Автор Тема: Макетът на Владо Колев  (Прочетена 182788 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #270 -: 20 Декември 2010, 11:50:01 »
"Жица, жица, пълна паница..."  :on_the_quiet:
(как си спамя в собствената тема!)  :blind:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #271 -: 21 Декември 2010, 02:34:00 »
Другарят Ленин някога беше казал, че комунизма това е електрификация + съветска власт. Владо електрификацията вече си я има (да му е честита), остава му отнякъде да си намери и съветска власт :pleasantry:

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #272 -: 21 Декември 2010, 07:47:19 »
Само да не дигнат цената на тока, че ще минеш на дърва, ама както почнаха да въстановяват старите машини нямаш никакви проблеми :sarcastic:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #273 -: 21 Декември 2010, 09:55:52 »
Цената на тока винаги е била ясна:

2,2 цента - за гърците
4,9 цента - за бг-потребителите

Целта е ясна, да им вдигнем стандарта, а нашия да го свалим.
Снощи казаха, че средната заплата в тяхното БДЖ е спаднало
от 8000 на 6000 евро на месец и затова стачкуват.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #274 -: 21 Декември 2010, 10:07:56 »
Аз като дребен работодател обещавам да запазя работните места на макета (гаров и деповски персонал, машинисти и др.) и дори да ги увелича след края на електрификацията. Е, заплатите им няма да са като гръцките, но все пак... ;)

п.п. Горното е в кръга на шегата, разбира се! Аз вчера също, след като чух заплатите на гръцките железничари, силно се възмутих от недостойното, даже унизително положение, в което са поставени нашите железничари. :(

Но да спрем с офтопика! Скоро ще има още снимки с други новости по електрификацията.
« Последна редакция: 21 Декември 2010, 10:19:43 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #275 -: 21 Декември 2010, 16:55:56 »
Днес разсъждавайки върху конструкцията и изпълнението на контактната мрежа в гърловините осъзнах, че показаното на тази снимка и по-специално стълбът за двупътно захващане ще ми създава доста проблеми в бъдеще,



защото е твърде вероятно пантографите на преминаващите локове да опират във вертикалната конзола на вътрешния път.
Затова ще коригирам захващането, използвайки това:



Хем по-евтино, хем и по-сполучливо. Естествено, ще отрежа струната предназначена за трети път.
:)
« Последна редакция: 22 Декември 2010, 12:00:53 от Vlado »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #276 -: 22 Декември 2010, 13:51:36 »
Разгледай тези снимки .Тук контактната мрежа е на 90% ръчна изработка,за естет като теб немисля че ще е трудност.
http://bgphoto.net/photos/37794/o634286224022390000.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634286224092702500.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634286224123171250.jpg
Общо взето закупени са само няколко стълба който са по трудни за изпълнение и изолатори.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #277 -: 22 Декември 2010, 13:58:39 »
Според мен стълбовете са прилични, но контактната мрежа е все едно "Сделана в СССР" с големио молот и конски клещи...  :spiteful: Заводската контактна мрежа на Пико не е особено скъпа и е на светлинни години от тая...  :hi:

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #278 -: 22 Декември 2010, 15:00:21 »
Направи си сам метода никога не може да бъде на нивото на фабричната изработка. Ако човек може да си позволи да си купи нещо готово, мисля, че това е най-разумното. А като говорим за естетика, говорим за много разтегливо понятие. Аз бих избрал готовите изделия. В тях са вложени много часове на осмисляне и оформление, едва ли някой в домашни условия може да постигне ефекта от труда на цели екипи от специалисти.  :yes:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #279 -: 22 Декември 2010, 16:32:55 »
Аз вече съм направил своя избор - готовото! Макар и на доста висока цена, фабричното е в пъти по-добро от ръчното, а и ми спестява време. Ако се захвана да правя всичко на ръка ще стане "дявол на магаре" - години ще са ми нужни, за да постигна желаното. А и като се сетя поставянето на заводското колко е трудно и какво изисква като прецизност, колебанията ми изчезват за миг. Само дребни неща ще са правени от мен, съответно купени ще се модифицират според изискванията  - моите и на истинската контактна мрежа.

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #280 -: 27 Декември 2010, 08:43:05 »
Страхотно се получава, Владо, но си прав: ако седнеш да го майсториш и това на ръка, ще го завършиш до пенсия :)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5628
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #281 -: 23 Май 2011, 16:44:12 »
Еми... дойде време пак за макета. Целта е представянето му в готов вид октомври месец.

От къде започвам?
Частично сложена контактна мрежа. Предстои слагане на стълбове в гарата, на моста и в скритата част (ниво -1). По втората цел ще се наложи да изработя нов мост в крива, за да осигуря габарит за контактната мрежа в гарата, първи и втори коловоз. За мазето ще го мисля допълнително, макар че имам идеи (продават се и такива части) как ще стане.







Накрая поставям всички струни и... електровозите политат!  :spiteful:


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12388
  • Рейтинг: 1341
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #282 -: 23 Май 2011, 17:33:10 »
Влади, не бързай да купуваш части за мазето - хората масово вече слагат по единична релса от Т-профил - става перфектно за контактна мрежа...при това е буквално вечна!
Лесно се работи и закрепва вместо проводника и идеално позволява токоснемането от
пантографите.
Впрочем, в крайна сметка, :scratch_ones_head:  май контактната ти мрежа ще е действаща, а не бутафорна, така ли?

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #283 -: 23 Май 2011, 17:51:58 »
Ами готско би било да хвърля искри от пантографа!
Въпреки че не съм кой - знае какъв фен на елекричките - дотук контактната ти мрежа става перфектна!  :hi:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re:Макетът на Владо Колев
« Отговор #284 -: 23 Май 2011, 17:59:18 »
Сатава и сдебела медна жица. Стълбовете от вътре може да ги инпровизираш от консруктор или някви материали каквито имаш. Може да си направиш и шпилки от тавана да я държът.