Благодаря на всички за предоставената информация!
Да, снимката с наредените ръждясали вагони точно описва това, което смътно си спомням за гара "Сердика".
Благодаря специално и за снимката с проекта за пробив по Несторов от 1972г. Жалко е, че още тогава са били отписали линията. А е могло в едно тунелно изпълнение да се изкара трасето чак до пазара "Иван Вазов", и това да го съхрани. От двете страни на жп-тунела - по един автомобилен двулентов, който също да излиза южно от България - и щеше да се проведе и автомобилният трафик. А на ниво терен се оформят две двулентови платна с широка залесена ивица между тях. Щеше да е много функционално и красиво. Но не би. И нямаше да ги има безумните изкачвания, спускания и завои на днешния шосеен пробив, който унищожи и зеленината, и дългосрочно (да не кажа окончателно) реши съдбата на 14-та линия, а и за автомобилния трафик изглежда твърде недодялано. И смятам, че такова тунелно изпълнение не би било излишно, макар още през 40-те години да са съзнавали, че е нужна нова околовръстна линия, примерно по трасе, близко до днешния околовръстен път. Извинявам се за отклонението.
Pach, когато говориш за клона към Завод 12, имаш предвид този, който се е отделял около днешния Център по хигиена и е пресичал "Борис III" с прелез, нали? Имам непотвърдени /а и доста неконкретни/ данни от бивши работници в Завод 12, че някъде през 80-те продукция се е товарела от долната страна на завода - т.е. някаква рампа по северната му граница. Нямам сигурно потвърждение на тези данни, но не изключвам да е бил пуснат коловоз от Стан само до Завод 12, с цел да се избегне дългата обиколка на съставите от Пдр през Хладилника до завода, както и минаването на ниво с "Борис ". Такъв един клон се е явил и неизбежен след прекъсването на околовръстната линия в края на 70-те. Ще съм благодарен, ако някой има по-конкретни данни в тази посока.
И, за да се върна в темата - два въпроса за "Сердика": на схемите с коловозното развитие по-горе в темата има един коловоз, който се отделя от междугарието Стан-Сердика /движи се успоредно на участъка, откъм южната му страна/ и се включва отново някъде около гърловината на гарата. Това линията за бетоновия възел ли е? На нея имало ли е и друг обект, освен възела - например разтоварище?
Вторият ми въпрос е относно автомобилните подходи към гарата. Прочетох всичко изписано за подходите откъм източния район на гарата и района на моста, но имало ли е такива подходи откъм западната страна на гарата - откъм Зона Б-5 и Метални конструкции?