Спор няма на "електросиловите инджинери" - трябват си.
То си е направо за отделна тема - "Електрификация на макети в едър мащаб" ...
Ние засега ползваме лабораторни захранвания, които си имат активна токова защита - ограничени по ток. Ползваме и самоделни, също с такава защита, тъй като лабораторните ни идват скъпо ... Занапред сме подготвили едни "пернишки" токоизправители, които ще преработим пак с такава защита - дават по 30-на ампера при хубаво натоварване. Разбира се, тук важат вече и правилата за изграждане на електрически инсталации за ниско напрежение - бушони, добри връзки и съединители, защита на кабелите, подходящи сечения на проводниците и т.н.
За щастие къси съединения не сме правили, та не мога да ти кажа какво става.
Тук колоосите на вагоните са с изолирани оси и токоснемането става от самите колела - по този начин се намалява вероятността от късо съединение в случай че метална част от вагона се опре някъде. Талигите са пластмасови, но държачите на колоосите са метални, П-образни, от дебела ламарина - мисля, че ще издържат...