Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макетът на Тодор Чолаков (TT)
bdz43r:
След големи мисловни и проектни мъки (повечето безполезни), тази зима най-сетне му дойде времето.
Крайния (за сега) проект: http://bgrail.info/maket/kolovozno-razvitie5e.gif (петата доработка на петия проект);
И началото на работата в началото на месеца : http://bgrail.info/maket/osnova.jpg
Обратните криви в двата края са с радиус 350 мм и ще са в тунели, защото не обичам такива остри криви. Гарата ще е на най-ниското ниво, линията ще се изкачва в тунелите (и не само в тях), ще минава по мост над гарата и най-високата точка ще е в ъгъла на макета - +80 мм. Максималния наклон е 27 ‰ в десния тунел, а в левия е 25 ‰. Кривите с изключение на тези в тунелите са с радиуси 600, 800, 1000, 1500 и една 2000 мм. Третия етаж (този над тунелите), както и възвишението в ъгъла ще са на отделни конструкции, така че да могат лесно да се демонтират за удобна работа по тях.
Всичко без индустриалните коловози в левия край на гарата ще има контактна мрежа.
Реших, че най-добре ще е да започна отзад напред, т. е. от далечните части, така че след това да се пресягам по-малко през готовите неща, а и да тествам някои дълго замисляни технологии.
Та...
http://bgrail.info/maket/IMG_2532.jpg
Свързване на релсите и електрически изводи:
http://bgrail.info/maket/IMG_2536.jpg
Изолирано движение:
http://bgrail.info/maket/tt2.jpg
И товарен влак
http://bgrail.info/maket/tt1.jpg
gts.best:
Началото радва окото. Успех в това творческо начинание.
Поздрави
mill:
Е как готино изглежда електровоз с контактната мрежа,поздравления! :good:
br185:
Много сполучлива схема! Не че ми е работа но все пак да предложа. Няма ли да стане по добре ако глухият коловоз на гарата (разположен най-отгоре на схемата) бъде свързан и от другата страна с трасето т.е. вече да не бъде глух. Ще се получи една гара с 5 коловоза. Евентуално в левият му край при това свързване да се добави още една стрелка за къс глух коловоз успоредно на трасето. Примерна схема:
-сега:
-след евентуална реконструкция:
bdz43r:
Разбира се, че ще е по-добре, мислих го и този вариант, но имам лимит от 9 стрелки в гарата. Много е възможно докато стигна до там да се променят нещата и коловоза да престане да е глух. Всъщност малко наизуст говоря, може и да няма вече проблем за още 1-2 стрелки. Коловоза отначало стигаше само до приемното здание на гарата, защото не исках да го бутам много назад и беше два пъти по-къс. Ще бъде с товарна рампа и без контактна мрежа.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия