Главен форум | Main forum > Фремо | Fremo

Общи въпроси за Фремо модулите

<< < (9/23) > >>

TheJackal:
Здравейте!
Проблема не е къде да се нарежат плоскостите - във всеки един дърводелски цех има абрехт и циркуляр, а и всеки с флекс може да си нареже матеряла. Според мен нещата опират до друго - безсмислено е да гадаем, говорим и пишем без целно. Нека като се съберем живот и здраве и дискутираме, да се уточним кой какво ще прави и какви задължения и отговорности ще има отностно макета. Лично аз поне така ги виждам нещата. Дано не съм обидил или засегнал някой приятел. :)

mill:

--- Цитат на: TheJackal link=topic=216.msg1768#msg1768 date=1202476773 ---Здравейте!
Проблема не е къде да се нарежат плоскостите - във всеки един дърводелски цех има абрехт и циркуляр, а и всеки с флекс може да си нареже матеряла. Според мен нещата опират до друго - безсмислено е да гадаем, говорим и пишем без целно. Нека като се съберем живот и здраве и дикутираме, да се уточним кой какво ще прави и какви задължения и отговорности ще има отностно макета. Лично аз поне така ги виждам нещата. Дано не съм обидил или засегнал някой приятел. :)

--- Край на цитат ---
Правилно!Като се съберем /ама да сме повечко ;)/ ще го обсъдим,ще видим кой какво може и т.н. .
p*s*   Лично мое мнение е че  тежестта за осъществяване на  този замисъл ще я понесат софиянци.Ние преполагам ще помагаме с направата на нещо което може да се направи в П-ив или Зарата и после да го домъкнем в Сф :)

pach:
Хайде тогава да ви дам малко материал за оглед през почивните дни (леле откачи ми се китката)

Преди известно време ви пуснах тук един линк на готин немски клуб , който освен всичките хубави неща в нашия моделизъм , представя и свойта система от модули основаващи се на нормите и стандартизирани такива вътре в самия им клуб. Може би не всички сте го разгледали внимателно (при това  не знам защо , са го описали на немски ;D) но ако се вникне в снимковия материал и чертежите – мисля , че всичко е ясно и става  без превод.
Ще кача поредица от снимки и  чертежи , като ги разгледате си кажете мнението – можем ли да приложим тяхната система , ееее, като началото не от 52 модула  ::), но и те са почнали от някъде , нали !? 8)
И така ето първата поредица : Концепцията (как е на български всъщност!?)







Следва модулите по нормала:





Трябва да добавим съвсем подробните чертежи на тези норми:



И задължително „В02” на колегата



Та стигаме до различните модели които са си направили немците с двойни и единични участъци:



прав



Завой от 45 градуса (1/8 от кръг)



Триъгълник и два модула за ухото



Още един завой и преход на друг размер (изместен център на трасето)



Два различни вида отклонения



Още едно ухо , но от повече обикновенни модули





Модули с блок система



Гара със сигнализация

Така стигаме и до основните дървени и метални  носещи части на всеки модул.Примера е за прав участък , но смятам , че със същите основни части са валидни и за кривите според геометрията. Въздушните пространства са свободни за развиване на ландшафта според възможностите , желанието и фантазията на моделиста. На този въпрос ще се върна по-долу.



А ето и чертежи на основните части и размерите им:











А това са металните части за краката на модула (има работа и за металите ;D)



И тяхната употреба



Следват електрическите връзки (те могат да бъдат както аналогови , така и цифрови)









Като са уеднаквени дебелината и цветовете на свързващите проводници в кабелни снопове.
 И както казах по-горе,се връщам на ландшафта , това с мрежата ми харесва като идея  ;)





Има техен стандарт и за водните повърхности





А пък склада за старо желязо дори не е обграден – няма ги наблизо българските европейци явно!





Спазват нормите на света в корковата лента за баластровата призма



И допълнителна дървена връзка-стъпало за съседния  модул







Уточняват кой код релсов материал ползват , както и дебелината на отделните проводници





Начина на закрепването на релсите в края на модулите





Както и опроводяването им



И разположението ,в  разреза на транспортировъчен вид





Плюс есктрите по прелезите







Това са допълнителните части при транспортиране и начините им на пренасяне. :-*







Но те си имат много модули , та им се налага да ползват микробуси ;D











Помислили са и за 4-5 различни начини на съхранение и пренасяне на подвижния състав



Това май е била първоначалната идея , щото има само около 30-тина модула на тесничко място







Пък сглобяват тази схема когато са на „гости”









Подчертават употребата по нормите NEM





А това са начините на изработката на челата на модулите по шаблони

Е очаквам коментарите ви!
 ;D



pach:
Кво стааа бря?Аз се притесних че събота и неделя ще има бурни дебати тук, пък то ...Да не се стреснахте , а ? :o
 ;D ;D ;D

pach:
какво стана тук - тишина , а защо - не е ясно!!!?  ::)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия