Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
За гарите и ЖП транспорта по принцип
bdz43r:
Понеже възникна въпрос, ето какво е вагоноизхвъргачката:
в отворено положение:
в затворено положение:
На втората снимка се вижда и електрическият обръщателен апарат, който я задвижва и контролира дали е заела необходимото положение.
Както се вижда, когато вагоноизхвъргачката е затворена, евентуално самопридвижили се вагони или спират в нея, или се качват върху плочата и дерайлират.
Маневреното светофорче е в зависимост с изхвъргачката и не може да светне бяло (разрешена маневра), ако изхвъргачката е затворена.
760mm:
Какви възможности има това светофорче? Бяло - разрешено, синьо - затворено, други комбинации има ли?
А на самата гара, збелязвам, че някой светофори имат жълто-зелено-червено-жълто; докато други - само по една жълта светлина.
Виждал съм и големи секции на гари, които имат и синьо и бяло и жълто, зелено, червено - какви са значенията на светлините?
bdz43r:
За значенията на светлините: http://bgrail.info/site/index.php?page=3 Ще откриеш и какви показания има маневрения светофор.
Светофори с червено и синьо едновременно няма - червеното замества синьото.
Изходния светофор от правия коловоз му липсва долната жълта светлина, защото тя никога не би светила (няма как да се замине по отклонение).
luci:
--- Цитат на: bdz43r link=topic=2185.msg35286#msg35286 date=1265402140 ---Понеже възникна въпрос, ето какво е вагоноизхвъргачката:
......
--- Край на цитат ---
Беше ме срам да те попитам :)
Да виждал съм нещо подобно, прерполагах че е за предизвикване на делеириране на движението по релсата извън нея. Стори ми се драстично устройство :)
Не съм обърнал внимание, че дори има светофор до устройството.
Причината за у-вото явно е Прекалено голямата кинетична енергия на движещ се по енерция вагон/и за реалното му спиране. Предполагам, че се слага/планира на локация, която не застрашава сгради и друга линия при подобна ситуация - както е на конкретните снимки !? с чисто пространство ..
Искам да попитам: Има ли реален аналог съоръжение, което откача Връзките между вагоните? (при моделите вагоно-оркачалката). Непознавам устройството на скачване на истинските вагони. но си спомням, че освен чисто физическото скачване имаше и отделно кабелно свързване, което е висящо и не ми изглежда възможно да става автоматично при някой вагони.
(извинявам се за тъпия въпрос)
bdz43r:
За изхвъргачката - предназначението и е да не допусне случайни возила да застрашат движението на валковете по съседните коловози. Наличието на чисто пространство не е определящо за вагоноизхвъргачката. Естествено тя не е направена за спиране на засилена с 60 км/ч 10-вагонна композиция. Идеята е да се спрат случайно тръгнали гарирани возила, които се движат с малка скорост и биха спряли почти веднага след дерайлирането без да нанесат големи щети.
А светофорът е опционален, не е задължително да го има. В случая на снимката светофорът дава разрешение за маневрено придвижване извън коловоза. Тъй като това е маневрен светофор, от този коловоз не могат да заминават влакове, защото няма как да им се даде разрешително показание (зелена и/или жълта светлина). В гари без маневрени светофори, разрешенията за маневрено придвижване се дават с ръчни сигнали (ръкомахане) от постовия стрелочник.
Не съм виждал устройство за откачване. Прикачването и откачването става ръчно. Освен механично се свързват и въздушни ръкави за автоматична влакова спирачка, а при пътнически валкове също и електрически кабел или парен ръкав за отопление.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия