Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
BR 130 буксува
toniemi:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=2379.msg39333#msg39333 date=1270985996 ---Адриане, сега да не влачиш 32 хопера в мащаб 1:1? :haha:
Тодоракис, другият номер е да сложиш още един кардан към другата талига /доколкото си спомням пиковските локомотиви бяха с две еднакви талиги, но едната беше с колела без бандаж и съответно без кардан към нея от моторчето/. Ако намериш кардан от строшен или изгорял локомотив, може да задвижиш и другата. Но без допълнителни тежести пак няма да минеш. Търси нови силиконови бандажи, старите пиковски са гумени и познай за толкова години на какво е станала гумата... :drinks:
--- Край на цитат ---
Първо,талигите на 130 са :една свободна и една задвижена.
Второ,няма кардани,всичката механика е върху талигата.
Трето,най-добре е с две задвижени талиги.
За да ти буксува с три п вагона,явно имаш някакъв дребен проблем.Нормален локомотив би трябвало да тегли и 10 вагона без проблем,дори и без бандажи,нещо ти куца в машината явно.
Да оставим бандажите като краен проблем.
Първо провери незадвижената талига,дали и се въртят свободно и трите оси,отвии капачето от долу и капни на мястото на лагеруването по малко масълце.После провери закрепването на талигата към рамата,талигата трябва свободно да завива и да се накланя на долу и на горе,за да поема неравностите по трасето.Там в талигата има специална подвижна част в която лягат ушичките на рамата.Това важи и за двигателната талига.На двигателната талига е свободно само средното колелце.Хубаво е да капнеш масълце навсякъде където лагеруват въртящите се части.Направи си следният опит:обърни локомотива и опитай да завъртиш двигателните колела с пръст,не трябва да се въртят,понякога някое от тях може да е превъртяло в зъбното колелце или реборда в осичката,така като се натоварят при дърпане те спират и остава да тегли само здравото колелце.
Накрая бандажите,те също подобряват значително теглителните възможности на машината.
Толкова за талигите.
Тежестите на машината също играят важна роля.Има само една тежест и тя е между двете талиги,виж да не липсват от пластинките.Ако липсват ,замени ги с други.Хубаво ще е и ако намериш още място за тежести върху двигателната талига,или в коша но в полвината на двигателната талига.
Пиши ,какво си постигнал ;D
Провери ,дали пък и вагоните им се въртят колелата ;D ;D ;D
CaLLlo:
Преди да мина към точка 4), бих направил и следното: Бих измил със спирт и под бандажите, както и самите бандажи от двете им страни! - доволното смазване би омазало и там - те просто се въртят в канала.
И ако проблемът остане, тогава нямаш друг избор, освен минаване към точка 4) - смяна на бандажите, както ти казват.
hristo_t:
Здравейте!! За да не отварям нова тема ще използвам темата на колегата( надявам се да няма нищо напротив). Имам подобен проблем с един локомотив- но той не буксува- просто се движи бавно. Купих го изряден и си вървеше много добре дори идеално, но до вчера. Сега се движи бавно и двигателчето му издава много странен вой. От време на време се позасилва ( може би като направи по добър контакт) но след това пак забавя ход и започва военето.Отвих кобурата му ( дано съм го написал правилно) и подадох ток директно на четките. Проблема и военето изчезнаха.Но на релсите --пак същата работа.Да не би случайно да съм разместил тази метална правоъгълна пластина пластина на която са лампичките и двата кондензатора, или да търся проблема в талигите.Възможно ли е там да не прави добър контакт.
Локомотива е BR 118
toniemi:
--- Цитат на: hristo_t link=topic=2379.msg42971#msg42971 date=1277108269 ---Здравейте!! За да не отварям нова тема ще използвам темата на колегата( надявам се да няма нищо напротив). Имам подобен проблем с един локомотив- но той не буксува- просто се движи бавно. Купих го изряден и си вървеше много добре дори идеално, но до вчера. Сега се движи бавно и двигателчето му издава много странен вой. От време на време се позасилва ( може би като направи по добър контакт) но след това пак забавя ход и започва военето.Отвих кобурата му ( дано съм го написал правилно) и подадох ток директно на четките. Проблема и военето изчезнаха.Но на релсите --пак същата работа.Да не би случайно да съм разместил тази метална правоъгълна пластина пластина на която са лампичките и двата кондензатора, или да търся проблема в талигите.Възможно ли е там да не прави добър контакт.
Локомотива е BR 118
--- Край на цитат ---
Капни малко масълце на лагерчетата на моторчето,на осичките на зъбните колелца по талигата и трябва да заспи :good:
Ако проблема е електрически,то той обикновенно е в пластинките които натискат върху четките.Ако проблемът изчезне при натиск върху четките,добре,само ги притягаш и готово.Пластинките при крушките само определят в коя посока,коя крушка да свети.
hristo_t:
Благодаря toniemi да си жив и здрав.Наистина притегнах го малко повече отгоре и се оправи.Досега се страхувах да го правя, за да не би да счупя пластмасата.А относно смазването- има ли някакво специално масло или може и със автомобилно.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия