Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Проект 06-86 (дали съм се наак*л, май не).

<< < (7/9) > >>

mill:
Много добре направена,поздравления :hi: :good:

zazo:
Да дам и малко информация за преработването. Пробоядисан е модел на румънски дизел DA060 производство на Tillig. Белите линии и надписи по коша са правена с тампонен печат. Тук благодарности на Иво, който организира и изпълни цялата операция. За съжаление при печатането тампонната машината беше счупила оригиналните пластмасови свирки, та трябваше да бъдат подменени с роковски месингови. Освен това преди боядисването се махат едни степенки от плуговете, а на челните страни се добавя една кутия, точно над крилото на БДЖ. То и всички табели са правени на фотоец.

Малко и за самия модел, като външен вид качеството е прилично, но като цяло модела е проектиран и изпълнен ужасно. Разглобяването и сглобяването са трудни, особено ако трябва да се прави многократно, както се наложи при мен. При монтаж на декодер трябва да се внимава винтовете, с които се хваща коша за рамата да не прекъснат или наранят някой от проводниците. Аз поне успях да изгоря декодера. Макар и да не съм и досега сигурен каква точно беше причината, мисля че все пак се дължи точно на наранен проводник и предизвикано късо. За щастие декодера не беше сериозно повреден. В случая огромни благодарности на Любо, който съдейства за ремонта на декодера в CTElektonik, както и за записването на подходящите звуци.
Друг проблем на модела е ходовата част. При движение локомотива се клати ужасно. Дефекта при моя екземпляр беше доста забележим. Решението е показано от нашия румънски приятел Prognosis http://trenulete.info/060-da-0801-5-imbunatatiri/, за което му благодаря. На едната от талигата с залепват две пластини дебели около 2-2,5 мм, които в последствие опират в рамата предотвратяват клатенето.





Човек би помислил, че с това проблемите се изчерпват, но при мен се появи и още един: влошено токоснемане, което беше изненадващо имайки предвид, че то се извършва от всичките 6 колооси а локомотива де факто изобщо не беше каран. Оказа се, че проводниците от токоснемащите пластини до платката прекъсват. След презапояване на нови и това беше решено. Като цяло ако не беше БДЖ машина, бих сметнал покупката на този за изключително неудачна.

Предстои състаряване на модела и превръщането му в типичен "мазен" дизел  ;).

n_sirakov:
А от къде го купи

zazo:
Доста отдавна беше, когато все още ги имаше, преди около 2 години някъде.

n_sirakov:
 :(

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия