Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Гара Сердика

<< < (20/33) > >>

Best Ripper:
Трасетата бяха две. Линията идваше откъм Хладилника покрай Южния парк, покрай пазара "Иван вазов" и пресичаше сегашния бул. "България". Някъде около централния вход на Института по хигиена /бившия "Димитър Несторов", сега "Акад. Ив. Гешов"/ имаше стрелка и едната линия минаваше през сегашния "Цар Борис III" на повърхността, а другата започваше спускане след стрелката и минаваше в тунел под булеварда. Първата правеше ляв завой със спускане зад бившия Обувен завод /сега Бизнес център/ - подпорната стена още личи на хълма над бензиностанцията на ОМВ - сега там има нещо като алея и паркче. След слизане в ниското тази линия се съединяваше с линията за Захарна фабрика /някоя минава още по бул. "Вардар"/ през Красна поляна. Втората линия /през тунела/ не помня къде отиваше. Помня, че в края на 70-те години затрупаха ниското трасе и тунела, после в началото на 80-те окончателно демонтираха остатъците от линията между Хладилника и Обувния завод. При сегашните подлези по бул. "Гешов" най-вероятно са изкопали и ликвидирали и затрупаното...

toniemi:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=2027.msg104739#msg104739 date=1468740938 ---Трасетата бяха две. Линията идваше откъм Хладилника покрай Южния парк, покрай пазара "Иван вазов" и пресичаше сегашния бул. "България". Някъде около централния вход на Института по хигиена /бившия "Димитър Несторов", сега "Акад. Ив. Гешов"/ имаше стрелка и едната линия минаваше през сегашния "Цар Борис III" на повърхността, а другата започваше спускане след стрелката и минаваше в тунел под булеварда. Първата правеше ляв завой със спускане зад бившия Обувен завод /сега Бизнес център/ - подпорната стена още личи на хълма над бензиностанцията на ОМВ - сега там има нещо като алея и паркче. След слизане в ниското тази линия се съединяваше с линията за Захарна фабрика /някоя минава още по бул. "Вардар"/ през Красна поляна. Втората линия /през тунела/ не помня къде отиваше. Помня, че в края на 70-те години затрупаха ниското трасе и тунела, после в началото на 80-те окончателно демонтираха остатъците от линията между Хладилника и Обувния завод. При сегашните подлези по бул. "Гешов" най-вероятно са изкопали и ликвидирали и затрупаното...

--- Край на цитат ---


Точно тази под тунела завиваше наляво и се свързваше с гаричката към тец земляне,а тази дето пресичаше трамвая,тя влизаше в завода!

Best Ripper:

--- Цитат ---Точно тази под тунела завиваше наляво и се свързваше с гаричката към тец земляне,а тази дето пресичаше трамвая,тя влизаше в завода!

--- Край на цитат ---
Мда, най-вероятно е така. Склонът там е доста стръмен, най-вече за влак. Така че е нормално ниската линия да успее да се свърже с обиколната през Красна поляна и за ТЕЦ Земляне...

Eliyan:
Благодаря на всички за разясненията!
И, още един въпрос :)
Самата гара Сердика до кога е функционирала фактически? Въпреки всичко изчетено до момента, не намерих категорично посочена година, до когато реално е работела като гара. Помня от средата на 90-те пълните с вагони коловози под моста на Опълченска, но по онова време тя вече отдавна не е работела.

Vlado:
Една абсолютно уникална въздушна снимка на София от далечната 1966 г., на която може отчетливо да се види цялата Софийска околовръстна жп линия с всичките й отклонения, гари и пр.:

София 1966 г.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия