Автор Тема: Композиране на влаковете.  (Прочетена 18693 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #30 -: 04 Февруари 2015, 22:38:15 »
Mерси Красене !

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Композиране на влаковете.
« Отговор #31 -: 17 Юли 2015, 23:03:38 »
Цитат на: emilchaushev link=topic=4136.msg85628#msg85628 date=1358096307
На мен винаги ми е било чудно при композиране на товарни влакове взима ли се предвид вида вагони и как се редят? Например имаме 10 цистерни, следвани от 3 празни платформи и след тях 5 Конски вагона. В този случай челното съпротивлението на конските вагони не би ли могло да се избегне като се сложат след цистерните или това няма значение, а се взима предвид единствено реда на обработка в следващата гара или дестинациите н а групите вагони?
Цитат на: tritehiksa83 link=topic=4136.msg85632#msg85632 date=1358097608
според мен товарните вагони се композират според дестинасията им.
Ето едно малко пояснение в случай,че още ви интересува понеже темата е стара,но пък винаги актуална.Касае се за определен род влак и се постарах да го направя със снимки.
Когато се вози влак с пълни цистерни то има значение вида им.Дали са бензинови,газови,циментови и тнт......В нашият случай ще ги разделим на вагони с лесно запалими и вагони с лесно избухливи вещества.Лесно запалимите са бензини и други от рода им,лесно избухливи са газовете.
Зад локомотива за предохрана от леснозапалимите се поставят 2 вагона или 4 оси

В случая вагона е 1 но е 4осен
Между лесно запалимите и лесно избухливите се поставят пак 2 вагона или 4 оси

Винаги лесно запалимите се поставят пред лесно избухливите и общо взето влака изглежда така


Сега искам да поясня ,че има още изисквания за броя на групите вагони,но към момента не искам да усложнявам ,по-натам.

За така наречената предохрана могат да се ползват друг вид вагони или дори цистерни,но празни.

Ако имате неясно или интерес каквото знам,ще кажа.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #32 -: 18 Юли 2015, 00:18:26 »
Миро, в края на влака не се ли слага също нещо за охрана?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #33 -: 18 Юли 2015, 00:42:28 »
В края на влака от този тип се слага охрана,когато по трасето се предвижда да се закачи на опашка бутащ локомотив.Дори и да не се даде от начална гара охрана,то по трасето се предвижда къде може да се даде и тя се закача заедно с бутащият локомотив.
Ако,такъв влак е раздвоен по трасето и опашката му трябва да бъде изтеглена от друг локомотив от към гарата на изпращане и влака няма на опашка охрана,то следва локомотива който,ще я изтегля да замине с такава.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Благодаря,за въпроса!


bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #34 -: 18 Юли 2015, 14:50:07 »
За още информация винаги има интерес!

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #35 -: 19 Юли 2015, 00:05:06 »
Един пример за един красив за мене влак от времето на лентовото фото,когато съм нямал лента или просто съм се кефил на момента не на снимките.
Начело серия 46
след нея около 40 броя вагони подобни на днешните 540серия или така наречените Еаоs
след тях 2до4 газови цистерни на опашка.
Казвам ви пълен кеф,влак без край по балканските криви,и от време на време като се поизправи виждаш в огледалото пропанките белеят  :yahoo:
Така се случваше понеже долу в гара Кремиковци има газова станция и ги качваха в гара Обединена въпросните 2-4 пропанки за транзит към вертушките за Бургас.

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #36 -: 19 Юли 2015, 22:50:59 »
Друг интересен въпрос- до колко тези правила са международни? Например в Швейцария разделят ли избухливите и запалимите, например с повече от един вагон и т.н.?  :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #37 -: 19 Юли 2015, 23:41:27 »
Всяка администрация си има свои правила за това. До голяма степен си приличат, но не съвсем.
В Швейцария видях цистерна с бензин на пътнически влак, все пак отделена с един вагон предохрана, но за повечето железници това е абсолютно недопустимо.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #38 -: 20 Юли 2015, 00:32:58 »
Вероятно по теснолинейката ?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #39 -: 20 Юли 2015, 08:49:13 »
Да. Влакът беше от Ароза.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Композиране на влаковете.
« Отговор #40 -: 24 Ноември 2017, 08:57:31 »