Автор Тема: Макетът на Владо Колев  (Прочетена 129720 пъти)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #60 -: 22 Май 2008, 21:40:25 »
Браво браво !!!! Браво Владо ! Отваряш две темички дето ме вълнуват и мислех, точно да повдигна въпрос. Едната съм си я доразвил в главата за фототапетите. Събрал съм снимки вече доста. Ще поцикля на фотошопа една седмица ище си сглобя колаж според нуждите на макета. После остава само принтирането - да намеря студио и на най-добра цена. Даже направи отделна тема в "основни похвати в макетирането" за това. А втората тема дето си блъскам главата от няколко дена е точно ръждата по линииите. На моя макет съм с обикновенни релси "П" - ръждата е чудесна алтернатива да позамажа положението. Само че, единствената информация дето имам по въпроса е от темата за чакълирането - линка към  унгарския сайт. Там чичката, я прави работата с аерографа. Ибърсва само горната част на релсата. Но забелязвам, че чакъла става приятно, дори едва доловимо кафеникав - почти непроменен, а релсата се боядисва идеално. Ако може да споделиш опита си ще е чудесно. ??? ??? ???
   
« Последна редакция: 27 Май 2008, 23:59:13 от jopeto »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5529
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #61 -: 01 Юни 2008, 21:41:07 »
Чудя се, да се хваля ли, да се оплаквам ли... Най-накрая успях да свържа всички ел. механизми на стрелките по проекта "Разширяване пропускателната способност на гара Вакарел", за който бях писал някъде във форума. Всичко вързах, напаснах, пуснах, но какво се оказа, техниката върви, ама Владо с диспечерската работа трудно се оправя. Първо релсовият път ми е къс и с мъка се оправям да отреагирам на промените в пътя, който съм избрал. Второ, трябва да помня къде влиза влака в мазето, за да сменя стрелката и да излезе където искам, а едновременно с това, ако има друг пуснат влак насреща, да помня и него на къде е поел, за да не стане катастрофа. И трето, но не последно място, трябва да помня стрелките в каква посока са, пак да не направя сблъсък. Та затуй, хора, като правите подобрения, моля, мислете много преди това!!!
Все пак, за да не изглежда картината толкова черна ще кажа, че в бъдеще, като продължа макета с още един модул, нещата ще стана доста благи, но чак... в бъдеще!

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4774
  • Рейтинг: 625
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #62 -: 01 Юни 2008, 21:50:33 »
Цитат на: Vlado link=topic=24.msg6421#msg6421 date=1212345667
Чудя се, да се хваля ли, да се оплаквам ли... Най-накрая успях да свържа всички ел. механизми на стрелките по проекта "Разширяване пропускателната способност на гара Вакарел", за който бях писал някъде във форума. Всичко вързах, напаснах, пуснах, но какво се оказа, техниката върви, ама Владо с диспечерската работа трудно се оправя. Първо релсовият път ми е къс и с мъка се оправям да отреагирам на промените в пътя, който съм избрал. Второ, трябва да помня къде влиза влака в мазето, за да сменя стрелката и да излезе където искам, а едновременно с това, ако има друг пуснат влак насреща, да помня и него на къде е поел, за да не стане катастрофа. И трето, но не последно място, трябва да помня стрелките в каква посока са, пак да не направя сблъсък. Та затуй, хора, като правите подобрения, моля, мислете много преди това!!!
Все пак, за да не изглежда картината толкова черна ще кажа, че в бъдеще, като продължа макета с още един модул, нещата ще стана доста благи, но чак... в бъдеще!
Еми, ти си си виновен,аз защо неам таквис ядове :P :P :P ;D

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #63 -: 01 Юни 2008, 21:54:29 »
Владо, точно това си мислех преди време, че с автоматизирането, в определен момент може да се стигне до положение, в което човек няма да може да се радва на движението на влаковете си, а да седи нащрек да не направи някоя катастрофа и да се връзва на възел за да реагира овреме... Може би тук вече идва мометът за връзването на лаптоп с към системата? Още повече, че при цифровото съществува реалната възможност в бързината човек неволно да засили два влака челно. Разказвай как се справяш, защото макар и все още да съм на светлинни години от този проблем, все се надявам един ден да се сблъскам с него.

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #64 -: 01 Юни 2008, 22:16:45 »
Бреййй,хората са казали -всяко зло за добро.Добре,че се отказах от подземни трасета където  не ги виждам влаковете.Верно шантав ставаш докато успееш да осигуриш път на влака.Затова аз мисля по един знак с цифра до стрелката,може да изглежда като ограничение на скоростта ;) и тази цифра отговаря на съответния бутон или ключ откъдето се превключва.Иначе нема оправия ;D

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #65 -: 01 Юни 2008, 22:28:42 »
Влади  монтирай неколко камери  иоще толкоз монитори... ;D ;D  ;)
стани БИГ ВЛАДЪР...хихихи  ;D ;D ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5529
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #66 -: 01 Юни 2008, 22:41:00 »
Абе, все пак, за да съм честен със себе си и с вас ще кажа, че с малко тренировка и след половин час адаптиране с новото успях, що годе, да се справя. Тъй че черното не е толкова черно и първоначалното ми стъписване и паника май ще се окажат напразни. Потъркалях две композиции, като само разминаването им ми е все още трудно и то най-вече заради късото трасе. Иначе като карам един влак, влиза заралията през единия тунелов портал, излиза през същия, горе пак променям пътя и т.н., и т.н. Изобщо красота и изящество! Само трябва повечко "тренажор". След ден-два пак ще споделя как се справям. Но за компютър твърдо ще помисля. Тъкмо опитът ми ще е от полза за всички.
:)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5529
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #67 -: 06 Юни 2008, 13:05:40 »
След няколко дни каране мога да кажа, че започват розови облачета да прелитат покрай мен, като се сетя за "новия ред" на макета. Направо си е кеф - буквално си играя с композициите, влизат и излизат в/ от всеки коловоз и изобщо е cool. Значи все пак с повече тренировки може да се постигне добър резултат.
:)

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #68 -: 06 Юни 2008, 20:05:25 »
Звучи обнадеждаващо  :) Ама сякаш си на тренировъчен лагер... сега взимаш един високоскоростен влак и започваш да тренираш за рефлекси  ;D

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5529
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #69 -: 09 Юни 2008, 13:32:21 »
Усъвършенстването продължава - вече спокойно пускам две композиции една срещу друга, като правят среща в гарата и едната, след като изчака другата, която минава транзит, продължава в посоката си.
;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12267
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #70 -: 09 Юни 2008, 14:21:17 »
 :o
 Че ти досега какво ? Макета само на снимка ли си го гледаш? ;D
До сега не си ли открил тези екстри?
Как беше преди "модернизацията"?
Май и маневрена дейност не си правил като хората , така ли?
 :o

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5529
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #71 -: 09 Юни 2008, 14:58:47 »
Преди влаковете само се гонеха, защото релсовият път на макета представляваше просто един разположен на три нива особено увит кръг, докато сега с тези обръщателни уши нещата доста се поусложниха. Вече кръгът е в пъти по-заплетен и много по-атрактивен.

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #72 -: 09 Юни 2008, 16:03:25 »
Цитат на: Vlado link=topic=24.msg6772#msg6772 date=1213012727
Преди влаковете само се гонеха, защото релсовият път на макета представляваше просто един разположен на три нива особено увит кръг, докато сега с тези обръщателни уши нещата доста се поусложниха. Вече кръгът е в пъти по-заплетен и много по-атрактивен.
Т.е. немаш стигане  ;D ;)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5529
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #73 -: 09 Юни 2008, 17:00:11 »
"Куче влачи рейс, диря няма, няма, ня-я-я-ма, куче влачи рейс..."
:)
п.п. Малий много чалгарско се получи...
« Последна редакция: 09 Юни 2008, 17:12:34 от Vlado »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5529
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Макетът на Владо Колев
« Отговор #74 -: 27 Юни 2008, 10:59:06 »
Момчета, малко офтопик, ама няма начин, както се казва:
Започвам да правя планове за новия модул, в който предвиждам гара изцяло в завой. И поради тази причина ми трябва действителна гара, която изцяло да е в крива, за да я пресъздам. Някой да се сеща за такава по нашата жп мрежа? По възможност да е малка, не повече от три коловоза.
Благодаря предварително!
:)