=topic=1999.msg74436#msg74436 date=1330798258
... Всъщност има и още един мъртвец - това е професионалната ми кариера като железничар. ...

Леле, Стоянчо, щом и тебе те махнаха, не знам вече какво да си мисля за БДЖ-то :( ... 

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #28 -: 04 Март 2012, 17:46:11 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=1999.msg74465#msg74465 date=1330862795
Леле, Стоянчо, щом и тебе те махнаха, не знам вече какво да си мисля за БДЖ-то :( ... 
Всъщност сам се махнах, но и в известен смисъл трябваше да го направя. Отвори ми се възможност за нова професионална кариера и сега съм на 20 м. под земята. В една много дълга дупка. На дърти години, остриган нула номер новобранец на 2 дена служба. Всичко наново, но може пък да е за добро. По принцип всички така казват, пък ще видим дали е вярно. Наздраве :drinks:

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:На свиждане на трима, осъдени на смърт!
« Отговор #29 -: 04 Март 2012, 19:48:53 »
Цитат
Всъщност има и още един мъртвец - това е професионалната ми кариера като железничар...
  :( Жалко...
А и някога кипящите от живот гари сега няма живо пиле... но ми е интересно да разнищим точно откъде се е пулучило това спиране на жп живота и замиране на наште железници...  :(