Главен форум | Main forum > Фремо | Fremo

ТТ модули

(1/38) > >>

Dimitar Baev:
В крайна сметка, доста попочетох тук, но така и не видях стандарт за тт-модул. минавало ли е такова нещо досега! И има ли договорка какво да се работи, в нета намирам доста стандарти и са различни спрямо НО общоприетият. При ТТ всичко е спрямо остта. Мисля,че е добре да се разберем предварително и да правим еднакви неща. Моят макет, който бях започнал като ученик е морално остарял и се наложи преди няколко год да го разглобя. Така, че сега с повече хъс да правя нещо ново. Ако сте съгласни дайте да действаме -

http://www.feine-module.de/modulnorm-fremo-tt.php

и други

luci:

--- Цитат на: Dimitar Baev link=topic=2236.msg36123#msg36123 date=1266333147 ---В крайна сметка, доста попочетох тук, но така и не видях стандарт за тт-модул. минавало ли е такова нещо досега! И има ли договорка какво да се работи, в нета намирам доста стандарти и са различни спрямо НО общоприетият. При ТТ всичко е спрямо остта. Мисля,че е добре да се разберем предварително и да правим еднакви неща. Моят макет, който бях започнал като ученик е морално остарял и се наложи преди няколко год да го разглобя. Така, че сега с повече хъс да правя нещо ново. Ако сте съгласни дайте да действаме -

http://www.feine-module.de/modulnorm-fremo-tt.php

и други


--- Край на цитат ---

Мен също ме интересува, ако ще правя нещо то би било в ТТ. Аз също търсих и не видях избрана концепция и стандарт.  Ако се намерят повече хора, бих се записал и в клубът, иначе ще съм някакси сред малко хора и няма много смисъл :)

Не че съм божествен в макетирането и съденето на "трева" с Ц200.. ама.. :)

pach:
Подготвям българска система за модули в ТТ, със геометрични зависимости подобни на релсовите системи и универсални електровръзки , които да гарантират както реализирането им без бъдеща реконструкция, така и съвместимост със най-големите ТТ-клубове в Европа (никой не ни забранява да мечтаем).
Техните системи са също така доста приложими и съвместими , заимствали са една от друга ,но точно за това ми е желанието да доразработя такава наша си ситема - да елеминираме техните грешки, и в светлината на техният опит , да си ги направим в съответствие от техните поуки и изводи.
Впрочем Фремо стандартите в ТТ не са толкова много, развити и съответно са доста по малко на брой и свободни, тоест отворени за развитие.
В нашият клуб в момента се набляга на НО модули, по обективни и субективни причини.
Обективните - да се завършат определен брой модули с "приличен" външен вид.
Субективните - ми от членовете на клуба, само двама сме в ТТ - в София и Бургас.
Така че момчета добре дошли сте в нашия клуб ако желаете!

Колкото до споменатата система, става бавничко, но пък както казах - да не се налага да я "поправяме" или променяме в последствие при реализацията и.
Щом стане в напреднал стадий на завършване ще отворя тук специална дискусионна тема, за оглед , коментари, критики, промени и т.н.
Повече глави - по-добра система.Така или иначе ние ще си я ползваме и спазваме, но трябва още малко търпение и време , за да има все пак и какво да обсъдим преди окончателно да я направим.
Ще очаквам бъдещо съдействие и съвместна работа от всички фенове на ТТ - четата!!!
 :hi:

luci:

--- Цитат на: pach link=topic=2236.msg36168#msg36168 date=1266390070 ---Подготвям българска система за модули в ТТ, със геометрични зависимости подобни на релсовите системи и универсални електровръзки , които да гарантират както реализирането им без бъдеща реконструкция, така и съвместимост със най-големите ТТ-клубове в Европа (никой не ни забранява да мечтаем).
Техните системи са също така доста приложими и съвместими , заимствали са една от друга ,но точно за това ми е желанието да доразработя такава наша си ситема - да елеминираме техните грешки, и в светлината на техният опит , да си ги направим в съответствие от техните поуки и изводи.
Впрочем Фремо стандартите в ТТ не са толкова много, развити и съответно са доста по малко на брой и свободни, тоест отворени за развитие.
В нашият клуб в момента се набляга на НО модули, по обективни и субективни причини.
Обективните - да се завършат определен брой модули с "приличен" външен вид.
Субективните - ми от членовете на клуба, само двама сме в ТТ - в София и Бургас.
Така че момчета добре дошли сте в нашия клуб ако желаете!
Колкото до споменатата система, става бавничко, но пък както казах - да не се налага да я "поправяме" или променяме в последствие при реализацията и.
Щом стане в напреднал стадий на завършване ще отворя тук специална дискусионна тема, за оглед , коментари, критики, промени и т.н.
Повече глави - по-добра система.Така или иначе ние ще си я ползваме и спазваме, но трябва още малко търпение и време , за да има все пак и какво да обсъдим преди окончателно да я направим.
Ще очаквам бъдещо съдействие и съвместна работа от всички фенове на ТТ - четата!!!
 :hi:

--- Край на цитат ---
pach, ако си стигнал вече до някъде, дай да ползваме тази тема и да обменяме инфо и да помагаме. Да набутаме направеното до момента в CAD, (Acad, max, maya.. все едно) да ги гледаме как изглеждат, да е видимо ако някой дефект, пречка или проблем..
Може да си произведем няколко проби да напасване и проби грешки, имам си подопечна работилница, ще ни излезе .. безплатно за 3-4 проби.
Давай да ти помагаме нещо демек :) Ако стане такова нещо има и смисъл и в клуб да ни има иначе какво да правя там :)
И малко мои си глупави мисли по темата:
На мен, освен стандарт-размери, форми и тн, ми се иска да не държим на дебели и тежки дървени плоскости (най-вероятно може да посмъкнем малко от теглото без  загуба на стабилност  :) от такива използвани по принцип и при HO например :) ).  ТТ размера позволява (и гледах на няколко места) Фремо модула да има 2 х двойни трасета,  едно двойно - малко след средата – планинско и едно двойно в предната част – равнинно – като двете не са задължителни разбира се ако има редукторен Фремо модул между  модулите.  Другото, което ми хареса на места – стандартизиране за евентуалното прикачване на Фото параван (стърчащ над заден ръб с 450mm ) и определяне на модулите с тяхна Предна и задна страна по този начин. Паравана може да е общ (широка пановама) над няколко модула или да е отделен за всеки (имитирайки различни гледки и места през, които минава трасето).
:) Нещо което видях в германско в една бирария в марбург. За две седмици се поне веднъж „влакчето” в края на заведението поне 3 пъти. Помислих, че ми се е сторило, но не. Наистина зад витрина няколко модула без Крака бяха сменяни и трасето на влакчето беше различно през няколко дни. Кое ми направи впечатление: при затъмнено помещение всеки от модулите имаше собствено осветление, няколко източника отпред (ситуирани на предния ръб по модулите на еднакви места- както ми казаха били се разбрали за конвенция за това), доста под ъгъл, което обаче прави страшно реалистично и с открояваща се текстура на всичко на модула. 

Друго което харесвам от това което гледах - Модули.. чииито крака са "половинки" на самия крак. двата модула се допират а краката им се завинтват един за друг горе и долу... тази конструкция е много по-стабилна при краката а е нещо просто.

pach:
С малки стъпки и ...търпение.
Ще коментираме всичко ... когато има какво да коментираме.
Очаквайте в началото на март развитие на тази тема.
Радвам се че искаш да се включиш  :hi:
(днес ти , "утре и в други градове" :spiteful:).
Трябва ми малко време да подготвя скици и чертежи (то аз ги правя в готови файлове), така че да ги кача тук за коментари и допълвания.
Иначе в клуба имаш и сега какво да правиш - да се кефиш на каране на влакове, обмен на модели, информация (форума не може да обхванте всичките ти въпроси) опит и техники и техтнологии за изработка на това/онова.И запознаването със стари моделисти с опит и желания за споделянето му, обсъждане на дадени модели и машини без оглед на мащаби им - дори най-често мащаба е 1/1 !!!
То човек трябва да дойде , за да разбере за какво става въпрос и каква е атмосферата при нас.То и този месец последната събота ще е ден на "отворени врати" за клуба, като очакваме и нови приятели които да ни посетят (понякога се притеснявам , че бързо ни отеснява помещението...).
Заповядай и доведи още приятели/фенове на моделната железница!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия