Автор Тема: Общи въпроси за Фремо модулите  (Прочетена 59771 пъти)

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #75 -: 29 Юли 2008, 10:56:53 »
ОК, съгласих се от първия път

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #76 -: 29 Юли 2008, 12:18:58 »
абе то влаковете дерайлират на всяка снадка, други пък не могат да вземат 'ухото'... как ще ги стигнем хамериканците ?? Дайте да дадем!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #77 -: 29 Юли 2008, 12:39:30 »
Нещо такова трябва да е ...???



Съответно сградата и семафора са откъм гърбът на модула , на ляво е мъжкият куплунг а на дясно женският такъв.
Внимание !!! Забележете връзването на лява и дясна релса !!!
Двете външни на "+" или заедно за DCC , съответно двете вътрешни на "-" и пак зеадно на DCC . Така ще сме коректни за осъществяване на връзката с " І-ви модул с автор Жоро Георгиев " ;) по известен като "ухото"  ;D ;D ;D както и към стандартите NMRA за посоката на движение при аналогово захранване на железопътни модели.
Жълто "+12V" (в случая е оранжево че тук много бледнее жълтото) постоянно напрежение за осветление  на сгради , стълбове и светофори ( чрез лампички и светодиоди) и  зелено "~16V" за електромагнити/серво машинки на бариери, семафори и стрелки.Кафяво за обща маса .Като разбира се всичко освен номерата на крачетата (пиновете-pin) на куплунзите е условно . В бъдеще като ни пораснат модулите може да отделим 9 и 10 pin , както 14 и 15 pin за мрежа от типа Loconet - S88 ...
 ??? ::) ;D

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #78 -: 29 Юли 2008, 12:47:21 »
според мен има грешка - защо връзваш пин 1 и 2 на късо, както и 4 и 5?
Би трябвало (според мен) - на късо да са 1 и 4, както и 2 и 5.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #79 -: 29 Юли 2008, 13:13:40 »
Мойто мнение е, че този кулунг е по-неудобен за работа. Особенно, ако трябва да се запоява нещо на средната редица пера.

Цитат на: pach link=topic=229.msg8329#msg8329 date=1217312431
(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

Долният е поудобен за запояване.
Pach, дай да оправиме грешката веднага. Релсите ще получават захранване във вида: горна +; долна - (примерно), като това важи и за двете трасета.А не както сегашното положение, което си начертал. Както ги връзваме сега е временно, за по-лесно. По-натаък, като сложиме куплунзите, на ухото ще вържем автоматичната смяна на полюсите и така ще може да се минава от едното трасе в другото при еднакъв поляритет.

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #80 -: 29 Юли 2008, 13:13:43 »
Цитат на: pavel75 link=topic=229.msg8335#msg8335 date=1217324841
според мен има грешка - защо връзваш пин 1 и 2 на късо, както и 4 и 5?
Би трябвало (според мен) - на късо да са 1 и 4, както и 2 и 5.


Правилно: на късо да са 1 и 4, както и 2 и 5.
Плюс това никой не е казал че всичките които съм дал свободни/маса трябва да се закъсят... Масата е твърдо 15ти пин. Останалите са с общо предназначение/бъдеща употреба.

Цитат на: Жоро link=topic=229.msg8336#msg8336 date=1217326420
Мойто мнение е, че този кулунг е по-неудобен за работа. Особенно, ако трябва да се запоява нещо на средната редица пера.


Тука не си прав... зависи как са изведени куплунзите. Врото има куплунг с кабел директно (какъвто аз ще използвам). Трето колкото е по-широк куплунга толкоз е по-податлив на нежелателно разкачане и/или неконтактуване по мое лично мнение.

Цитат на: Жоро link=topic=229.msg8336#msg8336 date=1217326420
Долният е поудобен за запояване.
Pach, дай да оправиме грешката веднага. Релсите ще получават захранване във вида: горна +; долна - (примерно), като това важи и за двете трасета.А не както сегашното положение, което си начертал. Както ги връзваме сега е временно, за по-лесно. По-натаък, като сложиме куплунзите, на ухото ще вържем автоматичната смяна на полюсите и така ще може да се минава от едното трасе в другото при еднакъв поляритет.


Това пък защо? Правилното е посоката на движение да е противоположна... така че съм съгласен с Pach... все пак твоето обръщателно ухо би дало на късо, ако е така както казваш ти...
« Последна редакция: 29 Юли 2008, 13:18:24 от EMPEROR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #81 -: 29 Юли 2008, 14:04:51 »
Начертал съм на късо тези пера с цел по-удобно спояване - на по двойки.Така може да се споят и по-дебелички проводници (от 1 кв.мм) на този нагъчкан куплунг и за да нямаме загуби в мрежата. Този куплунг (три редовият) май по-лесно се намира , тъй като се ползва в съвременните монитори , докато двуредният май е вече по-кът (не че не може да се поръча през нета ::)).
Колкото до масата така съм я свързал за всички останали крачета с цел по-лесно запояване. Но нищо не ни пречи в бъдеще да останат на маса само централните №№ 3 , 8 и 13 за масата , а 9 и 10 , както 14 и 15 на късо (пак с цел лесно спояване и разкачване!!! ;)) за още една двупроводна линия през всички модули.
EMPEROR  то хубаво да ползваме готови кабели (явно от монитор) но в тях проводниците не надвишават 0,25 кв.мм. което е изключително слабо ако например през тези проводници захранваш едновременно три локомотива (били те в DC или DCC стандарт) .Сметката е проста 3 х 0,33 А= 1,33 Ампера (и то  най-слабите локомотивчета).Този готов кабел ще създава проблеми - голям пад на напрежението и ще се получават гадни забавяния в скоростта при DC-влаковете , или пък съответно не достатъчна сила на тока в DCC - какъв е смисъла да се побива 6 А-мперов бустер , ако няма с какво да прекараш тази мощност до съответният модул. ??? Освен ако не монтираме на всеки модул и по един бустер !!!  ;D ;D ;D (ама това с тънките проводници си остава валидно и в този случай ;)) . Също е абсурдно за масата да остане само едно краче( съответно тънък проводник) , през който да ти тече цялата мощност на модула.
Така или иначе ще трябва да се окабелява вътрешномодулното пространство , тоест ще се цепи готовият кабел ... :o
Жоре , колкото до две външни - две вътрешни релси , по този начин свързани (както съм го нечертал) отпада необходимоста от автоматика за ухото , поне до момента в който на някоя гара (бъдещ модул?) не скачим двете направления на сега удвоеното ни трасе.така или иначе имаме окабеляване вътре в модула и нищо не пречи да се монтира по един ЦК-ключ за превключване на двете положения.Лично аз смятам да разработя малка и евтина платка , която да я монтирам в средата на модула , на нея да има място за двата кабела , условно наречени входен и изходен (женски и мъжки  ;D) а всички линий (виж чертежа по горе) от типа 2 х DCC или 2 х DC , + 12 V  и ~16 V , както и GND (масата) да ги изведа на определен брой винтови клеми с цел лесно разклоняване(направено в двата слоя на платката) и подкачане към съответните вериги само с проводници и отверчица на всичко останало по модула което се нуждае от захранване.Ако ви хареса и сте заинтересувани от такава платка - може да бъде изработена в неограничени количества на заводски цени.Само кажете.
Мисля си (пак за автомата при ухото и релсите към него) ,че такова скачване не е необходимо - много по-улеснено ще е за нас и нашите глави , както за направа и скачване на модули , както и за опростяване на автоматиката , ако коловозното развитие  го правим в ляво или дясно от съответната релса без връзка по-между им.
Това мисля аз - очаквам да изясним нещата !
 ;D ;D ;D

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #82 -: 29 Юли 2008, 14:23:21 »
Аз ли не мога да смятам или 3*0,33 е 0,99 ? А не 1,33 :) Но не се заяждам де в бързината се случва...
Ти дай сега да смятаме ако искаш за 100 локомотива и проводници от по 1кв.метър ? ;) Все пак за това има и дублирани кабели :)
За масата го казах онова, защото запой, па после ще се ползва, айде отпой... па някъде ще остане студена спойка, па второ, па трето, па десето...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #83 -: 29 Юли 2008, 16:06:37 »
 :-[ :-[ :-[
Лелееее и сега го чета 3 х 0,33 , а го смятам на ум 4 х 0,33 = 1.32
 :-[ :-[ :-[
Грешкаааа! :o
 :) Адз си го представям този кабел да е изграден от 5 (за момента) проводника по 1 кв.мм. всеки и споен поне на два крака от куплунга .
По този начин се гарантира хубава спойка - на две крачета "капка тон" и с добра дебелина на проводника.Именно удобство за спояване и разпояване , освен мощността на проводника че е от значение и  при крачетата също и диаметъра им оказва влияние , а те са тънки - една искра при включването или разкачването и при тези стойности на напрежението и тока  просто оставаме без някое краче.Който не е виждал искрящи лоши контакти по релсите , той не знае какви поражения може да станат от това...
Бее - еее , къдеееее е тук "физика" да ви го изчисли в кулони , та да решим що ще правим? ;D ;D ;D
При по-добри проводници можем да минем в началото  само с един бустер , който да храни всички модули , респективно локомотиви , а инак съм сигурен ,че живот и здраве някой ден , всеки член на клуба (бъдещият  ;)) ще си докарва в поредният училищен салон , както модулите , така и самостоятелен бустер (така правят захранването на отделни сектори по модулите) и защо не и отделна DCC-мишка с министанция за управление на една обикаляща на всякъде по-модулите композиция.За радост своя , на колегите и зрителите...
Е добре де не навсякъде , а само там където диспечерите на гари го допуснат ! ;D ;D ;D Впрочем и на тези диспечери (хората управляващи дадена гара в два-три модула) ще им трябва съответната мощност . В края на нещата ще кажа - отворете някой друг сайт , където правят модулни макети и вижте за какво става въпрос.Не искам да влизам в спор с никого , но се чувствам длъжен да наблегна на тези аспекти .
Вие решавате (то май само трима души друсаме въздуха тук , че така е най-лесно за колегите ... ;D) , ще го правим както сметнем за най-подходящо.

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #84 -: 29 Юли 2008, 16:41:42 »
Цитат на: pach link=topic=229.msg8338#msg8338 date=1217329491
Жоре , колкото до две външни - две вътрешни релси , по този начин свързани (както съм го нечертал) отпада необходимоста от автоматика за ухото , поне до момента в който на някоя гара (бъдещ модул?) не скачим двете направления на сега удвоеното ни трасе.

Паце, забрави за обръщателното ухо. Все едно, един ден може да минем без него. На негово място ще има някоя гара. И двойната линия не е задължителна. Знаеш, повечето модулни макети са еднопътни. Представи си, че между сегашните две трасета има връзка със стрелки, нормално явление по откритите участъци. По-лесно е връзването на стрелките без изолатори, ако съседните релси са еднозначно захранени. Освен това, какво правиме, когато двойната линия влиза в гара, а от нея излиза единична или две единични? Или обратно, единична влиза в гарата, излиза двойна.
Колкото до автоматичното обръщане на поляритета, аз съм го купил отдавна и чака да направя следващия модул, където вече ще влезе в действие.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #85 -: 29 Юли 2008, 16:58:36 »
O`кей - утре ще преначертая схемата , като ще третирам двете линий на един модул като вързани в паралел!
Друго нещо да се сещате (?) , че бързам за Конрад за дремелче на Рефил и тъкмо ще проверя за куплунзи 15-тици!
 ;D

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #86 -: 30 Юли 2008, 08:39:26 »
Добре де говориш ми тука за дебели проводници и голям ампераж... а ти мислиш ли че има централа, която да може да го захрани това чудо? Така и така без бустери няма да минем... иначе съм съгласен за 1кв.мм. да го наложим като стандарт. Само не е лоша идея да решим и през колко модула ще има бустери примерно. Аз лично на моя модул мисля да сложа и RS232 или USB интерфейс...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #87 -: 30 Юли 2008, 12:37:00 »
Не зависимо дали един (в началото) или няколко бустера (дай боже) няма никакъв смисъл ако проводниците извън тях бъдат с малки диаметри - просто няма да можем да отдадем необходимата ни мощност от бустера .Количеството на енергията която може да протече през дадено сечение на проводник ( в нашият случай) се определя с понятието сила на тока .Колкото по-голямо е сечението , толкова по-голям ток може да протече през него.
------------------------------------------------
Мдааа , наложи се да почета малко във връзка със вчерашното обсъждане тук и по телефоните (просто някой само четат тук)! ;)
Ето какво се получава.
Всички малки и големи FREMO-клубове в Европа се придържат към препоръките на FREMO ,и то не само в часта на дърводелството за модули , но и в употребяваният релсов материал , цвят на растителност , начин на управление и т.н.
При модулите с аналогово управление (а те са били първите) е било най-просто : два проводника споени на така наречените банан щекери и гнезда - забележете с диаметър 4 мм.
Е разбира се след това се е пристъпило към цифровизацията и на модулите , практиката е показала и наложила необходимостта от стандартни куплунзи които дори тук и сега и на нас биха се сторили доста архаични !!! Куплунг DIN41621 - намира се по магазините ни все още - най-често го ползват в старите автокасетофонни барчета.
Из между всички препоръки има такава и за електрическото окабеляване на модулите.Хората препоръчват за дебелината на проводниците които съединяват електрически , релсите м/у модулите да се употребява диаметър на проводника не по-малко от 1,5кв.мм.Задължително връзката на тези проводници с релсите да се осъществява минимум на две места.За дебелината на останалита проводници осъществяващи връзките по управлението на железопътните трасета както (контрол на стрелки , светофори и т.н.) и допълнителните структури (сгради , бариери , кранове и т.н.) препоръчват дебелина на проводника минимална 0,5 кв.мм или ако се ползват няколко за една връзка , да не бъдат по-малки от 0,25 мм (връзват се в паралел като усукана двойка например).
За повече инфо - http://www.fremo.org/h0europa/h0qs.htm
Спирайки се на 15-краков куплунг , ние решихме да ползваме най-доброто от чуждият опит .А той доста често се основава на практическата реализация с достъпни на общият пазар части.
След направената обиколка по софийските магазини , установих следното - триредовият 15-краков куплунг не се намира навсякъде.В магазините където го има , го предлагат само във вариант за монтаж на печатна платка.При направеният оглед , се доказа , че с цел  по-малкият му обем , освен че е "нагъчкан" в три реда , се произвежда и с по-тънки крачета в сравнение с двуредовият 15-краков.
Това налага окончателен избор да стане двуредовият 15-краков куплунг .



В негова полза са следните данни:
- по-дебели крачета.
- намира се навсякъде включително и в магазините които работят и през мрежата и пощите .
- двуредната му организация предполага по-лесно спояване и от по-неопитни с поялника хора.
- продава се и във вариант монтаж в кабелни капачки (тоест не само за печатен монтаж).
- цената му варира в рамките от 40 до 65 стотинки според магазина и окомплектовката му.
И така след новата заигравка със скицата на електросхемата тя придобива следният вид (наш стандарт?):

На всеки модул по два 15-кракови куплунга . Гледано откъм лицето на модула - в ляво гнездовият (лява резба или женски ;)) в дясно щифтов (мъжки).
-Дължината на кабела м/у тях трябва да превишава с 50 см общата дължина на модула.(Така се осигуряват по 25 см за лесно осъществяване на връзките мужду модулите)
-Кабелите да са прикрепени на челата с подходящи скоби позволяващи свободно висене/свързване и да са от вътрешната им страна под нивото на  изрезите за дръжките на модулите.
-Дебелината на проводниците да е 1 кв.мм за основните трасета и 0,5 кв.мм. за допълнителните връзки.(виж по-горе)
-Връзките са по номерата на крачетата както следва:


1 и 9 ------------- "DCC" или "DC+".
2 и 10------------ "GND"(маса) а в покъсен етап нова връзка.
3 и 11------------ "+12V" за постояннотокови аксесуари.
4 , 5 и 12-------- "GND" маса за постоянно.
6 и 13------------ "~16V" за променливотокови аксесуари.
7 и 14------------ "GND" (маса) а в покъсен етап нова връзка.
8 и 15------------  "DCC" или "DC-"


схемата



Забележка:вътрешните връзки на масите да се изграждат по показаният на схемата начин за по-лесно последващо разкачване и осъществяване на нови опроводявания.(LOCONET-S88)

Цветовете и сечението  на многожилните проводници (тип "пмвг") са съответно:

"DCC" или "DC+"---   червен 1 кв.мм
"GND"-------------    черен 1 кв.мм(2 и 10 краче/loconet)
"+12V" ----------       жълт 0,5 кв.мм
"GND"-------------      жълто-зелен(основна и окончателна маса)
"~16V"------------     зелен 0,5 кв.мм
"GND"--------------    кафяв(7 и 14 краче/loconet)
"DCC" или "DC-"---   син 1 кв.мм

Желателно е спазването на цветовете по връзките за да не се нуждаем от схеми между различните модули - така с един поглед ще се знае от долу на модула кой проводник  каква връзка осъществява. Цветът на проводниците за масата на допълнителните съоръжения в границите на модула (например на къщата в схемата) не се контролира.
Проводниците се намират във всеки магазин за електротехника / електроника и са с цена 05, - 1,15 лв на линеен метър.
Окабеляването в рамките на самият модул извън основният свързващ кабел да се прави по възможност и усмотрение на автора на модула.Възможна е употребата на "лустер" клеми , печатни платки и подобни , при осъществяването на вътрешните връзки на модула с основният свързващ кабел.
Ами това е - сега остава да продължим с модулите!!!
 ;D ;D ;D

П.С.Забравих да напиша - релсите са свързани "нормално" тоест в паралел.Това се оказа (след телефонните разговори  ;)) най-логичното решение което спомага за лесно осъществяване на стрелкови отклонения и връзки между релсовите трасета без къси съединения.Тези които правят уши и триъгълници взимат самостоятелно мерки за избягване на къси съединения по стандартният начин употребяван в моделизма.
 ;) ;D
« Последна редакция: 30 Юли 2008, 13:47:07 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #88 -: 31 Юли 2008, 11:48:00 »
Колеги – моделисти вчера дадох линк към препоръките на Европейската организация за модули в ж.п.моделизма.
(За повече инфо - http://www.fremo.org/h0europa/h0qs.htm)
Днес качвам тук преведен стандарта по MOROP - NEM908D.
Това е оригинала:
http://www.morop.org/de/normes/nem908d_d.pdf
И тъй като немският език ми е много мътен , а гугъл транслатора още се учи , не претендирам за дословност (нито за хонорар) , но и за непросветения основните неща са ясни.Хората са го направили.
А ние тук си направихме анкета - какви куплунзи да се употребяват . http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,461.0.html
Добре де , отказахме се от стандартния 25-пинов куплунг , и се спряхме на 15-краковият.До тук нищо лошо (ако не броим че ще ни трябват преходници в определен момент...) , но не разбрах ,че отново трябва да се учим да караме колело , при опроводяването ???(аз категорично съм против тънките проводници,като ще правим нещо - нека да е качествено и с поглед напред в бъдещето).
Явно ще си правим нов нашенски стандарт , но защо трябва да се учим от собствените грешки , а да не ползваме чуждият ,при това споделен опит??? Е те това не го разбирам ...Забележете , че по опитните от нас опроводяват всяко релсово трасе с отдална двойка кабели. Ние възприехме да са двете в паралел с цел икономии и яснота на връзките и управлението.(Впрочем това не пречи , който иска да го направи в пълноценен вид)
Когато правим челата на модулите възприемаме чуждият опит (стандарт) и наслагваме нашето желание (двойно релсово трасе) и тогава никой не се почувства обиден , засегнат или с измислени мотиви за предупреждение . Но когато става въпрос за електроинсталацията - промените на стандарта и излизането ни от него (макар той да допуска достатъчно свобода - за справка виж точка 5-та от стандарта) цели единствено според мен ,че трябва да се учим отново да караме колелото и да не обидим човека който предложи 9-пинов куплунг и когато се образува дискусия , направи анкетата.О`кей така да е...Ми хайде ако искате да си направим още една анкета , че да решим най-после този счекотлив въпрос. ::)
Междувременно ето и превода :

Европейските стандарти модел железниците
Електрическа интерфейс
за модули
NEM
908 D
1.   Целта на стандарта
Този стандарт определя изискванията за електрически интерфейси между модулите в
допълнение към 900-на NEM. Това е общият стандарти от серията и NEM 600 за номинален размер , изискванията на поредица NEM 900, и на защита срещу електрически аварии, на VDE 0100 и 0551 правила, които трябва да се спазват.
Стандартът се отнася към електрическата връзка между NEM-ориентирани модули и модули
дефинирани в различните кутии.
При север-юг посока на модулите , посоката на куплунзите(180 градуса на завъртане един спрямо друг) е запад-изток.
Това е стандартен интерфейс за eingleisige (единично релсово трасе) между два дефинирани модула и е планирано свързване директно на двата модула в общо трасе чрез интерфейсен кабел.
Този стандарт позволява прилагането на всеки стандартен тягови захранващ блок.
2. Изпълнение на интерфейс за електрически модул.
2.1 част



Всяка част на интерфейса се състои от два куплунга от типа SUB-DB25 (DIN 41652)
и гъвкав 12-жилен кабел за връзка с най-малко 600 мм  дължината.
Напречното сечение на кабела, проводника трябва да бъде 1 mm2 и това е необходимо , тъй като капацитетета му, дава възможност за най-ниската загуба на напрежение и както и с не по-малко значение за механична стабилност.
2.2 монтаж



Фигура 2 препоръка за сглобяване на куплунг в модул

Номера на съответният ПИН от съединители са отбелязани от вътрешната страна на куплунга.
Монтажа на съединителя трябва да е на достатъчно разтояние от основата на модула , от дупките за дръжки , както и от други евентуални компоненти (виж фигури 1 и 2).
В крачетата на съединители трябва да бъде свързан достатъчно дълъг електрически кабел съгласно таблица 1.
(Препоръка: за присъединяване на всички кабели трябва винаги да използват универсални методи за монтаж! Когато са необходими отличията , виж фигура 3 и 4).
На капачките от куплунзите ако има номерата на пиновете е облекчение.
3. Електроинсталации на кабела за интерфейса
Във всяка посока на електрическият интерфейс се отчита доставката на функции при свързването на модули. Тези функции са определени в резултат на назначаването на
връзките от таблица 1 (наименование на модула страни NEM 900, вж. Фигура 2).
ПИН кодът е отразен за източен и западен край в таблица 1.
Просто преминаване на кабелни трасета. Това е възможно най-функционалното състояние.С тези мерки се гарантира правилното ориентиране север-юг.
(180 градусово завъртане) на отделните куплунзи (виж фигури 3 и 4)


4.Експлоатацията на електрическият интерфейс.
Захранващото напрежение за основни цели ще бъдат изправени 24V ± 20%(DC).
Тъй като при определени обстоятелства, може да се случи претоварване, захраването с 24V-DC (съединителни крачета 6, 7 и 8) трябва да се основава на доставката му на отделни къси връзки с ограничения.Ако има няколко участъка за захранване , тези връзки на ползваният интерфейс трябва да бъдат създадени чрез самостоятелни проводници.
Ако даден модул, има висока степен на консумация от електроенергия , то тези връзки не може да са общи .Присъединяването на допълнителни проводници към клеми 6 , 7 и 8 е задължително и вътре в модула между източният и западен куплунг.
За да предотвратите щети и контактни паразити трябва само съединенията да са изолирани с пенопропилен (изолационен шлаух) и да позволават изключването им самостоятелно.
За изисквани от модула по-ниски от 24V-DC напрежения , всеки модул може да си ги създава  самостоятелно с базата на регулатор (стабилизатор) на съответното напрежение, формирано от тях. На един модул изискваните напрежения трябва да са единствено създадени със собствените си средства. Релсите в края на модула трябва да бъдат монтирани така че да не се захранват от срущуположните в друг модул. Модулите не  осъществяват електрическа връзка по релси.
5. Други
NEM модули от чуждестранни системи могат да бъдат използвани за улесняване на електрическите връзки с прикачване в NEM-изток с допълнителни блокове от NEM паралелни интерфейси за преминаването към собствените си интерфейси.
Един от NEM интерфейсите за необходимите комуникации между свързани  модули не е планиран и ще се покаже едно допълнение към това за да реализираме и от NEM собствените си решения. В случаите, когато в тази норма не са дефинирани и блокове на интерфейса (крайща от 14 до 25) са на разположение.
Минимизиран интерфейс NEM 908 D, е в съответствие със задачите си отразени в таблица 1 с бележките (1) и (5). Фигури 3 и 4 да покаже модулните развития.
Инсталацията е за две възможни приложения, включително правилото при кабела за връзка.
Ако по това правило не са определени допълнителни портове за  разширения , то те трябва да се отразяват също и описват (напр. 25-14und 14-25, 24 -- 15 и 15-24 и др.)
Ако при тези недефинирани крайща се определят връзки , то те трябва да се свързват и се описват .Ключове и мостове също се описват.За схеми , непредвидени в този стандарт ,на са предвидени защити срещу неочаквано напрежение.
Ако движещата сила засягаща модулите, не разполага с необходимите контролни звена в пътната схема, използвани за управление и мощност линии ще бъдат раздели чрез постове (ключове или джъмпери)с изискване между източен и западен интерфейсни куплунзи. Също така тук се описва.



Таблица 1 инсталации на интерфейса и функциите на свързващи линии

Бележки към Таблица 1 и данни за 3 и 4:
(1) Тези линии могат да бъдат намерени на модули и кабел за връзка за двурелсова система (вж. NEM 621) сметки. Те трябва да бъдат маркирани с NEM 908D/2S.
(2) За проследяване на връзките при управления в средата от модули в крайните такива ,  2 и 12 на двата пина за свързване.
(3) контрол на сигнали по тези линии, се използват от модулирани приемник и предавател във  вериги.
Ако тези линии не са използвани в модула, те са между източен и западен край чрез пина.
(4) тел сечение тук най-малко 1 mm2
(5) В кабел за връзка, само една от двете линии е възможно да




Фигура 4 окабеляване за zweigleisigem модул за две следите система /
Тази връзка кабел
-------------------------------------------------
Ами ако искате да го обсъдим отново да знаете , пишете тук а не на лична , или по телефона , нали за това е тази тема!!!
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 01 Август 2008, 08:20:40 от pach »

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re: Общи въпроси за Фремо модулите
« Отговор #89 -: 30 Октомври 2008, 18:36:24 »
Аз имам един въпрос. Може би не е много намясто, ама тука ми се стори най-удачно.
Чудя се какви стрелки се използват при фремотата, като отстоянието между две успоредни релси е 46мм. В смисъл примерно един такъв
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=8628050
участък с какви стрелки се изпълнява?