Автор Тема: Какъв макет да НЕ правим...  (Прочетена 22760 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Какъв макет да НЕ правим...
« -: 03 Май 2010, 11:00:25 »
Какъв макет да НЕ правим...

...освен ако не сме на 5 годинки, нямаме никакъв моделистки опит или сме бавноразвиващи се.
Не се смейте, защото в нашето хоби има всякакви хора...така де, защо пък смятате, че ще стане някакво изключение от правилото в моделизма и живота на различните хобита у нас.

И така ето плана на един абсолютно неграмотно направен макет:
1.


Теоретически, изглежда твърде сложна схема на една голяма гара и една по-малка от типа „разменна”.Има наличието на две планини, които поне визуално да ги разделят, както и малък индустриален клон м/у тях.Употребени са доста разклонения в прави и криви, както и голямо количество релси от „Т” профил.Желанието за рeaлизирането на голяма „инфраструктура” е свело до минимум наличието на много сгради, като дори няма и намек за голямото селище което би се нуждаело от такава сравнително сложна гара.Вярно, че мястото е малко и поради това макета е направен „спускаем” от стената, където явно стои в прибрано положение, но макетиста можеше поне един фототапет намекващ за град да сложи.
Все пак отдавам някой от липсите на това, че няма и никакви фигурки на хора или автомобилен превоз – тоест за сега е твърде далеч от завършеният му вид.
До тук с теорията.

2.


Как е практически?
Ами мноооого зле...от където и да го погледнеш, се е получила чиста загуба на пространство (което  впрочем за този мащаб – ТТ си е достатъчно за едно средно по-големина, прилично макетче), излишно усложняване на всъщност адски проста релсова фигура (със съответното неправилно и глупаво разположение на голяма част от разклоненията) и не на последно място, абсолютно безмислено „въртене” в овал на няколко (не повече от четири/пет)  влакови композиций. Всъщност да, има възможност от добавянето във „въртележката” на още един/два влака, но явно усложнената фигура би объркала и създателя си , та резултата в най-добрият случай ще са няколко последователни катастрофи.
Въпреки количеството на разклоненията, се оказва (дори само с един поглед се открива) че всъщност има опит чрез пресъздаване на четири малки гари, визуално сляти две по две, да се създаде илюзията на първия поглед, както и сдобиване с минималната възможност при безкрайното „въртене” на влаковете да има все пак „някакво” разделение поне по „времепътувания” от една гара до друга (то така де, при липсата на каквито и да е междугария...).
Ако приемем горе казаното и се вгледаме, ще видим че основната гара (тази с миниатюрното депо), е съставена от две малки гари с прекомерно количество глухи коловози.На втората снимка съм ги означил със син и червен цвят. Двете гари имат минималното количество разменни коловози – едва два, означени съответно с 1 и 2. Останалите коловози са глухи, изтеглящи и т.н. от което може само да съжаляваме, че количеството разклонения, не води непременно до качество, както в смисъла и логиката на разположението на коловозите , така и в тяхната (макар и моделна) функционалност.
При синята гара се забелязва, че извън „транзитния” коловоз (тук грешно означен от мен с 2) всички мислими и немислими глухи коловози започват от другия. Няма лошо, така се правят маневри, без да се „пипа” движението по транзитния.Дори има и изтеглителен коловоз който за жалост обаче се обезмисля от части, че е срещу депото, и напълно от другият глух коловоз, включен във вътрешността на двете разменни релси.Цялата гара създава илюзия в опит да се пресъздаде малка товарна гара, с депо но всичко се обезмисля, от двете разклонения осигуряващи втори вход/изходи (в ляво и дясно) от нея , при това „услужливо” включени в уж коловоза отреден за маневрена дейност. Практически в тази гара има прекалено много входове/изходи и „враждебни” възможности за маневри спрямо основните маршрути което дори при „натренираност” на собственика на този измислен макет, могат да доведат само до едно – постоянно объркване и напрежение за/от неизбежните катастрофи. Една автоматизирана система за маршрутизация, би станала излишно скъпа, обемна и трудоемка, за да гарантира може би от части (въпрос на умения и възможност за реализация) безаварийното „каране” на влакове.И то при условие, че е възможно да се реализира.
Не по различно е положението и на втората гара (съставяща „голямата”) – тази в червено.Също наличието на едва две разменни релси (коловози) неадекватна употреба на разклонения (язък за количеството им) както и явен „мерак да се сложи (отново) разклонение от типа „английска стрелка”.
Тя съответно на свой ред обезмисля както безаварийното преминаване на влакове, така и разделянето на двата разменни коловоза, като нейните глухи отклонения са заели мястото на евентуалният перон който би бил сложен там в „пътническата” част на тази гара.Тоест и този замисъл – визуалното обединение на товарната гара с депото и проходната пътническа гара (съответно синя и червена) е погубен безвъзвратно.

3.


В добавка като се сложи липсата на каквото и да е място за гарова сграда (и не ми излизайте с лафа „че се предполага гаровата сграда да е извън макета , защото единственото и логично място тогава едва ли е от към депото!?!?!?!) и съвсем не на място най-безмисленото „побиване” на големият стрелочен пост/разпределител в нейния (на „гарата”) визуален и физически център без необходимата ясна и качествена видимост към основните разклонения – входно/изходните гърловини, какво става?
Една голяяяяма ...глупост!!! То реално погледнато и въглищарника е нереално побит в средата на гарата, вместо някъде в близост до депото. Ако трябва един локомотив да зареди въглища преди да се прибере (или след като излезе) от депото , то той ще си изгори половината запас , само от маневрите необходими му да се добере до въглищарника. При това за да стигне до там трябва да направи и един кръг по някой от отклоненията, за да влезне всъщност във вътрешният овал и да стигне до въглищарника! Мдаааа, пада яко каране насам – натам!!! Обаче няма никаква смислена логика...

4.


Не по-различно е положението от „другата” страна на планината...Една гара визуално, но всъщност две малки разменни такива означени със зелено и жълто.На пръв поглед – средна гара с четири (!) коловоза, но всъщност без каквато и да е връзка по между им. Тук при жълтата гара е края на двете допълнителни отклонения излизащи от синята гара и точно по този (единствен) начин се осъществява връзката между външния и вътрешен овал. Като замисъл не е чак толкоз зле, но ако се вгледате ще видите поредната глупост на моделиста проектирал и реализиращ този макет. Липсата на място не е оправдание за невероятно стръмните изкачвания и спускания при трите невралгични точки за пресичане на релсовите пътища на две нива. А пък третата точка в средата (означена с кръг) е някакъв абсурд. Направих си труда да въведа отчасти плана на този макет във Wintrack (докато го превеждам на български език – постоянно тренирам за да имаме и НELP-книжка разбираема за всеки) благодарение на списъка с номерацията на употребения релсов материал. Колкото и да подозирах по преценка на око от скицата и снимките на немеца, бях направо шокиран – този „макетист” употребява наклони над 50/1000 с което бие по стръмност на макета си дори НОХ, известни с детските си макети в масов тираж. Невероятно е, че се е примирил и реализирал такива наклони, които не само изглеждат като за зъбчата железница, но дразнят естетически и реално окото, а и гарантирано амортизират подвижният му състав безмислено и бързо. Пък и не виждам как локомотивите биха могли да се изкачат сами (без да теглят за влак) без да забуксуват ?! Дано никога не попаднете на модел продаден от собственика на този макет като  (употребяван)!!!

5.


Като стана въпрос за въглищарник, явно собственика на този безумен макет, се е опитал да компенсира, разхода на гориво и монтира голямият бункер за зареждане на парни локомотиви в непосредствена близост до другата невероятна изгъзица – кръговото депо.За тази изгъзица ще се спра подробно по надолу, а сега да се върнем на въглищният бункер, който е побит на глух коловоз в непосредствена близост до обръщателя. За да се зареди парен локомотив трябва да „отиде” до този бункер през обръщателя. Ами самият бункер как се зарежда??? В района нито се вижда, нито има място за голям багер който да загребва въглищата от товарни вагони (те пък къде биха били  „паркирани” при тази операция???) и да допълва въглищният бункер. По-глупаво разположение на това прекрасно съоръжение не бях виждал до сега!!!
Но ако си мислите, че са свършили абсурдите и глупостите, запазете самообладание и вижте по-долу!!!


6.


Една прекрасна спирала (при това двойна – изкачващо/спускаща – тоест две спирали една в друга) каквато се слага, на макети с малко място и необходимост от „прехвърляне” на влакове в много високи нива (най-вече на планински макети тип „швейцарски”). Тази е невероятна не само с двойното си изпълнение (не всеки се сеща, може и успява да реализира две спирали една в друга) но и височината която „превзема”. Та тя е цели десет етажа!!! Браво!!! Но ...оооо, ужас тя на практика „превзема” сама себе си!!!

7.


 Безкрайното спускане по тези десет етажа, всъщност е не да се слезне на по-ниско ниво, а само за да се даде старт на едно изкачване (отново десет етажа) обратно на горе. Безмислено, тъпо и...отново амортизиращо подвижният състав!!! При това на „тъмно” – управляващият този невероятен макет има повече възможност да слуша движението на влаковете от колкото да ги вижда...В едно безкрайно каране до полуда!!! E, има си и свойте хубави страни – целият подвижен състав се върти на едно място, и няма 6/5 – искаш ли да изкараш една по-вътрешна композиция (някъде от средните етажи) щеш, не щеш, ще извъртиш всички влакове пред нея по макета във видимата му част. Наистина голямо каране пада, пък ако забравиш коя точно композиция искаш да „повозиш” – няма страшно, тъкмо ще ги извъртиш отново всичките - да не би да липсва някоя!?!?!!!!!

8.


Някак си на фона на това, липсата на подсигуряващи релси по обръщателя, срещулежащи на коловозите по които „паркират” локомотивите в  кръговото депо, не прави никакво впечатление...Какво пък толкова, ако излизащ локомотив не спре навреме на обръщателя!?! Направо скача на бетона и ...голяма работа...Машиниста да е внимавал и „карал” без „превишена скорост”.

9.


В заключение, от ТАКЪВ макетист не може да се очаква  каквото и да е, системно и/или колекционерско събиране на приличен подвижен състав.Толкоз му е умственият багаж и разбирането от организация на железопътния транспорт, пресъздавана на макет. Важното е да се „карат влакове”, да се кефи максимално на хобито , такова, каквото го разбира и хич да не му пука от разнородието на влакове, като тяга, епохи и администрации!!!!!!

10.



Та така , драги ми Смехурко!!!
Това е ОБРАЗЕЦ на макета КАКЪВТО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПРАВИ!!!
11.

Това безумие направо изби рибата и всичко смислено в мен!!!
За коментар, по това безумие, на мен силите ми стигнаха само до тук.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #1 -: 03 Май 2010, 11:56:55 »
Мда...коментари може още да се направят , но нека и вие да видите някой неща.
Впрочем пропуснах да спомена, снимките и макета са от немският-ТТ-форум тук:
 "TT-Board - Forum der Modellbahn in 1/120" - http://www.tt-board.de/portal.php

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #2 -: 03 Май 2010, 12:14:01 »
Наистина е доста претрупано и аз, да си призная, макет в тоя му вид никога не бих замислил, проектирал и направил, но в крайна сметка всеки има свободата да прави каквото иска и както иска. Явно създателят на това бижу е сметнал, че му трябва много път за много влакове и затова точно по този начин е конструирал релсовия път и неговото развитие. А това, че на мен или на някой друг не му харесва си е изцяло... проблем на самия нехаресващ. Тъй че ако трябва да направя коментар, то той ще е - не ме кефи. Но и ще добавя: по вкус и по цвят другари няма, всеки може да прави каквото си иска, щом го удовлетворява. Пък и като знам колко трудно се прави макет, колко време, усилия и нерви коства всичко, по-скоро бих приел такъв проект какъвто е с леки резерви относно нещата, които не одобрявам.
« Последна редакция: 03 Май 2010, 12:24:51 от Vlado »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #3 -: 03 Май 2010, 12:47:25 »
Все пак в един макет никой не отрича , че трябва да има и някаква (макар и опростена) логика за движението на подвижният състав. Такава логика поне аз  (за разлика от собственика на това "бижу" който безспорно му се кефи щом си е "изложил" и снимките на проекта) не намирам .

Примера с прехвърлянето от външният към вътрешния овал на един излизаш от депото локомотив, за да стигне до въглищарника не е единствен. А като се добавят и невъзможността да се определят главните коловози (не на последно място поради объркващото разполагане на разклоненията - дори тези в крива) на практика се е получило едно красиво (на пръв поглед) макетче което би умръзнало на всеки който издържи да го наблюдава повече от половин част , защото ще е свидетел на едно нелогично и безкрайно въртене в кръг (пардон - овал) на влакове. Дори децата ще загубят търпение...

В добавка безмислената амортизация на подвижният състав в тази спирала е направо върха на сладоледа.Поне да се виждаха влаковете в нея!? :sarcastic:

Темата е направих , защото в този форум постоянно "навлизат" нови моделисти, бъдещи макетисти и не е нужно да правят едни и същи грешки и разочарования каквито е имал всеки един от нас, нали???

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #4 -: 03 Май 2010, 14:00:39 »
Всеки е свободен да твори каквото му душа харесва. Другите сме свободни да коментираме - положително или отрицателно.

Моят коментар е за спиралата - наистина не разбирам какъв би бил смисъла на това чудо, освен за изпитание на ходовите качества на локомотивите. Може би човекът си прави собствени модели, а може и да е замислил нещо, за което ние да не се досещаме.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #5 -: 03 Май 2010, 19:11:48 »
.....dispatcher......
« Последна редакция: 03 Май 2010, 20:52:01 от Dispatcher »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #6 -: 04 Май 2010, 09:52:49 »
Цитат на: Mixy link=topic=2428.msg40555#msg40555 date=1272884439
.....
Моят коментар е за спиралата - наистина не разбирам какъв би бил смисъла на това чудо, освен за изпитание на ходовите качества на локомотивите. Може би човекът си прави собствени модели, а може и да е замислил нещо, за което ние да не се досещаме.

Освен спиралата - ако наклоните са толкова големи наистина ще седи грозно.
Аз бих искал да чуя мнението и на Тошко (bdz43).

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #7 -: 04 Май 2010, 09:56:55 »
Добър си е макетът. Просто е малко претрупан, нищо повече. Аз бих обърнал внимание на всичко останало без релсите - баласта, тревата, дърветата и т.н. Мисля, че е направено много добре. Един макет не е само релси, а цялостна визия, пък на мен тази ми харесва. Но и пак казвам - не съм привърженик на безкрайното количество релсов път, а това тук е факт. Ето пък и лошата страна.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #8 -: 04 Май 2010, 10:47:33 »
Цитат на: Vlado link=topic=2428.msg40615#msg40615 date=1272956215
Добър си е макетът. Просто е малко претрупан, нищо повече. Аз бих обърнал внимание на всичко останало без релсите - баласта, тревата, дърветата и т.н. Мисля, че е направено много добре. Един макет не е само релси, а цялостна визия, пък на мен тази ми харесва. Но и пак казвам - не съм привърженик на безкрайното количество релсов път, а това тук е факт. Ето пък и лошата страна.

Ти това сериозно ли го смяташ?
 :swoon:
Или опонираш за да поддържаш огъня в темата? ;)

Нещо не разбирам, как може да твърдиш че те кефи такъв "добър" макет  с такива наклони?  :scratch_ones_head:
(означил съм ги с червено)



Ако това те кефи , защо на твоя макет си ги направил според книгата на Ю.Ботев?
Или бъркам нещо? :resent:
Владо, нима би си пускал редовно локомотивите да изкачват такива наклони?

Пък наклона в средата на макета направо е убийствен (направил съм го с червени пунктирани стрелки) и защо - само за да има някакъв безмислен глух коловоз в парка?
Може би ще е за "музеен". :scratch_ones_head: :lol:(означен е със синьо и номер 4).

А стрелките не само че не са им скрити апаратите (е...не всеки може и да го направи) но те не са и баластирани (разгледайте другите снимки)..
Не смятам , че който и да е сериозен моделист , би допуснал да си направи такъв макет, пък камо ли и да се кефи на него!!! :sarcastic:

Ако приемем догадката на Микси, че спиралата има някакво неизвестно все още предназначение, искам да попитам какво би било то, та да налага да се спуска цели десет етажа (~70 см) ?

Може би за да "разгърне" останалата част от макета на пода (като в добрите времена на всеки лазеш по пода бъдещ моделист) та да има къде да се "карат" влакове?
Такава спирала би имала някакъв смисъл ако изкачваше новите етажи над макета! ...но под него... :scratch_ones_head:

Това направо е несериозно и аз предлагам да говорим конкретно (с технически доказателства) за предимствата (нима вижда някой такива) и недостатъци на този макет!
Останалото са общи приказки като в говорилня! :sarcastic:
« Последна редакция: 04 Май 2010, 10:49:07 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #9 -: 05 Май 2010, 10:20:28 »
.....dispatcher......
« Последна редакция: 10 Май 2010, 10:36:48 от Dispatcher »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #10 -: 05 Май 2010, 10:33:35 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=2428.msg40679#msg40679 date=1273043152
...За някои хора явно е твърде непосилно управлението /дори и теоретично/ на повече от 2 влака и 3 стрелки и затова като видят нещо такова гледат само от своята елементарна ниска колибка.. За тях е нормално да има една осморка и да въртят до припадък едно влакче на едно трасе по 5-6 часа и да се кефят на реализъм... Кво да правиш - толкова разбират, толкова могат...

Именно такава елементарна осморка всъщност е обсъжданата макетна схема поместена по-горе.Не знам дали този немски моделист е поучавал другите, но явно е доволен от резултата в свойта
Цитат
ниска колибка
, щом си е качил снимките във форума там...

Колкото до правилата за "истинският моделист" всеки стигнал до някакъв етап в развитието си като такъв ги открива сам. Някой по-бързо (понякога не без помощта на приятелите), други по-бавно (такива са си - чешити), а трети така и не ги откриват - може би защото ги търсят някъде написани на готово...
Всеки търпи с едни или други темпове развитието си като моделист, но не всеки стига до нивото което би го задоволило.Там е въпроса...

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #11 -: 05 Май 2010, 11:14:34 »
На мен ми прилича на безразборна плетеница от релси - просто натрупани без някакъв замисъл.
Това обаче си е мое лично мнение, продиктувано и от някои професионални изкривявания. Щом авторът му си го харесва, нека му се радва, но явно за него жлезницата е просто купища релси.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #12 -: 05 Май 2010, 12:09:18 »
Цитирам по памет:
"Истински ж.п. макет, с много движение и възможност за много влакове и много маневри"
 Нямате си и представа колко далече от железницата е този макет. Но не знам дали си заслужава тук да се обяснява какво е влак и маневра, както и някои елементарни правила на организацията на движението в ж.п. транспорта. Иначе - да, интересна играчка е направил колегата - шарено, засукано, с големи баири, става за игра на електрически влакчета.
 По принцип има 2 вида движение в един макет:
 а/ Безразборно движение на много на брой електрически влакчета по всички координатни оси в пространството. От този тип е и горният макет.
 б/ ДВИЖЕНИЕ на моделни железници в/у макет с коловозно развитие изградено на принципите на истинските железници и като следствие от това наподобяващо движението на реалния ж.п. транспорт.
 Естествено има привърженици и на единия и на втория вид движение. Дотук няма лошо - нали сме демокрация, трябва да се съобразим с наличието и на двете групи хобисти. Само лошото е когато едната група се стреми да натрапи своето виждане като по правилно от това на другата. Затова решението може би е да се разделите още от начало на две групи - едната да си прави макет съобразен с принципите в подточка а/, а другата - макет съгласно подточка б/ като в края на месеца номера е да не се плюете един друг, ами примерно да се съберете двете групи в Терасата, и която група успее да изпие повече бира, тя да се определи за победител в спора. Като разбира се решението за това ще важи само за един месец, следващият - пак.
 С уважение и към двете групи: :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #13 -: 05 Май 2010, 12:58:36 »
С уважение към мнението на Тано  :hi: :hi: :hi::
то пак няма да стане , щото някой тренират ежеседмично в Терасата (там вече имат специална квота при доставчиците на бира) и няма да е съвсем демократично решението на "спора м/у двете групи". :haha:  :lol: :lol: :lol:
 ;D :yes: :hi: :drinks: :drinks: :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Какъв макет да НЕ правим...
« Отговор #14 -: 05 Май 2010, 18:32:17 »
Момчета ,не се стягайте много,(дори мешаната скара си е на място) защото това все пак е ДУХА на този форум...
Да не убиваме един приятелски коментар от тази гледна точка.
Живот и здраве, от понеделник ще се опитам да направя още коментари в детайли на ТОЗИ макет...а в по-късни дни (или следващият месец) ще направя (щом трябва) и една тема с примерно заглавие "Образец на един приличен макет" или нещо от сорта...Нали форума е за споделяне на съвети, опит  и т.н? Задължително пак ще е на някой макет намерен в мрежата, защото целта е не някой да се почуства засегнат или обиден, а да видим това/оноваи да трупаме опит (а не заяждания и постове...)
 По този има още какво да се каже , щото до сега само Владо видя и положителните страни , но те се губят в общият му поглед , а при това са твърде малко, но не е като да няма такива!
 ;D ;D ;D

ПП.Темата след скарата може да се върне към техническата си част - отворена е за всяко консткруктивно мнение, нали?
« Последна редакция: 05 Май 2010, 18:33:51 от pach »