Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?

<< < (12/12)

mitko0888:
По въпроса за моторите от написаното дотук не разбрах: След като показаният на картинката мотор на Мерклин работи на прав и на крив ток, защо на големите локомотиви (1:1) винаги има токоизпровител когато тяговите двигатели са на същия принцип (става въпрос за DC колекторните двигатели).

widowmaker:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=2166.msg63398#msg63398 date=1310743769 ---По въпроса за моторите от написаното дотук не разбрах: След като показаният на картинката мотор на Мерклин работи на прав и на крив ток, защо на големите локомотиви (1:1) винаги има токоизпровител когато тяговите двигатели са на същия принцип (става въпрос за DC колекторните двигатели).


--- Край на цитат ---

Щото не е толкова просто там.
Има със серийно възбуждане, има и с независимо възбуждане, освен това има рекуперираща система,
т.е. използване на двигателите като електродинамична спирачка с връщане на ток в контактната мрежа.

Нека някой от хората, които са запознати (и карат електровози) го обясни.

Всъщност новите локомотиви са с безколекторни 3 фазни мотори.
Мощни инвертори отначало изправят променливото напрежение (след понижаващ трансформатор), след което правят от него 3 фази AC за моторите.
Преимуществото е, че с инвертора можеш да регулираш честотата на напрежението, оттам честотата на въртене на тяговите двигатели.
Използват се мощни ИГБТ транзистори като показания по горе.
И още нещо - при моторчето на мерклин активното съпротивление на намотката е съизмеримо с реактивното.
При двата случая протичането на ток ще породи магнитно поле около проводника, като обаче при променлив ток няма да играе само чистото активно съпротивление,
а ще участва и реактивното, т.е. при еднакви геометрични показатели на бобините, при постоянно напрежение силата на тока ще е по голяма от този при използване на АС.
Колкото е по висока честотата, толкова по голям става импеданса (общото съпротивление). Респективно токът намалява.

bdz43r:

--- Цитат ---защо на големите локомотиви (1:1) винаги има токоизпровител когато тяговите двигатели са на същия принцип (става въпрос за DC колекторните двигатели).
--- Край на цитат ---
Да, правотоковите двигатели на локомотивите могат да работят и на променлив ток... но само на теория.
Реално, ако захраниш такъв двигател с променлив ток, той наистина ще реализира някакъв въртящ момент, вероятно дори ще се завърти и ще задвижи локомотива. Докато това е достатъчно за моделите, за реалната железница се търси максимален КПД, мощност и компактност.

Намотките на един двигател имат индуктивно съпротивление за променливия ток, също така се получават вихрови токове в магнитопроводите на статора и ротора, все неща, намаляващи КПД и увеличаващи загряването. Разбира се и самите двигатели са специално конструирани за постоянен ток, като по-малкото загряване дава възможност за намаляване на размерите на двигателя и увеличаване на мощността му. Дори само едно увеличаване на пулсациите на правия ток води до драстично намаляване на КПД и увеличаване на загряването (лично пробвано).
По тази причина, както споменах по-горе, навремето, при липса на прав ток, са ползвали променлив с намалена честота, който значително доближава режима на работа до този при постоянен ток.

Разбира се, строен е и подвижен състав с двигатели за променлив ток с промишлена честота (50Hz). Това обаче е правено в самото начало на употребата му в железницата, когато токоизправителите не са били толкова развити. Такива са турските ЕМВ серия Е 8000, които днес са истинска музейна ценност - с техните 56 години редовна експлоатация са най-стария подвижен състав в света за 25 kV, най-продължително експлоатирания такъв и единствения останал с колекторни двигатели за променлив ток.

--- Цитат ---Тодоре, това което пишеш ти също е интересно, но малко ни отклонява от темата.
--- Край на цитат ---
Аз разбира се, не искам да отклонявам темата. Примера със зората на масовите електически железници го давам само като аналогичен на настоящата дискусия за съмнителните предимства на променливия ток при ЖП моделите, покрепени само с ползването му от Мерклин. Те обаче не са направили това, защото е много подходящ, а защото не са имали друг избор.

pach:

Да, наистина, напълно съм съгласен.
Въпроса беше, не кое е по-добро и дали Мерклин нямат избор.
Те в днешно време вече имат избор.
А защо аджеба, държат все още на тяхната система?
Закостенялост или търговски интерес...или нещо друго?
дАЙТЕ НАЙ-ПОСлЕ ДА СрАВНИм НАЙ-ДОбрИТЕ ОТ ЕДНИТЕ С НАЙ-ДОбрИТЕ ОТ ДрУГИТЕ!
За лошите е ясно - никой не ги харесва!!!
Венци е най-запознат с едните, ние може би с другите...
Не да спорим по между си , а да направим сравнителен неутрален анализ!!!!!!
Това е... :hi:

widowmaker:

--- Цитат на: pach link=topic=2166.msg63420#msg63420 date=1310849524 ---
Да, наистина, напълно съм съгласен.
Въпроса беше, не кое е по-добро и дали Мерклин нямат избор.
Те в днешно време вече имат избор.
А защо аджеба, държат все още на тяхната система?
Закостенялост или търговски интерес...или нещо друго?
дАЙТЕ НАЙ-ПОСлЕ ДА СрАВНИм НАЙ-ДОбрИТЕ ОТ ЕДНИТЕ С НАЙ-ДОбрИТЕ ОТ ДрУГИТЕ!
За лошите е ясно - никой не ги харесва!!!
Венци е най-запознат с едните, ние може би с другите...
Не да спорим по между си , а да направим сравнителен неутрален анализ!!!!!!
Това е... :hi:

--- Край на цитат ---

Защо държат ли, ами защото е на над 100 години тяхната система.
Нали се сещаш какво ще стане ако кажат "ами ние от днес спираме с променливите неща
и почваме да бичим само постоянни"? Хората като оня пич от Холандия, Фриц не са никак малко.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия