Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Гара Сердика

<< < (4/33) > >>

CaLLlo:

До края на годината пускат на търг “Сердика” и “Пионер”600 евро квадрат за гарите в София

автор/източник: Марияна Бовдова - в-к "24 часа"

публикувано на: 2007-09-15 16:31:23 ч.


Между 109 и 130 млн. лв. чака железницата от двете си гари - "Пионер" и "Сер­дика" в София.

Те ще бъдат разиграни на търг до края на годината. Инвеститори и брокери ве­че се подготвят да наддават за два от последните крупни терена в столицата.

Засега се знае, че за "Пионер" и "Сердика" на­чалната цена на търговете ще е 500 евро на кв. м. Като нищо ще я вдигнат до 600 евро, коментират брокери.

http://www.largo.bg/info_issue.php?iID=1001

pach:
Смятам, че съм достатъчно интелегентен човек и мога да преценя къде да пусна дадена тема. :dirol:Тук така или иначе исторически раздел нямаме, и бих желал Влади да остави темата на мястото и, защото просто това е едва началото и ...което логически започва с днешното състояние на обекта. Но това не е всичко за него.
Не смятам да дублирам теми , както вече доста направиха, забравяйки да пуснат в търсачката на форума и да не създават втора , че и трета тема с едно и също съдържание, както го изискват правилата на форума. Някой го правят от мързел, а други от щестлавие и нарцисизъм, но това си е ваш проблем, на форумният екип модератори.
Тук в тази тема ще се събере всичко за гара Сердика. Ще кача историята - от създаването до унищожението, също така схеми, планове,скици и чертежи, включително и моделни (в ТТ ще са най-вероятно :spiteful:) и още снимки, като крайната цел е да се съберът всички исторически данни на едно място и да се направи модел на тази гара.
Може би трябваше да пиша "Проект - гара Сердика" за да се схване идеята, но като направих тези АНОНСИРАЩИ снимки, реших да е нещо повече от "проект".
Сега като гледам какви са отзивите , а пък излизат и още набори с които най-вероятно сме се търкаляли заедно в прахта на тази гара, не бих се учудил най-накрая да се напием заедно под надслов "събрахме се!!!"... :drinks: :drinks: :drinks:
Сашо ме изпревари със следващият пост, но той само намеква , за какво става въпрос при тази гара...
Така че момчета, няма да се притеснявате от буреняците (щото освен силозите друго не е останало) и по-добре че няма тухла в/у тухла от гарата.Така или иначе тя е вече в миналото и само от нас зависи , като и направим тема и модел , да остане сред нас моделистите.
Та така момчета ...очаквнайте продължение на този ПРОЕКТ

BDZ:
 :hi: Страхотен проект си започнал! Много неща си заминават забравени в миналото.
Незнам как е при вас, но при мен носталгията по миналото става все по-голяма.

pach:

--- Цитат на: BDZ link=topic=2027.msg32120#msg32120 date=1259791440 --- :hi: Страхотен проект си започнал! Много неща си заминават забравени в миналото.
Незнам как е при вас, но при мен носталгията по миналото става все по-голяма.

--- Край на цитат ---

Мамка му, вярно е!!! :hi:Абсолютно същото - съгласен съм... :ok:
И не защото тогава "се живееше по-добре  - и работа имаше , и престъпност нямаше...и т.н." както рИват някой, а най-вече защото някой неща сега мога да ги оценя по достойнство и за тях няма значение какви са били времената и управлението...
А може би защото просто одъртяваме...не знам!!! :haha: :haha: :haha:
 ;D ;D ;D ;D ;D

pach:
Така, това е първоначалният план на коловозното развитие на гара Сердика.
Правил съм го по спомени, така че не претендирам за точност. Където явно съм се заблудил (все пак си я спомням като невръстно дете) и сте сигурни, моля да бъда коригиран.Очаквам съвместно да изчистим постепенно всичко.


В ляво , още на входната стрелка, съм импровизирал (щото не са ми готови схемите за сградите във WINRAIL-а) агрегатното помещение където бяха "макарите" за стоманените въжета с чиято помощ , изтегляха циментовозите един по един за разтоварване (когато нямаше локомотив в района). Веднага над коловозното отклонение съм сложил сградата с четирите силоза. Следва прелеза , и голямите глухи коловози. Мужду тях съм сложил складовите помещения, като пред тях беше откритата площадка за дърва и въглища.На нея бяха и моторните колички с циркулярните ножове. И самите складове имаха (в тяхно ляво), навеси без стени, следвани от складове със стени и решетки.В последната сграда бяха канцеларите на "Топливо" и стаята на маневристите.
Пред тях съм нарисувал схематично портален кран , като под него бяха също открити площадки за въглища и едри товари. Тук в този район се "въртеше" и парният багер.
Той зареждаше водата от крана (направен е до разширението на последните глухи коловози) където имаше и голяма подземна тоалетна приличаща от моста на бункер.
Точно над разширението на тези два последни коловоза преминаваше моста, а между тях е голямото павирано пространство , което все още съществува и на края е административната сграда на гарата , където бяха началник  гарата, хамалите, чиновничките и касата.
Очаквам да се включите със още подробности, или помощ, като например:
Имаше ли двоен коловоз към циментовите силози , и ако "да" свободният (този виждаш се отгоре, а не под тях) от коя страна им беше?
 ;D ;D ;D

ПП.Гарата съм я чертал в ТТ, по обясними причини и макар да подозирам , че доста "спестих" от дължината , се получиха почти 6 метра.
На основата на този план и бъдещите коригирани неща, съм/ще направя и по-късо, типично моделистко коловозно развитие на тази гара, където дължини и мащабите правят нещата доста по-условни, но удобни, с цел вкарването им в максимум два бъдещи модула в ТТ , тоест не по-дълга от 2 метра! ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия