Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Гара Сердика

<< < (33/33)

emilchaushev:
Здравейте,

Имам три питания по две снимки.


На тази снимка коя стена в коя посока гледа?

От втората снимка... Може ли да се заключи, че гаровото сдание е след края на южния коловоз , на който са паркираните вагони?



Коловоза с вагоните челно в гарата ли е завършвал или е имал платформена част по дължината и?

pach:
Емчо, както знаем, гарата е било предвидено, да е челна с
четири пътнически коловоза завършващи вътре в "г" образната сграда. Нещо подобно са Варна и Бургас.
По неизвестни за сега причини, след началото на построяването и, и най-вече след изкопните работи ("прорязан" е малък хълм с връх днешната мвр болница съгласно изометричните или физически карти на района) е преработена в товарна гара.
Съответно гаровата постройка не е довършена - за това на
снимката левият ъгъл е "грапав" - там е трябвало под прав ъгъл сградата да затвори въпросните четири коловоза зо регионални пътнически влакове. За това и в първите карти на София, които
отбелязват вече строящата се гара, тя е обозначена като "Западна гара".
Когато се трансформира (както казах още при строежа и) от четирите коловоза на изток (най-дългате и) остават само двата
крайни и между тях вместо перони, изграждат павираната
"улица"  (все още съществуваща) между тях.
Там спираха до края на експлоатацията и,
камионите за разтоварване на вагоните (без насипните товари).

На снимката (не мога в момента да чертая) със зданието изгледа е такъв.:
- зданието се намира между фотографа и двата коловоза...тоест
сградата скрива въпросните коловози от погледа на фотографа
(който е с гръб към изгрева)
- в ляво назъбената фасада на зданието е недовършената част
от сградата която би затворила коловозите от към изток.
-в дясно на снимката се вижда част от рампата обграждаща магазията от три страни (рампата е п-оброзна)
- На снимката се вижда частта от рампата за камиони. Невидимата част (другото дълго рамо но П-то) е до северния глух
 коловоз.
В много по-късно години тази рампа е направена челна, чрез скъсяване на коловоза до нея. Така той стана вече пред нея,
защото рампата е разширена за негова сметка. Такава беше някъде от 1975г. до разрушаването и.

И това беше единствената висока разтоварна рампа в цялата товарна гара Сердика.
 Това дето ти се струва от въздушната снимка от мостта до края,
на другия глух коловоз на юг че е рампа, всъщност е подпорна стена от дялан гранит, която подпира и до сега, остатъка от "прорязания" хълм. Тази стена също все още съществува и може са се види на снимките ми в темата.

Дано да се ориентираш пространствено по това описание.

Това е!

ПП. Впрочем вече съм намерил чертежите на гарата от 1929г.
Трябва да им направо копие, но не ми остана време...трябва да пускам специално отпуска за да го направя.

Много е важно в коя епоха решихте да правите модела,
тъй като гарата е различна и в трите епохи на съществуване!


ПП2. На втората снимка гаровата здание е в края на СЕВЕРНИЯ коловоз.Сградата е на изток, а коловоза с вагоните е на юг!!!

Adrian:
http://stara-sofia.blogspot.bg/2017/01/blog-post_17.html

pach:
 bg&flag
Макар това вече да е показано на предната страница в тази тема... :drinks:

liro4605:
Тез дни ми попадна една карта на железницата от 42ра година


                                                                                     :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия