Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?

<< < (10/12) > >>

widowmaker:
На мен ми е простено да съм несведующ, все пак съм само в 1-ва епоха.
Черните локомотиви с червена ходова част не са ми страст :)

CaLLlo:

--- Цитат на: slav37 link=topic=2166.msg63087#msg63087 date=1310118159 ---Br 043 e друго нещо -това е 44-ка с мазутен тендер. След 1968 в DB сменят сериите на локомотивите с мазутни тендери.
А оригиналната 43-ка е произвеждана само от Микро Метакит, Ревел и Флайшман.

--- Край на цитат ---

:good:

Точно така!!

BR 44 DB3 + Oel Tender = BR 043 DB4
BR 41 DB3 + Oel Tender = BR 042 DB4 
и др.

A чиста BR 43 Мерклин никога не е правил, вероятно както вече Caprycorn е обяснил, защото всички машини са останали в DR, въпреки че не им е пречело да го направят в DRG.

http://www.osterthun.com/2c.models40-59/Baureihe~43.htm

widowmaker:
Идеше реч за друго, а не за кой точно локомотив са правили или не.

widowmaker:


Ей така стават нещата при Мерклин. Соленоидът задава посоката на движение.
Статорната намотка е с две секции със среден извод и именно от там става реверсирането.
Зависи кой край ще включиш (соленоидът ги сменя).
Моторчето дефакто е четково с последователно възбуждане (като при миксерите).
Какви са предимствата?
Реверсирането става механично и даже да махнеш локомотива от релсите и да го туриш обратно,
той пак ще върви с носа напред (вече в обратната посока спрямо релсите).
Ако имаш два локомотива и бутнеш единия в изолиран коловоз,
докато реверсираш другия, моменталически получаваш перфектния челен сблъсък.
Няма нужда от декодери, няма нужда да обръщаш физически поляритета на мотора, разменяйки жиците.
Това е големият плюс на АС системите, дори преди 100 години е било осъществимо всичко.
Можеш да захраниш мотора и с прав ток, проблемът е никакъв. При този начин на свързване е все тая.
Тогава обаче, когато Мерклин са почвали, изправители не е имало все още
Пак ти трябва обаче импулс 24 волта към соленоида за реверсиране
(подава се с отделен бутон от пулта/трансформатора за управление).

Best Ripper:

--- Цитат на: pach link=topic=2166.msg63073#msg63073 date=1310103714 ---Венци, така и така си почнал за предимства и недостатъци, та давай нататък и направи втора част.
Защо и какво е "принудило" повече фирми да преминат или направо да "почнат",
  с постояннотокова система на захранване в железопътния моделизъм ??? :spiteful: ;) :drinks:
(със и без реализъм...ако няма рима - ритни ма...)

--- Край на цитат ---
Пламене, смятам, че сам можеш да си отговориш на въпроса, не си толкова бос по тоци и жици...

"Принудата" за правия ток е чисто икономическа - за тази система се влагат по-малко части. Говоря в случая за старото аналогово управление... Обръщането на тока става елементарно с един автотрансформатор, комплект със селенова грец схема /двуполупериоден изправител/. Нямам точно спомени кога е започнато използването на тия селенови изправители, но е гарантирано доста отдавно - още в ламповите усилватели и радиоприемници. Причината да се използват в пиковските трафове /и подобни неща/ е фактът, че тия изправители издържат без проблем ЗВЕРСКИ претоварвания /многократно над тия, за които са изчислени и направени/, без да им става нищо! Когато няма електронни компоненти, те и сега вършат идеална работа. Въпросът е, че такива неща почти вече няма. Проблемът на селеновите диоди /изправители/ е, че имат значителен обратен ток, тоест в обратна посока "пропуска" доста повече от силициевите диоди, а това води до лошо изправяне на тока. Въпросното лошо изправяне на тока води до причината за употреба на прав ток в цялата слаботокова електроника или по-точно в логическите вериги с електронни компоненти. Това са веригите, които "мислят" и решават откъде и как да се пусне ток за управляващите вериги, а те от своя страна да контролират външните устройства / ел. мотори, трансформатори и т.н./ За да работи стабилно въпросната логика /в нея съществува терминът "стабилност на работа"/, е необходимо токът да няма смяна на посоката, да е добре изправен и филтриран, защото всички пулсации, пропадания в напрежението /да не говорим за обръщания в посоката/ водят до пълен срив на "сметките" на логиката. А променливият ток в случая директно е неприложим - то самият е съставен от неприемливи за електронната логика неща. Та идваме и до въпроса защо се ползва прав ток от разни производители в DCC системите. Ами именно заради нуждата от прав ток за логиката. Ако идва променлив ток, той трябва да се изправи, филтрира и тогава да се подаде на електрониката, отделно накрая товарните вериги трябва да управляват променлив ток, а от електрониката идва прав - тоест трябва да се добави допълнително съгласуване /преобразуване, за да работи системата на изхода. Общо взето причината за правия ток е опростяване на схемата на управление /друг е въпросът дали опростяването се отразява на поевтиняването/. Отделно, че правотоковите моторчета в моделите /без наличие на декодери и DCC/ имат по-лесна система за обръщане на посоката на въртене /оттам посоката на локомотива/ - обръща се само посоката на тока на ротора. При АС моторите във влаковете е по-сложно, в предишния пост е описано.

Централите на Мерклин не се отличават от гореописаното. Просто са по-сложни като схема, устройство и изпълнение, за да запазят предимствата на променливия ток. Макар че те работят и в правотоков режим, доколкото успях да разуча на първо четене. Реално и при тях цялата логика е на прав ток - няма начин просто. Разликата е в изходния модул и неговото управление в сравнение с централите на Роко, Пико, ЕСУ и т.н. - всичките, които са за DCC.

Тук естествено у Пламен ще възникне въпросът защо продължават да се правя и продават такива "усложнени" централи за променлив ток. Затова ще отговаря в аванс.

Ами целта е да се запазят предимствата на променливия ток. Тук обаче идват и едни особености на "германския и българския ЖП риболов"...  ;D
Немският хобист/моделист се интересува от по-малко проблеми и излишно усложняване на хобито си. Него го интересува системата да работи надеждно, стабилно и дълговременно. Него НЕ го интересуват устройството, техническите решения, вложените части.. Него не го интересуват марките декодери, марките централи, препрограмирания, безсмислени разглобявания на модели и централи, преправяне на модули и устройства с цел постигане на съмнително подобрение и ефективност. Всички тези проблеми той оставя да ги реши производителят! Той си плаща /дори и повечко/, но да получи нещо, което не му носи проблеми! Швабата не си купува декодер "кучен маркен" без гаранция само защото е наполовината по цена на препоръчания от производителя /и който декодер е напълно проверен и съвместим с централата/, не си губи месеци наред в безплодни опити в монтаж, неколкократно програмиране, програмиране и настройки... Той иска ДА СЕ КЕФИ на каране на влакове! И КАРА ВЛАКОВЕ! Без да задава излишни въпроси. Да, някой ще каже, че са тъпаци, че им липсва творчество, иновативност / :spiteful:/, но в това отношение лично аз не смятам, че правят лошо...
Ко праи наш Ганьо Балкански... Той винаги трябва да се покаже на по-умен, знаещ и можеш.. Дори от производител с десетилетни традиции, със стотици и хиляди инженери, проектанти, работници... Иска все да обори противника, все трябва да чопли, да разглобява, да "побългарява" - реално само в малка част от случаите наистина подобрява оригинала, в повечето случаи само си губи времето в лично себедоказване и наддаване. Той не кара влакове, защото после ще се повредят! Как ще тури на релсите той локомотив за 400 евро! Ами ако нещо му стане, как ще го преживее! Я по-добре да му сложи един ефтинджос декодер, да си загуби половин година в бъхтене, ама да спести 20 кинта! Ами нормално е - ние не си ценим труда, все се занимаваме с направени вече неща! Не правим нещо ново, а търсим кусури на другите! Както и да е, процесът е дълъг, манталитет не се променя за 20 години...

Впрочем, имам предложение да се обособи отделна тема, подраздел или раздел /по преценка на управата/ за променливотоковите системи - аналогови и цифрови. Въпреки че в България от тях се бяга като дявол от тамян, повече от ясно е, че в световен мащаб те не умират...  :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия