Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model
A.C.M.E. EA3000 Булмаркет Bulmarket
IvanC:
Митко.
Благодаря за чудесното представяме ма модела (включително проблемите).
От това, което виждам на снимките, гнездото за декодера не е PluX22, а MTC-21, изгъзицата на Мерклин, която дори и Мерклин/Трикс вече изостави. И двата вида използват 22-пинови конектори, но ключът (липсата на пинче) е на различно място и местата на "мъжки" - "женски" са разменени на декодера и локомотивната платка.
По принцип карданите, бидейки пластмасови, нямат нужда от смазка, особено ако са направени от качествена пластмаса и луфтовете са минимални. Аз лично не харесвам омацани в грес кардани и техните чаши (като на БДЖ 42-ра серия на TechImage; той си е целият ульосан в грес). Понеже нямам как да проверя "мат'ряла" на карданите и чашите в които влизат, ги почиствам от смазка, ако има такава и слагам една идея (т.е. минимално количество) грес за пластмасови зъбни колела, като тази за серва.
Това, което описваш за изработката и визията на модела звучи, като моите впечатления за БДЖ 46-та серия на Аминтири-Феровиаре (A.C.M.E.???). Споделям мнението ти, че не е редно да седнеш да ремонтираш чисто нов модел, за който си "налял" не малка сума пари.
Но понеже и аз съм болен от същата болест, като теб (то май си е мазохизъм за моделите на някои конкретни производители), да попитам откъде се снабди с моделчето?
Иван
mitko0888:
ГРЕШКАта е изцябо моя: гнездото е ца 21MTC, а не plux22. :(
Надбуферните светлини са свързани директно към силовите изходи на декодера F0f, F0r, AUX1, AUX2. Останалите 8 изхода са през транзистори - активират се с подаване на плюс. Както си пише по книгите.
Карданите ги оставих за сега така. Въпреки че на тефлоновия тиган пише първо да се намаже с мазнина.
Моделчето го купих от местния магазин - Хобиленд. Има го все още. Аналогов. 465 лв. крайна цена. Има и 86.019 DB Cargo BG, както и 018 kнезадвижен - 310 лв. Когато излезе не ме заинтригува. Като мина време и изчезна от липето, го гледах в магазина, на една ръка разстояние, и на добра цена - не се сдържах ...
VladoC:
Днес пристигна 86 002-6 на Булмаркет.
Не успях да го отворя. За освобождаване на коша използвах клечки за зъби - неуспешно.
След това пробвах с пластини от тънка пластмаса - също без успех.
Моля за съвет - как да отворя локомотива, без да го повредя?
mitko0888:
--- Цитат на: VladoC link=topic=2259.msg125224#msg125224 date=1715874231 ---Днес пристигна 86 002-6 на Булмаркет.
...
Моля за съвет - как да отворя локомотива, без да го повредя?
--- Край на цитат ---
Накратко - отваря се трудно. Особено първия път. Тогава мисля че имаше и леко залепнала боя. И още два - три пъти след това е трудно. След това става по-лесно. Даже вече ми е доста лесно ...
В страницата ми във фликъра качих едно албумче:
https://flic.kr/s/aHBqjBqCqc
Кошът се държи на четири места и се задържа от четири зъбчета на шасито. На снимка 1 е едно такова зъбче. На снимка 2 е гнездото в корубата. В корубата има втори елемент от прозрачна пластмаса, гнездото е в нея. На снимки 3 и 4 е мястото им, като гледаш отдолу.
Трябва да отдалечиш двете пластмаси - корубата и прозрачния детайл, така както са си заедно, да ги отщипеш от шасито - снимка 5. На снимка 5 съм заврял една пинсета - това лъскавото вдясно. След това от същия край на локомотива срещу него - снимка 6. Там се виждат и двете пинсети. След това издърпваш края на локомотива - лекичко за талигата - да се поизвади от корубата - снимка 7. На снимка 7 зъбчето е извадено извън корубата и съм махнал пинсетите. След това и от страна на другата кабина и си готов.
Успех!
ПС: Пластмасата на АКМЕ е доста чуплива ...
VladoC:
Благодаря!
Успях. Проблема се оказа в прозрачния детайл на коша. Точно него не го бях отделил от рамата.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия