Хайде тогава да ви дам малко материал за оглед през почивните дни (леле откачи ми се китката)
Преди известно време ви пуснах тук един линк на готин немски клуб , който освен всичките хубави неща в нашия моделизъм , представя и свойта система от модули основаващи се на нормите и стандартизирани такива вътре в самия им клуб. Може би не всички сте го разгледали внимателно (при това не знам защо , са го описали на немски

) но ако се вникне в снимковия материал и чертежите – мисля , че всичко е ясно и става без превод.
Ще кача поредица от снимки и чертежи , като ги разгледате си кажете мнението – можем ли да приложим тяхната система , ееее, като началото не от 52 модула

, но и те са почнали от някъде , нали !?

И така ето първата поредица : Концепцията (как е на български всъщност!?)



Следва модулите по нормала:


Трябва да добавим съвсем подробните чертежи на тези норми:

И задължително „В02” на колегата

Та стигаме до различните модели които са си направили немците с двойни и единични участъци:

прав

Завой от 45 градуса (1/8 от кръг)

Триъгълник и два модула за ухото

Още един завой и преход на друг размер (изместен център на трасето)

Два различни вида отклонения

Още едно ухо , но от повече обикновенни модули


Модули с блок система

Гара със сигнализация
Така стигаме и до основните дървени и метални носещи части на всеки модул.Примера е за прав участък , но смятам , че със същите основни части са валидни и за кривите според геометрията. Въздушните пространства са свободни за развиване на ландшафта според възможностите , желанието и фантазията на моделиста. На този въпрос ще се върна по-долу.

А ето и чертежи на основните части и размерите им:





А това са металните части за краката на модула (има работа и за металите

)

И тяхната употреба

Следват електрическите връзки (те могат да бъдат както аналогови , така и цифрови)




Като са уеднаквени дебелината и цветовете на свързващите проводници в кабелни снопове.
И както казах по-горе,се връщам на ландшафта , това с мрежата ми харесва като идея



Има техен стандарт и за водните повърхности


А пък склада за старо желязо дори не е обграден – няма ги наблизо българските европейци явно!


Спазват нормите на света в корковата лента за баластровата призма

И допълнителна дървена връзка-стъпало за съседния модул



Уточняват кой код релсов материал ползват , както и дебелината на отделните проводници


Начина на закрепването на релсите в края на модулите


Както и опроводяването им

И разположението ,в разреза на транспортировъчен вид


Плюс есктрите по прелезите



Това са допълнителните части при транспортиране и начините им на пренасяне.




Но те си имат много модули , та им се налага да ползват микробуси






Помислили са и за 4-5 различни начини на съхранение и пренасяне на подвижния състав

Това май е била първоначалната идея , щото има само около 30-тина модула на тесничко място



Пък сглобяват тази схема когато са на „гости”




Подчертават употребата по нормите NEM


А това са начините на изработката на челата на модулите по шаблони
Е очаквам коментарите ви!
