Автор Тема: Гара Сердика  (Прочетена 89006 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Гара Сердика
« Отговор #45 -: 20 Юни 2011, 11:55:17 »
Благодаря!!!
Всичко г освалям и записвам!!!
 :hi: :hi: :hi:

Един парадокс - преди две седмици ми изгоря гърба, да търся цистерни на Лукойл по Илиенци,
които така и на намерихме, но пък заснехме останките на Fiat-ката.
Сега покрай 14-та линия...те ти снимки на Лукойл цистерни!!!
 (на някой се виждат и надписите - което ми трябва в детайли де)
 :lol: :lol: :lol: :scratch_ones_head: :good:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Гара Сердика
« Отговор #46 -: 20 Юни 2011, 12:51:24 »
Релсите в частта между Захрана фабрика и бул. Стамболийски са в доста лошо състояние. Миналата година снимах там и ако си намеря снимките, ще ги пусна тук. Не е ли вече опасно да минава влак от там? В смисъл, не е ли рискът от дераилиране твърде голям?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Гара Сердика
« Отговор #47 -: 20 Юни 2011, 13:37:30 »
Последното минавана беше по "газовата криза" онази зима (2007 /2008 или 2009...)
когато е снимал Трамвая и Тодор. Караха цистерни с гориво за ТЕЦ - Земляне за последно.
Впрочем, последното е май като са си прибрали последните вагоните де...което никой не  се сетил за снима...

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Гара Сердика
« Отговор #48 -: 20 Юни 2011, 13:38:53 »
Опасността и рискът имат числови изражения, които в случая са 15 км/ч по целия участък. Специалистите от НКЖИ са преценили, че при таз скорост безопасността е гарантирана.

ПП. Газовата криза беше януари 2009г.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Гара Сердика
« Отговор #49 -: 23 Юни 2011, 22:21:54 »
Днес видях влак със стари звена да се изнизва от към ПЖИто.Явно някъде се демонтира :unsure:

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Гара Сердика
« Отговор #50 -: 23 Юни 2011, 23:00:13 »
От Хладилника към гара Пионер се демонтира 14 (околовръстна) линия  :diablo: :diablo: :diablo: :angry: :angry: :angry:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Гара Сердика
« Отговор #51 -: 19 Юли 2011, 13:51:43 »
С любезното съдействие на Зазо  :hi: :hi: :hi:
както и материали от "Стара София", и "Изгубена България",
и малко моя обработка получихме нещо ...

2010г.



1984 г (има дори осем вагона)


Издирванито продължава...
 ;D ;D ;D

Mina

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Гара Сердика
« Отговор #52 -: 24 Януари 2012, 13:56:25 »

Надявам се че тази тема още съществува заштото я четох с интерес. Живях на ул. Хр. Михайлов (сега Дамян Груев) през осемдесетте години и играехме на гарата където бяха спряни старите вагони (които се виждат на снимката от 84). Тогава бяха натоварени с консеви с домати. Зидът за който става дума от който се скачаше за гарата много ме вълнува. За мен това беше границата между ред и хаос, скука и прикючение, сигурност и опасност. Първо се минава през участък обрасъл с джанки и люляци, после се скача в неизвестното и опасното: ръждясалите вагони между които обикаляше един ексхибиционист, на които ние безмилостно се подигравахме и естествено циганската махала през която аз всеки ден с разтуптяно сърце минавах по Три Уши през тунелчето под моста към зона Б-5 където ходех на училище.
Понеже този район много ме вълнува зади концентрацията на екстремни културни, социални, архитектурни и функционални разлики в границите на толкова малък район ми е много любопитно да видя тази ваша реконструкциа във формата на план-чертеж, доколкото разбирам. Може би ще мога да го допълня със спомени и освен това прожектирах някои стари карти върху сегашната топографиа в mapinfo и това може съшто нещо да помогне... Незнам какво е ТТ но не мога да намеря/ видя тази реконструкциа за която говорите. С интерес чакам реакция.
Моля, пишете на кирилица!

Dispatcher
« Последна редакция: 25 Януари 2012, 22:38:07 от Mina »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Гара Сердика
« Отговор #53 -: 03 Април 2012, 12:56:31 »
Цитат на: pach link=topic=2027.msg63473#msg63473 date=1311072703

Издирванито продължава...
 ;D ;D ;D

 ;)


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Гара Сердика
« Отговор #54 -: 03 Април 2012, 13:02:12 »
 :swoon: :swoon: :swoon:
Тъкмо "чертаех" върху нови снимки по въпроса!!!!
От цирк "Балкански" разчистиха миналия месец целия район от бурени, храсти и боклуци.

Аз пък използвах хубавото и сухо време и направих снимки...на излезлите артефакти.

Има затрупани релси и показали се отново бетонни траверси,

 благодарение на които взех действителни размери с рулетка.
А този план е направо мечтата ми Зазо  :give_heart: :give_heart: :drinks:
Очаквайте продължение!!! ;)
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 03 Април 2012, 13:05:46 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Гара Сердика
« Отговор #55 -: 03 Април 2012, 13:10:07 »
Зазо, кой е чертал с червено?
Не съвсем вярно...липсва северния глух коловоз от към циганската махала.
Той всъщност свършваше до приемната сграда (поздрави за Бисер и Хекси).
И което е най-любопитно, има част от него "излезнала" при почистването на района.


Явно не е бил демонтиран изцяло, като часто от него е затрупан и в последствие асфалтирано:

 ;D ;D ;D

ПП. Мдаааа...странен план. Няма го стария стадион "Юнак" ("Трудови резерви" ...)
както и автотранспортната работилница, там където сега от "Балкански" опъват купола на шатрата и
си правят каравана-парка (там беше задния двор на авторемонтното предприятие за автобуси и камиони).
 :scratch_ones_head:
« Последна редакция: 03 Април 2012, 13:15:15 от pach »

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re:Гара Сердика
« Отговор #56 -: 04 Април 2012, 06:37:35 »
Цитат
Не съвсем вярно...липсва северния глух коловоз от към циганската махала.
Той всъщност свършваше до приемната сграда
Това и аз си го спомням със сигурност
Зазо откъде намери този план?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Гара Сердика
« Отговор #57 -: 04 Април 2012, 10:04:21 »
Според плана на Зазо след моста е продължавал само един коловоз, който обаче е плътно до стената и съществуваше към момента на събарянето на моста. Този от последните две снимките е друг и не е отбелязан в плана.

Прави впечатление, че на този план е отбелязана сегашната ул. Опълченска, а не някогашният тесен мост.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Гара Сердика
« Отговор #58 -: 04 Април 2012, 10:57:32 »
Това е извадено от настоящия кадастър, т.е. би трябвало да отразява настоящето състояние. Това че част от коловозите все още стоят се дължи на това, че на тази площ нищо не се случва и не е имало причина да бъде коригиран и съответно да бъдат изтрити. И мойте спомени са за два коловоза в най-източната част, но на чертежа, тъй или иначе го няма.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Гара Сердика
« Отговор #59 -: 04 Април 2012, 10:59:19 »
Доколкото разбрах, плана е от кадастъра и на него постоянно се нанасят промени,
за това сякаш върху старото има ново,
пък новото не е отразено напълно и т.н. Тоест това е работно състояние.
За двата коловоза съм сигурен, щото живея наблизо от както се помня,
 та точно за това се и зарадвах като открих затрупаната релса.
Зазо е подчертал с червено само това което е намерил на плана.
Наистина моста го няма, а е начертано някакво междинно състояние на Опълченска.

За по-младите или незнаещи, наричам "циганска махала" северната част щото някога си беше такава,
 а сега там са паркингите и автомивките...временно са де.
Въжното е че "хванах" размерите с рулетка, по коствени признаци...като например на снимката до затрупания коловоз,
 ясно се вижда следата от извадения бордюр, които преграждаше паважа до габарита
 на коловоза и служеше за ориентация на шофьорите с "молотовките" и "газките".

По ми е любопитно Борислав, дали си спомня при циментовите силози така ли беше коловоза?
 Не знам защо, но съм си въобраил че под силозите коловоза беше глух.
Ето целият план наложен върху този от Зазо, така както си го спомням аз.

А за порталния кран съм сигурен по две причини - скицата от Бисер (която скоро ще я видите)
и отново "съвременна археология" - на снимката от долу, съм очертал бетонните фундаменти за релсите
на крана, както и подкрановите коловози с мястото за камионите:


Ето още малко снимки от мястото на крана:
















ПП. Той Зазо ме е изпреварил за плана... :blush2:
« Последна редакция: 04 Април 2012, 11:01:03 от pach »