Автор Тема: Източници на напрежение-проблем!  (Прочетена 50644 пъти)

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #60 -: 17 Май 2014, 23:41:54 »
някой пробвал ли е да сложи кондензатор на тея аналогови захранвания на пико ?!?
От личен опит ви казвам направо ще се смаете от резултата локомотивчето му щръква коминчето и му се накострежват пантографчетата  ;D
Сериозно пробвайте просто ми е адски странно защо такава реномирана марка като пико не го е направило това отдавна .
Има една особеност кондензатора 1000mF 35v  електролитен а може да се сложи и 2200 пак за 35 волта трябва да бъде поставен на изхода + и - на самия изправител тоест греца не на изхода на захранването към релсите защото там + и - си сменят местата като въртите на ляво и дясно.
Иначе казано трябва да отворите захранването и да намерите + и - това са 2 кабелчета които влизат в превключвателя който им разменя местата в зависимост на къде е завъртян.
Аз имам 2 захранвания едното е толкова дърто че е със селенов изправител другото е от по близското минало с диоди .
След монтажа на кондензатора просто нещата коренно се променят локомотивчето вече може да се движи супер бавно без него не можеше да го прави .И освен това движението му става много по гладко.
И това е нормално като се има предвид че моторчетата са постояно токови и колкото по малко пулсаций има захранването толкова по добре работят.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #61 -: 18 Май 2014, 12:50:00 »
Предимствата на пулсиращото изправено напрежение пред филтрираното с кондензатор е,
че локомотивът има много по стабилен ход при малки обороти на двигателя.
Получава се така, че магнитното поле заради токовите пулсации "рита" ротора и той
е в състояние да се движи равномерно дори и при доста по ниски обороти,
сравнено с движението при захранване от филтриран източник.
С широчинно импулсна модулация се получават най добри резултати,
при нея могат да се настройват честотата и ширината на импулсите.

П.П. Бива да прочетеш малко, преди да постваш, тази тема е дискутирана тук, в тоя форум.
« Последна редакция: 18 Май 2014, 13:44:35 от widowmaker »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #62 -: 18 Май 2014, 16:48:33 »
Цитат на: svetljjjo link=topic=227.msg95106#msg95106 date=1400359314
... странно защо такава реномирана марка като пико не го е направило това отдавна.

Това за марката Piko е реторичен въпрос, нали?  :spiteful:

А иначе, филтрирането вероятно може да подобри работата на някои видове моторчета и да влоши ходовите качества при други - зависи от типа, оборотите, редуктора и т.н. Общо взето управление с ШИМ при влакови модели май наистина е най-доброто за момента.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #63 -: 02 Юли 2014, 00:54:25 »
Може ли да видите тези 2 устройства които ще ви покажа и кажете как ви се струва ще вършат ли работа

http://olx.bg/regulator-na-oboroti-za-postoyanno-tokovi-motori-dvigateli-i-drugi-30-a-pvm-pvm-shim-impulsen-i40399797

това с малко пазарлъци може на 17 лв да го взема но е китайско от всякъде


http://www.sirius-pcb.com/index.php?lng=BG&mod=catalog&show=882

това изглежда по добро но и цената му вече е 36 лв сглобено и тествано или 30 лева на комплект за сглобяване или 18лв само платка схема и контролер програмиран.

Как мислите ще могат ли да вършат работа за аналоговите локомотивчета ?!?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #64 -: 02 Юли 2014, 08:24:48 »
И двете вършат много добре работата за която са предназначени.
Жалко, че не са комплектовани и с трафовете към тях, щото те са си перо в бюджета.
Второто на "Сириус" не е китайско, а родно българско производство - познавам хората.
То обаче е без охлаждащият радиатор, но така може да бъде монтирано навсякъде по избор.
Обикновенно е на гърба на алуминиева кутия която има почти всяка машина.
Ти какви двигатели ще задвижваш с тези блокчета?

ПП. То и второто е чисто българско - Мултиинжинеринг са ми съседи по фирма!
« Последна редакция: 02 Юли 2014, 08:26:28 от pach »

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #65 -: 02 Юли 2014, 20:13:50 »
Аз искам да го ползвам за захранване на влакчета
Стово вэпрос за пико джуниар и лима
всички локомотивчета са с подобни постояно токови четкови моторчета с роторна намотка и постоянен магнит за статор .

Ако някой е компетентен да каже нещо и за честотата каква трябва да бъде струва ми се възможно най ниска
Това над 1 кхц ми се струва вече доста висока честота .

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #66 -: 02 Юли 2014, 23:23:55 »
Ще върши работа, макар да ми се струва... странно, да захранваш 2 W двигателче с контролер за 120 W. Но пък и радиатор няма да му трябва.
Отделно ще трябва да помислиш за захранване на регулатора: трансформатор, изправител евентуално с филтър или пък импулсно захранване, както и превключвател за посоката на движение.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #67 -: 03 Юли 2014, 00:37:23 »

Аз искам ако някой си захранва неговите композиций със ШИМ да каже
Да сподели за честотите защото тези единия е с фиксирана честота и само променяш запълването на импулсите другия по скъпия има 3 честоти.
Вие вашите с какво ги захранвате ?!?
В момента аз съм с един регулируем траф пико фз1 мисля че е имам и още един голяма боза с 2 фиксирани напрежения 6 и 12 в
Но не ми харесва как се движи не съм доволен на ниски напрежения около 5в трябва да е пулсиращо а при над 7в вече по добре върви като е филтрирано с голям кондензатор . Това съм го установил от вече сумати каране .
Освен това и трасето оказва влияние то не е перфектно има участъци с по добър и по лош контакт и това оказва влияние вижда се как забавя и забързва.
А за тея устройства пише че следят тока уж и ще допълнят или намалят запълването за да подържат постоянна консумация.

Иначе като няма обратна връзка от мотора към ШИМ аз не виждам по друг начин как ще подържат постоянни обороти .
Все пак аз съм само радиолюбител де не съм професионалист .
а това питам някой да сподели компетентен.
« Последна редакция: 03 Юли 2014, 01:48:40 от svetljjjo »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #68 -: 03 Юли 2014, 07:49:25 »
Цитат на: svetljjjo link=topic=227.msg95614#msg95614 date=1404337043
на ниски напрежения около 5в трябва да е пулсиращо а при над 7в вече по добре върви като е филтрирано

Много хубаво си го установил. Както по-гори ти беше отговорено, това зависи от моторчето и едно хапче за всичко няма.

Пулсиращото при теб е 50 или 100 Hz. С високите честоти не печелиш нищо от движението на моторчето. Само транзисторите работят в ключов режим и моторчето на бръмчи. Задължително трябва да имаш регулиране на запълването на импулсите и регулиране на амплитудата. За да можеш да караш добре всякакви моторчета. Разгледай из моите клипчета в youtube за бавно движение - 0 - 100% при 100Hz и 0 - 14V. За честотата - можеш да си пробваш да променяш от 20 до около 300 Hz, но е доста по-сложно а и трябва трето копче. Старите мотори, вкл. и на flm, тръгват на 30% при увеличаване на напр. от 0 до около 7В, след това на процентите до 100. Роко върви добре само с рег. на запълването, а напр. отговаря на макс. моделна скорост, напр. 5 или 10 волта. Мабучи работи най-добре при постоянно напр., само при тръгване (напр. 2 волта) може да потеглиш с ШИМ от 0 до 100%. И т.н. Най-важното е добро стабилизиране на амплитудата (нулево изх. съпротивление) - дори и само със стабилизатор - 317 - ще имаш по-добър ход от ШИМ на пико (той е на 160 херца). Ако можеш да го направиш отрицателно изх. съпротивление (обратна връзка) - става най-добре. Beck emf също върши работа, но трябва да сложиш и процесор.
А прекъсването на контактите се оправя много лесно - хубав спирт (изопропил) и клечка за уши или парцал. Или декодер с powerpack.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #69 -: 03 Юли 2014, 08:57:49 »
 :scratch_ones_head:
1. Разглоби, измии със спирт и въобще почисти старите локомотиви след което ги смажи с нова
силиконова грес (2 лв в конрад за 5 куб.см спринцовка) всички зъбни предавки и лагеруване на оси и колооси.

2. Щом като държиш на ШИМ, добре е честотата му да е поне 18 кНZ и нагоре, за да не чуваш двигателчето.

3. Тук пишеш, ама видяли тази тема по-напред (?) и щом като си радиолюбител би трябвало и това да ти свърши работа - проверено е в практиката
и с промяна на един кондензатор е вдигната честотата - работи перфектно.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,227.msg2562.html#msg2562

4. Ние ако сме на аналогово захранване са ни оправени локомотивите (виж т.1 горе) и си ги караме със
стария и перфектен FZ-1 (почисти му и на него вътрешните пластини на регулатора - окислени са сигурно)

5. Щом си радиолюбител значи четеш освен да сглобяваш - прочети тук повечето теми (на форума) и може би
ще се ориентираш постепенно и към цифрово захранване като алтернатива. Тогава ще можеш и да ползваш
"върхът на сладоледа" - настройка на всеки двигател индивидуално и пълноценна Bаckemf ти решава проблема от раз.

6. Ние очаквай много то старите двигатели - най-вероятно са им нарушени магнитните характеристики и са за изхвръляне.
повече по този въпрос може да намериш и тук:

"Частично размагнитване на статора  в двигателчето.
 Често то се получава при неговото неправилно съхранение - например в една
 кутия с други двигатели (които също имат магнити).
..........
      Саморазмагнитване се наблюдава по-често пък при по- старите типове електромотори,
които ползват слабите железни магнити (за разлика от съвременните керамични или неодимови).
Принципно такива двигатели могат да се „намагнетизират“ на ново,
но това е излишно, трудоемко и доста ...анахронично.
.......
А при старите двигателчета също така ........"

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #70 -: 04 Юли 2014, 16:32:43 »
намерих в магазина на елимекс ето това

http://www.elimex.bg/userfiles/editor/file/techspecificationspdf/4/48537.pdf

ето и страницата с цената от 24 лв
http://www.elimex.bg/product/41392/kit-k115-regulator-za-postoyannotokov-motor.html

Кас мислите ще върши ли работа
Мисля да го захраня от компютърно захранване +12в
мойто което имам дава 8 ампера на 12в

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #71 -: 04 Юли 2014, 22:26:36 »
Имаш ли представа, честно казано, че стреляш с оръдие за слонове по врабци??? С тия "горди" 8 ампера ток имаш ли представа колко локомотива могат да се захранят /но не и да се управляват едновременно в аналогов режим/??? За къф .... търсиш някакви захранвания по няколстотин вата, след като един най-обикновен пиковски траф FZ1 или FZ2 дава до 1,2 ампера, а с тях можеш да захраниш поне 4-5 локомотива от Н0 в аналогов режим?  :blind: Или си открил някаква нова "топла вода" да управляваш едновременно 25-30 локомотива в аналогово?

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #72 -: 05 Юли 2014, 00:09:59 »
Човек аз не търся мощност те такива параметри дават на устройството
и тея 8А са параметри на компютърното захранването а то е от най слабите едвам 200W
И да наистина карам 3 аналогови локомотивчета едновремено по едно трасе елипса и 3 кръга взаимносвързани със стрелки и е голяма забава  ;D
особено като се засечът и не ми дадът възможност или аз се забавя да превключа стрелките и стават жп аварий.

Да до сега и в момента си ги карам с траф FZ1
но на ниските обороти не вървят добре не ме кефи как тръгват трябва им повече моштност да тръгнат после може да се намали но има моменти в които спират и трябва да ги побутне човек че да тръгнат пак или трябва да вдигна тяговото напрежение.
За това искам да пробвам с тоя прословут шим дали наистина може това което пишат за него .
Утре ще ми го доставят и ще кажа какви са резултатите.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #73 -: 05 Юли 2014, 12:17:57 »
Взех устройството и го тествах резултатите са доста добри .
Локомотивчето вече може да се движи доста по бавно но което е по важното даже и след като го спра с пръст и си махна пръста то тръгва с трафа това не се получаваше налагаше се да се побутне или да му вдигна напрежението.
Освен това точно това конкретно устройство е и с двупосочно управление от средата на потенциометара до края пуска в едната посока от средата до началото в другата не се налага да се слагат допълнителни ключенца за обръщане на посоката.

Ето няколко данни от замерванията

С ШИМ локомотива тръгва при 3,8В а с трафа са нужни към 5В за да тръгне после може да се намалят на 4,8В
Максимума на ШИМ е 10,8В при 12В входно напрежение
Като при тези 10,8В по преценка на око мисля че локомотива се движи като при 15В от трафа
ШИМ регулира както споменах по горе от 0В до 10,8В и в двете посоки

Като конструктивен недостатък може да се посочи че потенциометара е обикновен а щеше да е добре да беше сложен такъв със средна точка.

Като извод може да се каже че комбинацията от компютърно захранване и този ШИМ е доста по добра и най важното по евтина
от обикновения пиковски траф.
Защото ШИМ струва 24лв + около 10лв за едно най обикновено ком захранванеот продавалник =34лв
А само за траф в продавалник и то втора употреба на поне 30 години искат по 35лв

А аз в понеделник ще потърся 100к потенциометър със средна точка защото знам че има за да ми стане удоволствието наистина пълно  ;D

Да допълня само и още едно интересно явление на ШИМ
вагоните почват да светят много преди момента на тръгване на локомотивите и то ярко както си е при нормално захранване . Явно заради ниската консумация на светодиодите и комбинацията стабилизатор и кондензатор.
Могат да се спрът локомотивите а вагоните да продължът да светят като при цифровото управление  ;D
« Последна редакция: 07 Юли 2014, 00:31:23 от svetljjjo »

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Източници на напрежение-проблем!
« Отговор #74 -: 26 Ноември 2015, 12:22:56 »
Имам въпрос относно тези цифрови захранвания. Моята скромна колекция е от аналогови машини-правотокови.

Въпроса ми е може ли правотоковите машини да се карат по цифровизирана линия на променливо ?

Незнам дали съм разбрал правилно, но при цифровите управления, линията  се захранва с променливо напрежение. А по горе в темата прочетох че машина може да се кара без декодер по променливотокова линия. Самоче не разбрах каква е машината-с какъв мотор е.

Интересно ми е какво представляват точно тези цифрови управления и как работят.