Мисля да съживя темата, защото ще е интересно за мнозина освен на мен самия.Бих искал да поставя следните въпроси до разбиращите от форума, ако могат да ни обеснят някои основни логистични действия и събития (наречени сценарии) свързани с инфраструктурата, гаровите и между гарови сигнализации и тяхната реакция над трафика и тн.
Съжалявам за липсата на правилна терминология по долу
1) какви са основните разлики в сигнализацията на различните железници (по-известни, и спрямо нашата), и какво е тяхното действие при тези разлики в някакво примерно сравнение.
2) Примерни сценарии за изясняване на основните принципи и действие на сигнализацията и другите жп елементи
(поставете други сценарии ако се сещате):
I. Композиция преминава през охраняем прелезВъпроси: Кога какво се случва по време, елементи от сигнализацията, скорости и разстояния:
A. от страна на композицията по жп линията
B. от страна на прелеза и МПС сигнализацията
C. разлики при неохраняем
II. Композиция навлиза в гара (гарово пространство)Въпроси: Кога какво се случва по време, елементи от сигнализацията, скорости и разстояния:
A. При конкретни коловози /перони
B. Товарни и пътнически – разлики
C. Участващи елементи от сигнализацията
D. Основни принципи спазвани при всички гари
E. Персонал и местата му, дейностите и отговорностите.
F. Координиране и как се случва в действителност „пристигането” на дадена композиция в гарата от гледна точка на ръководенето на трафика (централната управа на трасето или гаровата управа)
III. Композиция напуска гаровото пространство и навлиза в междугариетоВъпроси: Кога какво се случва по време, елементи от сигнализацията, скорости и разстояния:
A. Как се случва това и какво и как е по регламент, ако има стандартни процедури и тактика.
IV. Други „тъпи” въпроси: 1. Как се изгражда композиция, къде, разлики между товарни и пътнически.
a. Процедури
b. Персонал
c. Допълнителни машини
d. Локация
2. Процедура по задомяване, как се „паркира” подвижният състав
3. Как се „разминават” композициите по трасетата, различните вариации и възможности при единични и двойни трасета в между гарови пространства и тн. Какви са процедурите и правилата и тн.
4. Какви видове композиции съществуват или е имало до момента през различните епохи..
Нещо от рода на това, че има композиции от отделни вагони, бутащи се от локомотиви, дърпащи се, или комбинирани. С неразделяши се вагони (като някои пътнически), или пък от изглеждащи двойни вагони и тн.. За нас лаиците това е много сложни и една основна система или информация би била добра база за начало да се до-сам обучим.
5. Специфики При "пробуждане" на даден локомотив от различните епохи, преди да се пусне за работа през деня; Какво специализирани сгради и мменти от потдръжката имат различните епохи Локове.
5. Какви видове трасета има - единични двойни... какво значи лява-дясна водеща..
Ще съм благодарен за инфпормация по тази тема, с надеждата, че ще е полезна по принцип.