Автор Тема: За гарите и ЖП транспорта по принцип  (Прочетена 19685 пъти)

luci

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:За гарите и ЖП транспорта по принцип
« Отговор #30 -: 21 Март 2010, 20:00:49 »
Мисля да съживя темата, защото ще е интересно за мнозина освен на мен самия.

Бих искал да поставя следните въпроси до разбиращите от форума, ако могат да ни обеснят някои основни логистични действия и събития (наречени сценарии) свързани с инфраструктурата, гаровите и между гарови сигнализации и тяхната реакция над трафика и тн.
Съжалявам за липсата на правилна терминология по долу :)

1) какви са основните разлики в сигнализацията на различните железници (по-известни, и спрямо нашата), и какво е тяхното действие при тези разлики в някакво примерно сравнение.
2) Примерни сценарии за изясняване на основните принципи и действие на сигнализацията и другите жп елементи (поставете други сценарии ако се сещате):

I.   Композиция преминава през охраняем прелез
Въпроси: Кога какво се случва по време, елементи от сигнализацията, скорости и разстояния:
A.   от страна на композицията по жп линията
B.   от страна на прелеза и МПС сигнализацията
C.   разлики при неохраняем

II.   Композиция навлиза в гара (гарово пространство)

Въпроси: Кога какво се случва по време, елементи от сигнализацията, скорости и разстояния:
A.   При конкретни коловози /перони
B.   Товарни и пътнически – разлики
C.   Участващи елементи от сигнализацията
D.   Основни принципи спазвани при всички гари
E.   Персонал и местата му, дейностите и отговорностите.
F.   Координиране и как се случва в действителност „пристигането” на дадена композиция в гарата от гледна точка на ръководенето на трафика (централната управа на трасето или гаровата управа)

III.   Композиция напуска гаровото пространство и навлиза в междугарието

Въпроси: Кога какво се случва по време, елементи от сигнализацията, скорости и разстояния:
A.   Как се случва това и какво и как е по регламент, ако има стандартни процедури и тактика.

IV.   Други „тъпи” въпроси:
 1.   Как се изгражда композиция, къде, разлики между товарни и пътнически.
   a.   Процедури
   b.   Персонал
   c.   Допълнителни машини
   d.   Локация
 2.   Процедура по задомяване, как се „паркира” подвижният състав
 3.   Как се „разминават” композициите по трасетата, различните вариации и възможности при единични и двойни трасета в между гарови пространства и тн. Какви са процедурите и правилата и тн.
 4.   Какви видове композиции съществуват или е имало до момента през различните епохи..
Нещо от рода на това, че има композиции от отделни вагони, бутащи се от локомотиви, дърпащи се, или комбинирани. С неразделяши се вагони (като някои пътнически), или пък от изглеждащи двойни вагони и тн..  За нас лаиците това е много сложни и една основна система или информация би била добра база за начало да се до-сам обучим.
 5.   Специфики При "пробуждане" на даден локомотив от различните епохи, преди да се пусне за работа през деня; Какво специализирани сгради и мменти от потдръжката имат различните епохи Локове.
 5.   Какви видове трасета има - единични двойни... какво значи лява-дясна водеща..

Ще съм благодарен за инфпормация по тази тема, с надеждата, че ще е полезна по принцип.
« Последна редакция: 21 Март 2010, 20:03:58 от luci »