Яка заблуда - така могат да се нарекат инструкциите на фирмите производители на релси. От 20 години аз вярвам, че междуосовото разстояние при двойно трасе трябва да бъде 33 мм, както препоръчват тези фирми и даже не съм го подлагал на съмнение до последната среща на моделистите в четвъртък. Оказа се, че истината е съвсем друга. С помощта на г-н Топалов и след консултация с един от най-добрите
моделисти на Франция, мога да ви дам реалните и мащабните разстояния в този постинг, а именно:
- При право двойно трасе (до 160 км/ч) разсоянието е 4100 мм, или 26 мм в N;
- При право двойно трасе (160-200 км/ч) разсоянието е 4400 мм, или 28 мм в N. Това разстояние се ползва и в гарите при право трасе;
- При право двойно трасе (над 200 км/ч) разсоянието е до 4800 мм, или 30 мм в N, както пoказва и г-н Ботев в книгата си
(фиг.123);
- При повече от два коловоза, следващият (следващата двойка) отстои на 5600 мм, или 35 мм в N.
Нека тези, които започват сега своите макети, не правят тази грешка да се доверяват на фирмите производители, а да пресмятат всичко сами според нуждите на макета си.