Автор Тема: Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)  (Прочетена 11237 пъти)

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #15 -: 19 Февруари 2010, 15:06:08 »
В Изток, точно пред нас има един магазин за електроника и май съм мяркал една "Стена" със колелца; кажи какво е, ще питам дали нямат там.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #16 -: 19 Февруари 2010, 15:23:16 »
Цитат на: 760mm link=topic=2251.msg36389#msg36389 date=1266584768
В Изток, точно пред нас има един магазин за електроника и май съм мяркал една "Стена" със колелца; кажи какво е, ще питам дали нямат там.

Зъбно колелце с 11зъба,да съвпада модула със зъбните колелца на който и да е локомотив от старото Пико.Може колелото да е двойно с различни диаметри,аз ще си отрежа това което ми трябва.


760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #17 -: 19 Февруари 2010, 15:25:49 »
Аз, обаче, нямам у нас купчини с разглобени стари пиковски машини :))) Можеш ли да ми кажеш колко мм е диаметъра?

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #18 -: 19 Февруари 2010, 17:10:24 »
Цитат на: 760mm link=topic=2251.msg36393#msg36393 date=1266585949
Аз, обаче, нямам у нас купчини с разглобени стари пиковски машини :))) Можеш ли да ми кажеш колко мм е диаметъра?
11,5мм.там някъде ;D

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #19 -: 20 Февруари 2010, 20:33:05 »
Вече си го задвижих.Въпреки че към едната талига,предавката е импровизирана,лока върви нелошо.Поради липса на карданче и накрайници към нея,както и че не съм закрепил моторчето неподвижно към корпуса,сега е малко шумен.Като се сдобия с още части-зъбни колелца с 11зъба,карданче и накрайници,очаквам шумът да спадне до едва доловимо жужене ;D
Важното е че с малко усилия и малко импровизация ,лока стана аналогов.Моторчето е 12волтово,не знам от къде ми е изпаднало ;D





« Последна редакция: 05 Март 2010, 19:29:10 от toniemi »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #20 -: 20 Февруари 2010, 20:39:29 »
toniemi, станало е екстра!  :good:
За пореден път се възхищавам на майсторлъка и желанието с което работиш...  :hi:

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #21 -: 20 Февруари 2010, 22:59:32 »
Тонка, ееееееееееее велик си да не си му сложил звуков декодер стърже като истински? :hi: :hi: :hi:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #22 -: 20 Февруари 2010, 23:02:52 »
На задвиженият модел и двете талиги ли теглят?

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #23 -: 21 Февруари 2010, 03:18:09 »
мани го фабричнио, за тебе тина търнър от време оно е изпела песнопението озаглавено "симпли дъ бест" , така че е на сигур че твоя е по-убав  :yes:

fyut

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #24 -: 21 Февруари 2010, 10:34:49 »
 :hi: :hi: :hi:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #25 -: 21 Февруари 2010, 11:30:00 »
Цитат на: Der Hetzer link=topic=2251.msg36532#msg36532 date=1266715089
мани го фабричнио, за тебе тина търнър от време оно е изпела песнопението озаглавено "симпли дъ бест" , така че е на сигур че твоя е по-убав  :yes:
Безспорно заводският модел е най-добър,тук няма спор.Аз нямам дигитални влакове,и не мисля да имам,но кой знае ;DЗа сега аналоговите ме задоволяват,за това задвижих стендовия.След като му добавя и останалите части ще стане перфектен.Така и не разбрах,двете талиги ли движат на дигиталния?Толкова ли е трудно да отговорите,моля?

Ето още клипчета

http://www.vbox7.com/play:4229a343
http://www.vbox7.com/play:3f70e857
и малко БДЖ катастрофи ;D
http://www.vbox7.com/play:e40167ca



lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #26 -: 21 Февруари 2010, 11:51:38 »
Тони, много си нетърпелив! И двете се задвижват. Конструкцията го подсказва! Надявам се днес да имам 1ч свободен  и да го нащракам, че последните 1-2м., не ми остава на практика свободно време.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #27 -: 21 Февруари 2010, 11:53:55 »
Цитат на: lubomir link=topic=2251.msg36572#msg36572 date=1266745898
Тони, много си нетърпелив! И двете се задвижват. Конструкцията го подсказва! Надявам се днес да имам 1ч свободен  и да го нащракам, че последните 1-2м., не ми остава на практика свободно време.
Виноват,нетърпелив съм,слабост моя :(

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #28 -: 21 Февруари 2010, 16:04:47 »
Какво търпение, това е passion все пак! Браво, Тони!

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Задвижване на БГ модел серия 86 (ЕА3000)
« Отговор #29 -: 03 Март 2010, 20:47:01 »
След като в неделя потъркалях локомотива на вилата,се наложи в понеделник да му направя "основен ремонт" ;DКато му разглобих едната талига,на отливаното от мен колелце му се бяхо уронили зъбите :(След като го замених с друго отлято,установих че зъбите контактуват само на връхчетата.Това се получи в следствие на свиването на смолата при втвърдяване.Въпреки че е с 11 зъба,диаметъра му е по малък от оригиналното.Принудих се да прередя цялата талига,като използвах колелца с 10,11 и 12 зъба.Замених тези от колоосите с колелца по 10 зъба,от тях имах много,а техните с 11 зъба вложих в талигата.Така локомотива вече е окомплектован само с оригинални колелца(не отливани от мен),за мое удивление при движение се чува едва доловимият звук на моторчето.Останах без дигиталния звук на зъбни колелца ;D
След няколко опита установих че,причина за неприятният звук от талигите се е дължал на зъбните колелца от колоосите,които бяха с 11 зъба,след като ги замених с 10 зъбовите,се появи тази безшумност.Явно при поставяне върху релсите,от тежеста на машината,зъбите на колоосите са се притискали към тези на талигата и за това са тракали.Сега се намират на идеалното за работа разтояние и шум няма.
« Последна редакция: 03 Март 2010, 20:50:48 от toniemi »