Автор Тема: Макетът на Тодор Чолаков (TT)  (Прочетена 57278 пъти)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #15 -: 29 Декември 2009, 04:05:58 »
Избрал си хубави големи радиуси, поздравления :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #16 -: 03 Януари 2010, 20:15:29 »
http://bgrail.info/maket/IMG_2705.jpg
Контактната мрежа ще се уреди и с изолатори... някога:
http://bgrail.info/maket/IMG_2716.jpg
Някъде бях споменал за броячи на оси (по-скоро на талиги) с оптрони и тяхното приложение за контролиране на заетостта...
Ето какво представлява крайния резултат след няколко преработки:
http://bgrail.info/maket/IMG_2665.jpg
Такава двойка оптрони ще има до всеки входен, комбиниран изходен и маневрен светофор, както и между S-овите стрелки. Оптроните на снимката са при бъдещия блок-пост на междугарието. Може докато дойде време за другите да измисля и по-незабележим вариант...
Горе-долу така трябва да изглежда блок-поста с неговия проходен светофор, само че светофорът ще бъде двуфаров (този го сложих само за фасон):
http://bgrail.info/maket/IMG_2720.jpg
Ще има светофор и за обратната посока.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #17 -: 03 Януари 2010, 20:57:20 »
Браво, харесва ми. Ама календара е с изтекъл срок на годност.  ;D

mitko359

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 683
  • Рейтинг: 31
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #18 -: 03 Януари 2010, 21:26:04 »
стълбовете ти ли ги направи???

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #19 -: 03 Януари 2010, 21:53:16 »
Много ясно, че е той, аз за каво викам "браво" :sarcastic: ! Евала, респект! Моите са купешки. Бих попитал, каква тел е използвана за жицата, колко е твърда? Аз съм взел помеднена 0.5 мм.
« Последна редакция: 03 Януари 2010, 22:04:23 от jopeto »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #20 -: 03 Януари 2010, 23:04:27 »
Медна 0,3 мм за контактния проводник и 0,1 мм за носещото въже и струнките. Опънати са с пружина, която по-късно ще се скрие от тунел.
« Последна редакция: 14 Януари 2010, 02:00:43 от bdz43r »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #21 -: 04 Януари 2010, 18:02:21 »
Тошко е цар и на пантографите .
Замислям се дали да не го помоля да ми направи няколко само че в мащаб 1:32  :)

stoiko

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 27
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #22 -: 12 Януари 2010, 15:34:24 »
Много добре замислен макет в ТТ! Вече съжалявам, че моя го направих правоъгълен! Макар, че съм привърженик на парната тяга, гледката: електровоз с контактна мрежа на макета изглежда страхотно! Браво за идеята и нейната реализация! Сега и аз се амбицирах да си правя контактна мрежа за електровозите след като си завърша МРЦ-то!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #23 -: 12 Януари 2010, 15:40:16 »
Тоше, респект! Личи си, че разбирач и мераклия прави всичко. Наистина отлична работа!
Успех в бъдещите начинания!  :clapping:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #24 -: 21 Юни 2010, 21:52:35 »
Май забравих да се отчитам тук, пък работата си върви, макар и бавничко. :blush2:
Първия положен участък започна да придобива някакъв вид:
http://bgrail.info/maket/IMG_0459.jpg
Започна полагането на релсовия път в гарата:
Първо четните стрелки:
http://bgrail.info/maket/IMG_2992.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2990.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2993.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2994.jpg
Английската стрелка се подготвя по-специално преди полагането - напречните мостчета отдолу се срязват и се извеждат отделни проводници от вътрешните раменни релси, а тъпите кръстовини се запояват към външните раменни релси:
http://bgrail.info/maket/IMG_2988.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_2998.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_3009.jpg
Монтиран е и първият стрелкови обръщател:
http://bgrail.info/maket/IMG_3018.jpg

Главният коловоз трябва да минава за нов и следва да е максимално изпънат:
http://bgrail.info/maket/IMG_0502.jpg
Това разбира се е валидно и за другите коловози:
http://bgrail.info/maket/IMG_1468.jpg

Дойде ред и на нечетната гърловина.
Първата входна стрелка попада в 20 ‰ нагорнище, затова наклонът трябва да се оформи предварително:
http://bgrail.info/maket/IMG_0258.jpg - гумени ленти с дебелина 0,5 мм налепени една върху друга под двата пласта корк (2 х 4 мм).
Двете стрелки на главния коловоз са положени и фиксирани:
http://bgrail.info/maket/IMG_1417.jpg
Следва полагане на малкия прав участък в началото на бъдещия тунел. Използват се инвентарни релси (разни остатъчни прави парчета), които след изсъхването на баластовата призма се изваждат:
http://bgrail.info/maket/IMG_1426.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1429.jpg
Едната постоянна релса вече е на мястото си, а стрелка № 5 е подготвена за фиксиране с временни инвентарни релси:
http://bgrail.info/maket/IMG_1434.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1435.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1457.jpg
Вече с постоянните релси:
http://bgrail.info/maket/IMG_1469.jpg
http://bgrail.info/maket/IMG_1472.jpg
Свързване с първи коловоз:
http://bgrail.info/maket/IMG_1463.jpg
Така първият етап от полагането на гърловината е завършен.
Експериментално "затревяване" на коловозите, което май ще си остане постоянно:
http://bgrail.info/maket/IMG_1497.jpg
На последната снимка се вижда ясно и извивката в началото на изкачването.
« Последна редакция: 21 Юни 2010, 22:15:01 от bdz43r »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #25 -: 21 Юни 2010, 23:20:38 »
Супер е.  :hi: :clapping: :clapping: :clapping:

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #26 -: 21 Юни 2010, 23:23:10 »
Много добре става. Искам да попитам какво е това с кабелите на тази снимка. Сензори някакви ли?
http://bgrail.info/maket/IMG_2990.jpg

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #27 -: 21 Юни 2010, 23:47:16 »
Цитат на: nilfe link=topic=2078.msg43003#msg43003 date=1277151790
Много добре става. Искам да попитам какво е това с кабелите на тази снимка. Сензори някакви ли?
http://bgrail.info/maket/IMG_2990.jpg
Рефлекторни оптрони - комплекти инфрачервен светодиод и фототранзистор, който реагира на отразената от подвижния състав инфрачервена светлина.
Цитат на: topalov link=topic=2078.msg43004#msg43004 date=1277152108
Виждам, че релсовият ти материал е баузац, което значи че не  искаш нещата да стават по лесния начин, за което те поздравявам! Все повече от нас наблягат на собствена сглобка (и определящото не е цената, а удоволствието, което остава от приплъзването на релсите в крампоните  :blush2:
Определяща определено не е цената, а по-скоро освобождаването от стандартизираните релсови звена. Мога да правя каквито си искам извивки, да свързвам релсите където и както искам и да имитирам успешно безнаставов път, включително на стрелките.
Естествено занимавката е доста повече, но пък и после кефа от постигнатото е по-голям.
« Последна редакция: 21 Юни 2010, 23:53:34 от bdz43r »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #28 -: 22 Юни 2010, 07:19:02 »
Получава се перфектно!Тревата е като истинска и тъкмо щях да отправя забележка, че между релсите доколкото знам няма трева и се сетих, че макетираш БДЖ, където това наистина е така.Значи и реализма ти е наред. ;D Все така и занапред - засрами всички макетисти на книга като мен, та разгеле се наканим и ние да действаме - стига сме търсили оправдания.  :spiteful:  :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 22 Юни 2010, 07:35:01 от XRISTO »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Макетът на Тодор Чолаков (TT)
« Отговор #29 -: 22 Юни 2010, 08:19:39 »
Браво Тошко, супер напредва макета! И определено реализма е на високо ниво - хвала!  :good: