Автор Тема: A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket  (Прочетена 28072 пъти)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
« Отговор #15 -: 10 Май 2010, 11:16:13 »
Според една българска поговорка от края на 18-ти и началото на 19-ти век - "Локомотив без звук е като гол" , за това моя Булмаркет вече е озвучен.
На някоя от сбирките ще бъде пробван по модулите.

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
« Отговор #16 -: 28 Октомври 2010, 12:52:05 »
Качете едно филмче на лока със звук! Останаха ли още за продан?

WOLFMX

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
« Отговор #17 -: 25 Май 2012, 23:29:12 »
Този локомотив по-скъпият ли е или по евтиният,защото си търся задвижен модел? Благодаря.  :)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
« Отговор #18 -: 15 Октомври 2015, 13:16:57 »
   Някой запознат ли е в новата партида дали ще има незадвижен модел?
   Ставаше въпрос преди време,че ще е с друг номер.Дали,ще е така?

  Офтопик или к“вото се вика там:
 –Страхотно представяне на модела Любо!  :hi: Жалко,че форума те загуби!
« Последна редакция: 15 Октомври 2015, 13:27:04 от liro »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
« Отговор #19 -: 05 Ноември 2023, 20:31:44 »
Не знам дали е на ACME, или на Amintiri Feroviare, но вече излязоха доста модели на ЕА3000. Не ми беше в приоритетите и до сега се ослушвах. Но накрая - това лято - се реших и си взех 86.002, AF10054. Моят е със същата ливрея както 001 - с кончето на Булмаркет. Както този от първата страница тук. Затова нови снимки няма да качвам. Само някои "мои впечетления" и забелязани особености:

Локомотивът ми хареса страшно много - като външен вид и като детайли.
За съжаление, както всичко на ACME, пластмасата е ужасна - "хрупкава", т.е. чуплива, няма никаква еластичност. На покрива в средата има само един детайл - шината за връзка на двата пантографа, и той се счупи още при първото вадене на модела от кутията. Уж внимавах ... Също и една тяга за спирачките. Оправих ги, разбира се, и вече внимавам повече, но за тези пари като материал е далече от любимите ми Роко. Повече прилича на Брава.
Имах и нещастието да ми се падне екземпляр, на който белият светодиод в едната посока на надбуферните светлини не беше запоен, а само допрян на мястото си. При отваряне на корубата диодът изпадна. Не ми беше проблем да го запоя наново на мястото му, по един бял и червен са на една малка платка в челото, с малки световоди. Но все пак е SMD, доста е дребничък, а и не е редно в чисто нов локомотив да ми падат части. По същия начин на БДЖ 42.081 ми изпадна единия дросел от основната платката, от едно Пико V23 също ми изпадна диодът за осветление на кабината.
Осветлението на кабината и на горния прожектор е на основната платка.

Купих си аналогов модел, такъв имеше в магазина, а и по-евтиничко. За сега всичко (почти) ми е аналогово и така ми е добре.
В сравнение с 001, платката е изцяло нова. Не знам за тези 13 години кога са я сменили. Гнездото е за plux22. Платката:


Моторчето естествено вече не е заветната Mashima. Прилича на него, поне външно. При работа нямам никакви забележки, изглежда като точно копие на Машима:


Гледайки карантията ми направи впечатление, че в гнездата на карданите няма никаква смазка / грес. Редукторите са гресирани нормално. Не знам дали е нарочно или е пропуск?

Този модел има един всеизвестен съществен недостатък - пантографите. Освен че се разчекват прекалено много, при вдигане на пантографа пружинката им се откача, и трябва да се намества при всяко вдигане и сваляне. И двете се оправят много лесно - смених винтчето, с което е захванат пантографа, с малко по-дълго. Оригиналното винтче се развива, пантографът си стои на мястото и не пада, давиваме ново винтче. При вдигане на пантографа долната му част вече подпира в по-дългото винтче, и пружинката не може да прескочи и да се откачи. Винтчето е нещо като м1.8 или м1.9, дължината - на око малко по-дълги от оригиналните, не съм ги мерил. Сега при вдигнат пантограф силуетът прилича на истински.

"Оправен" пантограф:


Съществена новост в сревнение с първия модел е добавянето на платката на още цели 8 светодиода, което се управляват от 4 отделни изхода на декодера. Те са за четирите двойни лампички отстрани в горния край на вратите. Разбира се те мигат само при цифров модел. След като свалих схемата на платката (и тапата), след малко чесане по пъпеша, се оказа че не е трудно да си ги направя да мигат и при аналогово каране. Добавих един стандартен симетричен мултивибратор, два n-p-n транзистора, 4.3 кома в колекторите, 15 кома в базата, по 100 uF между двата транзистора. Мигането е една идея по-бълзо от оригиналното. Не знам как е на цифров модел. Събрах го от подръчни материали, не ми се правят платки, а и място имаше достатъчно в резервоара (там е новото място на високоговорителчето, което е малка правоъгълна таблетка вместо предишния голям кръгъл високоговорител). Горе добавих 15V ценер през 200 ома и един диод на плюса, с още един кондензатор за захранване на мултивибратора, защото наличните ми кондезнатори с малки размери бяха на 16 волта. Всичко това се запоява на тапата, т.е. по основната платка не съм пипал нищо. Краче 1 и 5 на единия изход, 2 и 6 - на другия. За съжаление на самата основна платка диодите са опроводени според мен грешно - горният отпред свети заедно с долния отзад и обратно. На единствения клип на който съм ги виждал тези мигалки, те светят синхронно - горе / долу. Но не ми се режеше платката. А може и локомотивът на този клип да е преправян - не знам как е в действителност.

При моето захранване се получи това:
https://youtu.be/q9H8pkZlZ_M

Не знам дали лесно мога да си доставя колооси без гуми? Въобще не обичам гумени колела. Макар и четиосен, моделът тежи цели 540 грама, естествено тегли много добре. Само да мога да му махна гумичките ... Макар и да е обявен за мин. радиус 450 мм, при мен се движи без проблеми по Роко R2 - около 420 мм. В завоите леко му се вдига консумацията на ток (напр. от 200 на 250 мА), не знам дали от несмазаните кардани, но при движение не се усеща нищо.

Като цяло - много добър модел. Горещо препоръчвам.
« Последна редакция: 05 Ноември 2023, 20:41:50 от mitko0888 »

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Re: A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
« Отговор #20 -: 06 Ноември 2023, 04:23:55 »
Митко.

Благодаря за чудесното представяме ма модела (включително проблемите).

От това, което виждам на снимките, гнездото за декодера не е PluX22, а MTC-21, изгъзицата на Мерклин, която дори и Мерклин/Трикс вече изостави. И двата вида използват 22-пинови конектори, но ключът (липсата на пинче) е на различно място и местата на "мъжки" - "женски" са разменени на декодера и локомотивната платка.

По принцип карданите, бидейки пластмасови, нямат нужда от смазка, особено ако са направени от качествена пластмаса и луфтовете са минимални. Аз лично не харесвам омацани в грес кардани и техните чаши (като на БДЖ 42-ра серия на TechImage; той си е целият ульосан в грес). Понеже нямам как да проверя "мат'ряла" на карданите и чашите в които влизат, ги почиствам от смазка, ако има такава и слагам една идея (т.е. минимално количество) грес за пластмасови зъбни колела, като тази за серва.

Това, което описваш за изработката и визията на модела звучи, като моите впечатления за БДЖ 46-та серия на Аминтири-Феровиаре (A.C.M.E.???). Споделям мнението ти, че не е редно да седнеш да ремонтираш чисто нов модел, за който си "налял" не малка сума пари.

Но понеже и аз съм болен от същата болест, като теб (то май си е мазохизъм за моделите на някои конкретни производители), да попитам откъде се снабди с моделчето?


Иван

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
« Отговор #21 -: 06 Ноември 2023, 07:50:48 »
ГРЕШКАта е изцябо моя: гнездото е ца 21MTC, а не plux22.  :(

Надбуферните светлини са свързани директно към силовите изходи на декодера F0f, F0r, AUX1, AUX2. Останалите 8 изхода са през транзистори - активират се с подаване на плюс. Както си пише по книгите.

Карданите ги оставих за сега така. Въпреки че на тефлоновия тиган пише първо да се намаже с мазнина.

Моделчето го купих от местния магазин - Хобиленд. Има го все още. Аналогов. 465 лв. крайна цена. Има и 86.019 DB Cargo BG, както и 018 kнезадвижен - 310 лв. Когато излезе не ме заинтригува. Като мина време и изчезна от липето, го гледах в магазина, на една ръка разстояние, и на добра цена - не се сдържах ...