Хайде тогава да ви дам малко материал за оглед през почивните дни (леле откачи ми се китката)
Преди известно време ви пуснах тук един линк на готин немски клуб , който освен всичките хубави неща в нашия моделизъм , представя и свойта система от модули основаващи се на нормите и стандартизирани такива вътре в самия им клуб. Може би не всички сте го разгледали внимателно (при това не знам защо , са го описали на немски
) но ако се вникне в снимковия материал и чертежите – мисля , че всичко е ясно и става без превод.
Ще кача поредица от снимки и чертежи , като ги разгледате си кажете мнението – можем ли да приложим тяхната система , ееее, като началото не от 52 модула
, но и те са почнали от някъде , нали !?
И така ето първата поредица : Концепцията (как е на български всъщност!?)
Следва модулите по нормала:
Трябва да добавим съвсем подробните чертежи на тези норми:
И задължително „В02” на колегата
Та стигаме до различните модели които са си направили немците с двойни и единични участъци:
прав
Завой от 45 градуса (1/8 от кръг)
Триъгълник и два модула за ухото
Още един завой и преход на друг размер (изместен център на трасето)
Два различни вида отклонения
Още едно ухо , но от повече обикновенни модули
Модули с блок система
Гара със сигнализация
Така стигаме и до основните дървени и метални носещи части на всеки модул.Примера е за прав участък , но смятам , че със същите основни части са валидни и за кривите според геометрията. Въздушните пространства са свободни за развиване на ландшафта според възможностите , желанието и фантазията на моделиста. На този въпрос ще се върна по-долу.
А ето и чертежи на основните части и размерите им:
А това са металните части за краката на модула (има работа и за металите
)
И тяхната употреба
Следват електрическите връзки (те могат да бъдат както аналогови , така и цифрови)
Като са уеднаквени дебелината и цветовете на свързващите проводници в кабелни снопове.
И както казах по-горе,се връщам на ландшафта , това с мрежата ми харесва като идея
Има техен стандарт и за водните повърхности
А пък склада за старо желязо дори не е обграден – няма ги наблизо българските европейци явно!
Спазват нормите на света в корковата лента за баластровата призма
И допълнителна дървена връзка-стъпало за съседния модул
Уточняват кой код релсов материал ползват , както и дебелината на отделните проводници
Начина на закрепването на релсите в края на модулите
Както и опроводяването им
И разположението ,в разреза на транспортировъчен вид
Плюс есктрите по прелезите
Това са допълнителните части при транспортиране и начините им на пренасяне.
Но те си имат много модули , та им се налага да ползват микробуси
Помислили са и за 4-5 различни начини на съхранение и пренасяне на подвижния състав
Това май е била първоначалната идея , щото има само около 30-тина модула на тесничко място
Пък сглобяват тази схема когато са на „гости”
Подчертават употребата по нормите NEM
А това са начините на изработката на челата на модулите по шаблони
Е очаквам коментарите ви!