Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Парни локомотиви

<< < (90/151) > >>

pach:
Дани, с теб мислехме явно напълно логично. Не само че немците са направили разтоварното съоръжение през Първата, но и точно там в последствие се е развило фериботната пристанище (аз до скоро не знаех за такъв ферибот - просто не съм се интересувал... :blush2:). Та ето какво намерих в тази връзка.


--- Цитат ---Ж. П. ферибот Русе- Гюргево 1940- 1954 год.
След дълги преговори за мост или ферибот през р. Дунав, през м. юни 1937 г. България и Румъния се договарят за построяване на железопътна фериботна връзка между двете съседни дунавски пристанища - Русе и Гюргево. Главен изпълнител на всички мостови конструкции и механичните инсталации за двете крайбрежни съоръжения става германската компания „Man - Werk Gustavsburg”, която трябва да достави и фериботния кораб. Подизпълнител за построяването на кораба е фирмата „Gutehoffnungshütte Werft in Walsum” от гр. Валзум ( сега предградие на Дуйсбург) на река Рейн. Фериботният кораб „София”  извършва по две пътувания дневно в двете посоки. Официалното откриване на фериботната връзка става на 10 декември 1940 г. с участието на правителствени делегации на двете страни, на представители на фирмите, участвали в изграждането, на двете железници и много граждани. Връзката съществува и се експлоатира до края на 1954 г., когато е построен шосейно- железопътният мост Русе- Гюргево (т. нар. „Мост на дружбата” или „Дунав мост”).
Прикачени снимки:
- подходът към ферибота в Русе през 1940 год.
- същото място- юли 2009 год.
- фериботния кораб София- 1941 год.

--- Край на цитат ---





А снимката на ферибота "София" ме изкефи на мах!!!
 :hi: :hi: :hi:

ПП. И още малко по въпроса...

--- Цитат ---Магията, обаче, започна с обясненията на баща (там съм ходил няколко пъти и с дядо си, но си спомням обясенията на баща ми) ми как фериботът влиза в камера в която се помпи или изпомпва водата и съответно фериботът се вдига или слиза - за да дойдат релсите му на нивото на ЖП релсите. В същност на тая снимка, на съвременната, се вижда точно тая камера, само че имаше една желязна врата-шибър. Помпите не се виждаха.
--- Край на цитат ---


И пак важно уточнение за Русенския...

--- Цитат ---И на Дунава и в Северно море винаги е така, че вагоните се изтъркулват върху един "slip" - това вече не го знам на български и има една подвижна част, която винаги е малко по-ниско на страната към която се търкаля вагонът, а и за да се използва G-силата вместо маневрен локомотив, който хич не е лек. А и без това не може да се нивелира до сантиметър. Това го го има и на фериботите за коли. Който е пътувал с такъв знае, че между ферибота и твърдата земя се спуска една дебела ламарина, по която минават колите. За колите ламарината може да е наклонена и нагоре и надолу, но за вагоните е наклонена винаги в посоката на движение. Самите вагони имаха спирачни кабинки и собствена спирачна система. Спирачните кабинки се виждат на снимките на ystoyanov.
Нивелирането на съда към твърдия бряг и в Северно море (заради прилив/отлив и пълен/празен) става с баласт - помпи пълнят резервоари в трюма. И после като тръгне ферибота водата се връща в морето за да не тежи ненужно. При ферибота София пък се пълнеше самият басейн и фериботът се вдигаше. Като шлюз. (Не е изключено, макар и малко вероятно, самият съд ферибот да е имал помпи за воден баласт.) Това е което съм запомнил от тогава. И съм си дообяснил в последствие.
--- Край на цитат ---

bdz43r:
http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/7658015.jpg
Откриите разликите.

pach:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=237.msg52391#msg52391 date=1295004861 ---http://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/7658015.jpg
Откриите разликите.

--- Край на цитат ---


--- Цитат --- При ферибота София пък се пълнеше самият басейн и фериботът се вдигаше. Като шлюз. (Не е изключено, макар и малко вероятно, самият съд ферибот да е имал помпи за воден баласт.)
--- Край на цитат ---

Ами явно това е сегашното състояние на въпросния басейн. :hi:
 ;D ;D ;D

pach:

--- Цитат на: widowmaker link=topic=237.msg52366#msg52366 date=1294996736 ---Значи полуостров и лиман е имало 1929г., което значи, че м/у 1896г. и 1929г. устието на Р. Лом е било коригирано
и са направени пристанищни съоръжения там, най вероятно заради войната или заради увеличаващият се трафик на
стоки и товари, превозвани по Дунав.
След това обаче е направена още една корекция на Р. Лом, пуснали са я да се влива в Дунав западно от лимана - както е и сега.

--- Край на цитат ---

Всъщност това е станало около 1936 г.

--- Цитат ---Зимно пристанище- Русе 1936 год.

През двадесетте и тридесетте год остров Матей е свързан със сушата, коритото на Русенски Лом е коригирано. Оформено е зимовище за корабите и за пристанището. От началото на 16 век тук се строели лодки , кораби и шлепове. Сега това е лимана, който се използва от Корабостроителницата и Пристанище Русе- Запад.

(Image removed from quote.)

Забравих да спомена, последните няколко поста са от Русенският официален сайт и сайта "морска и речна България"
по точно от форумите им.
 :hi: :hi: :hi:

пп.снимкщите са качени "незнамкъдеси" и явно понякога връзката с там изчезва...ще се появят отново.


--- Край на цитат ---

widowmaker:
През войната са разчитали на дългият мост (желязно-решетъчна конструкция), на който единия край е бил шарнирно хванат на брега, а другия към понтона.
Това ясно личи на старите снимки.
Шлюзът е правен много по-късно, като постоянно, а не временно съоръжение.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия