Автор Тема: N-army-bg  (Прочетена 36345 пъти)

Maktub

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колко човека са в N!?
« Отговор #15 -: 23 Септември 2008, 23:38:24 »
Определено си струва да се замисли човек... преди време тук някъде някой беше качил снимка на вагон-прахосмукачка в Z!   :)   Определено ще се сдобия с нещо подобно когато му дойде времето. Засега, като гледам каква мръсотия излиза всяка седмица от релсите при стандартното почистване със спирт и парцалче, направо ще ми трябват няколко таакива композции  ;D

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: N-army-bg
« Отговор #16 -: 19 Май 2010, 10:59:44 »
Дочакахме първата регионална мотриса с електрическа тяга в N (1:160). Eто я, колеги:

http://www.modellbahn-kramm.com/E/artikel.cfm?fid=503&artnr=163990&nav=0

http://www.modellbahn-kramm.com/E/artikel.cfm?fid=503&artnr=MU11000&nav=0

Тази фирма Modellbahn Union е ново откритие за мен. Тъкмо смятах да приключвам с покупките на подвижен състав и те ми сервират много интересни неща, като това например:

http://www.modellbahn-kramm.com/E/artikel.cfm?fid=587&artnr=31002AB&nav=0
« Последна редакция: 19 Май 2010, 14:25:33 от eurostar »

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: N-army-bg
« Отговор #17 -: 19 Май 2010, 13:55:57 »
Може би най-ниските цени на релси в Европа на фирмата Ресо. Има ги вече с бетонни траверси.

http://www.railway-models.co.uk/1331_1.html

Има и декуплери.
« Последна редакция: 19 Май 2010, 14:26:08 от eurostar »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:N-army-bg
« Отговор #18 -: 19 Май 2010, 14:32:13 »
Това за бройка?!Баси Peco - главските цени! Добре си "преплюх" "Тилиг" за бъдещият макет.  :spiteful:

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:N-army-bg
« Отговор #19 -: 19 Май 2010, 14:45:28 »
Цитат на: XRISTO link=topic=249.msg41472#msg41472 date=1274268733
Това за бройка?!Баси Peco - главските цени! Добре си "преплюх" "Тилиг" за бъдещият макет.  :spiteful:

Taкa e Христо, ама Тillig не прави нищо за нас. Преди имахме възможност да взимаме Atlas от САЩ много евтино, но след като "нашите" започнаха да ни взимат ддс и митнически такси, вече не се изплаща.

Хора, ако някой види тази композиция на по-добра цена от сайта на ETS, моля да каже.



Total: 259.94 euro
« Последна редакция: 19 Май 2010, 15:03:50 от eurostar »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:N-army-bg
« Отговор #20 -: 19 Май 2010, 16:11:41 »
Жорж, недей взема Лилипут, понеже тая фирма през последните години се е окепазила тотално - локомотивите им се движат като спънат кон, горят декодери и т.н. - ще станеш пишман, че си дал толкова пари за този влак. По-добре изчакай някоя друга, по-читава компания да почне да го произвежда.

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:N-army-bg
« Отговор #21 -: 20 Май 2010, 01:23:48 »
Merci, Ikar. От няколко години пиша на Brawa по няколко писма от различни е-мейли, но те тъпо и упорито ми казват, че няма и тази година да ми произведат Taланта. В НО го има от поне 7-8 години... ще трябва да чакам.
« Последна редакция: 20 Май 2010, 17:15:36 от eurostar »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:N-army-bg
« Отговор #22 -: 20 Май 2010, 09:53:39 »
По-добре така, отколкото да хвърлиш сума мангизи за някой боклук.

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
In Roco we trust
« Отговор #23 -: 05 Юли 2010, 14:07:41 »
Яка заблуда - така могат да се нарекат инструкциите на фирмите производители на релси. От 20 години аз вярвам, че междуосовото разстояние при двойно трасе трябва да бъде 33 мм, както препоръчват тези фирми и даже не съм го подлагал на съмнение до последната среща на моделистите в четвъртък. Оказа се, че истината е съвсем друга. С помощта на г-н Топалов и след консултация с един от най-добрите моделисти на Франция, мога да ви дам реалните и мащабните разстояния в този постинг, а именно:

- При право двойно трасе (до 160 км/ч) разсоянието е 4100 мм, или 26 мм в N;
- При право двойно трасе (160-200 км/ч) разсоянието е 4400 мм, или 28 мм в N. Това разстояние се ползва и в гарите при право трасе;
- При право двойно трасе (над 200 км/ч) разсоянието е до 4800 мм, или 30 мм в N, както пoказва и г-н Ботев в книгата си (фиг.123);
- При повече от два коловоза, следващият (следващата двойка) отстои на 5600 мм, или 35 мм в N.

Нека тези, които започват сега своите макети, не правят тази грешка да се доверяват на фирмите производители, а да пресмятат всичко сами според нуждите на макета си.
« Последна редакция: 05 Юли 2010, 15:46:47 от eurostar »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:N-army-bg
« Отговор #24 -: 05 Юли 2010, 14:17:12 »
Разстоянието, давано от фирмите за техните релсови системи е минималното безопасно за двоен участък в завой. В права, това разстояние може да бъде и по-малко.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:N-army-bg
« Отговор #25 -: 05 Юли 2010, 14:43:39 »
Хм, кх,кхъъъ (покашлюване ) ...  :unsure:
Аз да попитам :new_russian: - влаковете в N , само с над 160 км/час :download: ли  се движат???
Дай инфо и за ръчните дризини дееее....  :tomato::hi:
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ПП. Микси е допълнил съвсем точно. :good:

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:N-army-bg
« Отговор #26 -: 05 Юли 2010, 15:07:46 »
Mixy e съвсем прав. Исках само да кажа, че така не се пишат инструкции с някакви застраховки. Пише се реалното, а всеки да си прави сметка какви компромиси да прави на макета си. Сега да се чудя какво да правя, защото половината от трасето ми е налепено на 33 мм. Никой не ми е виновен, че не съм го проверил навреме. Ама пуста наивност...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12288
  • Рейтинг: 1318
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:N-army-bg
« Отговор #27 -: 05 Юли 2010, 15:15:47 »
Нима те дразни "несъответствието" от 5 мм?!?!?!
Ако не беше го научил случайно , все още щеше да си се кефиш на макета!
Станалото - станало ...на следващият макет ще го спазиш съвсем точно!!! :spiteful:
 ;D ;D ;D

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Re:N-army-bg
« Отговор #28 -: 05 Юли 2010, 15:16:11 »
Нищо, карай - сега ще можеш да разминаваш дълги вагони по завоите, без да се удрят.  :good:

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 23
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:N-army-bg
« Отговор #29 -: 05 Юли 2010, 15:27:20 »
Те тези неща отдавна си ги пише на сайта:
http://www.railwaypassion.com/?cid=155&NewsId=56

Въпроса обаче е свързан и с геометрията на релсовия път на съответния производител (примерно две насрещни стрелки ще ти определят междуколовозното разстояние - за да го намалиш ще трябва да ги режеш и т.н.). Така че няма какво да се ядосваш - така или иначе това е един от неизбежните компромиси, който всеки трябва да приеме по един или друг начин.