Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Източници на напрежение-проблем!

<< < (8/16) > >>

CaLLlo:
Точно така "истината е някъде там"! Тази схема наистина има много предимства и е на границата между аналоговото и цифровото управление:

1. Дуракоустойчива е и трудно може да се повреди дори и при голямо старание;
2. Има регулируема защита от късо във изхода, само бих добавил светодиод за индикация на късото;
3. Ключовият режим на работа на мощните транзистори води до малки мощности върху самите тях и от там до липсата на охлаждащ радиатор, което определям като ГОЛЯМО предимство, само бих добавил малък ускоряваш кондензатор паралелно на R5, с което да ги направя съвсем "студени";
4. Има защита от пренапрежения по релсите D8, получавщи се от мотора на модела и от лошо токоснемане или лоши връзки в самите релси, които биха повредили мощния дарлингтон транзистор;

Много хора ще я харесат именно заради способността й за каране с много малки скорости. Преди време имаше и световен рекорд по въпроса на някакви американци май за минимален изминат път с такова импулсно устройство за определено време(справка - Жоро)!

Недостатъци (съвсем малко):

1. Обръщане посоката на движение става с двоен ключ, или реле;
2. На нито една от двете релси нямаме чист "+", или чист "-" от греца(би могло лесно да се отстрани). Това би довело до проблем при тъпченето на макета с още електроники, но за обикновен потребител няма да има такъв;
3. Бръмченето, за което вече обясних: Да, при нормални возила с нормално бръмчащи мотори сериозна разлика няма да се забележи, ТТ отпреди 10 години означава ВТТВ, но познавме човек дето е успял да обезшуми и такива возила до голяма степен чрез специална негова си технология.  ;D

Донеси устройството и демонстрирай, много хора ще го харесат!
Поздрави!

pach:
Сега откривам ,че съм направил малка грешка при изчертаване на схемата. :-[
Изправителните диоди от "Грец"-а не са 1N5819 a 1N5822 , но в списъка са вярните.
Ще има продължение - проби, тестване и т.н. включително и топология на печатната платка , както и снимков материал от обемен монтаж(по-лесен за изпълнение в домашни условия) но трябва малко свободно време и на мен ::)

schatsi:
 ... не съм сигурен дали точно тук но ще питам...
...Започнах да окабелявам шесте сегмента от новият ми (стар) макет и се сблъсквам с един проблем (според мен)!
С две думи...идеята ми е да могат по него да се карат и цифрови и аналогови локомотиви и за целта трябва да има независими едно от друго съответните захранвания. За аналогово ще използвам захранващ блок за компютър защото той осигурява няколко изхода на напрежение с  възможности за подаване на различен волтаж на различните участъци на макета( в междугарието -12v ,на стрелките -8v , а на коловозите -5v)...Захронванията ще се влючват и изключват автоматично..т.е. когато работи аналоговато - цифровото ще е изключено.. и обратно...
   Та притеснението  ми е следното:
 Когато работи аналоговото  и  подава напрежение както следва: в междугарието -12v ,на стрелките -8v , а на коловозите -5v ,както са съответните изолирани участъци  няма ли раличните нопрежения да се срещнат  по веригата захранваща цифрово ,която е обща за всички участъци и да стане МЯУУУ...

 P.S
... ще се пробвам скоро да кача и схема...

schatsi:
ето схемичка...http://schatsi1.snimka.bg/hobby/shemi-i-cherteji.471309

Gervasii:

--- Цитат на: schatsi link=topic=227.msg35389#msg35389 date=1265570383 ---ето схемичка...
http://schatsi.snimka.bg/family/dom-i-semeyistvo.469669.17310703

--- Край на цитат ---
не се отваря

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия