Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Гара Сердика
CaLLlo:
Чудесия!!!...
Няма околовръстен път, само на места още е черен път; няма бул. "България"; няма Булбанк; няма НДК, затова пък има пл. Баба Неделя; лъщи кубето на "изгорелия" цирк; "Опълченска", "Скобелев" и "Патриарх Евтимий" са още със среден пешеходен остров; "Цариградско шосе" е по стария начин - без подлези и надлези; Централна гара е със старата си сграда; трамваите на пл. "Света Неделя" минават откъм х-л Балкан (сега Шератон); на отсрещната страна на площада още стои закритата начална спирка на 5-ицата; вижда се старата Зоогическа градина; вижда се къпалня(басейн) "Чайка" и т.н. и т.н...
Абе Чудесия, БРАВО!!! и мерси!!!...
emilchaushev:
Здравейте,
Коледа наближава, а с нея и чудесата.
Има желание и спонсорство да се изгради гара Сердика на модулен принцип в H0.
Прерових темата надълго и на широко, за да си създам реална представа за гарата, коловозното развитие, прилежащата инфраструктура. Като гледам това възкресяване на гарата обаче ще трябва да е плод на труда, спомените, архивните материали, снимки на доста повече хора.
Идеята е да организираме една среща, на която да видим кой с какво може да помогне - било с идеи, било с труд, било само с някоя снимка, както и да обсъдим как би изглеждала гарата по най- добрия начин върху модули.
На този етап не можем да преценим дали трябва да се прави и заобикалящите здания на жилищни сгради, но задължително трябва да успеем да намерим източници, по които да може да се възстанови и моделира поне обслужващата инфраструктура на гарата- силозите, складовете, крана, та защо не и сладоледената фабрика.. а може би има и други, които не са споменати в темата....
Друг елемент е самия мост на Опълченска, за който не успявам да открия снимков материал, специално за частта, под която са минавали релсите.
Трябва да се реши дали да се прави и южния скат, защото на мен лично подпорните стени ми харесват и ме блазни тази идея.
Искрено се надявам всички милеещи по темата да се включат активно, за да може тази гара да се използва в бъдеще дори и извън пределите на България.
За начало мисля да се започне с коловозното развитие и разпределянето му по модули. Аз например не съм наясно от къде е началото на гарата или по- точно границата, което реално трябва да е на първия модул. Според мен трябва да е от единичния участък в ляво на снимката преди първата стрелка, т.е всичко червено, което е на долния чертеж, но дали е така... чакам подсказки.
Друга питанка е колко дълги са били композициите, които са влизали в гарата, за да се прецени каква да е дължината на коловозите на макета... до колко можем да правим компромиси с тези дължини, за да има една компактна (примерно 5 или 6 модула) гара?
Освен това не знам дали от крайния коловоз в дясно може да бъде направен на проходен, така, че гарата да не се явява крайна , а функционално да може да бъде връзвана като междинна. Между този коловоз и другия, който е глух ( двата минаващи под моста на Опълченска) имало ли е други коловози или там е била товаро- разтоварната площадка или...?
.... и така казах си това, което ми е в главата и си пожелавам успешен проект, за да може тази тема да бъде ползотворна и накрая със сложени снимки от творението, на нещо, което вече го няма.
Дето се вика само да пишете какво считате, че е добре да бъде пресъздадено, като коментар в темата, пак ще е някаква помощ.
spas_tf:
Сега погледнах и в ГИС София - http://www.gis-sofia.bg/bg/isofmap/access
Трасето на жп линиите в самия град си стои, защото явно собствеността на терените още е държавна и това не е променено. Това което се сещам е ,че клуба като организация може да поиска от общината обслужваща р-н Сердика , извадка от архива с кадастрални карти и генералния план на някогашната промишлена зона. Ако там няма архив (макар ,че по закона трябва да пазят 70 години архив) , тогава държавния архив би следвало да пази тези карти и чертежи на заводите и цялата промишлена зона заедно с жп трасето. До колкото знам тази информация не е безплатна и има такси!
http://www.archives.government.bg/59-%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F
ето тук може да се търси по ключова дума :
http://212.122.187.196:84/FundSearch.aspx
pach:
Гара Сердика е част от Околовръстната жплиния, съответно ето и другата тема:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=3764.0
Ако някой ще се рови в архива - има специален царски указ от
1920 г. мисля, че беше за създаването и.
emilchaushev:
Днес мерих ъгъла на завоя на Гара Сердика.. аз го изкарвам 12 градуса. От вчера се опитвам да разчертая на SCARM (хвала на създателя му ), но за сега само избистрям забравените умения за работа с него. Надявам се следващите дни да имам време да разчертая един план за 6 модула + 1 за площадката, който ще е под ъгъл.
Относно дали да бъде крайна или проходна идеята ми е гарата да завършва с къс модул (от страната на улица Ивайло), който да може да се сваля и така да се "отпуши" движението или директно, или с преходен модул към стандартно чело.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия