Автор Тема: Баласт и баластриране  (Прочетена 120946 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Баласт и баластриране
« -: 13 Септември 2007, 11:33:57 »
Тема за баластирането и основните техники за извършването му.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Баластиране
« Отговор #1 -: 22 Септември 2007, 22:04:35 »
За  баластирането на макетите ми съм използвал абразив за производството на абразивни камъни или шкурка.Абразивите са с най различна големина,подбирате го според мащаба на макета.Ако сте положили вече релсите трябва внимателно да сипете ц-200 м/у траверсите и около релсите,да го разстелите равномерно на височина около средата на траверсата,след което поръсвате с абразив до нивото на травирсите.Тъй като лепилото е гъсто то около релсите става катао насип на релсов път.Щом на другият ден поисъхне лепилото оберете с прахосмукачка излишния абразив.Ако не сте положили релсите,очертайте къде ще лежат,намажете с лепило и внимателно положете предварително сглобеният релсов път.След това поръсете с абразива.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Баластиране
« Отговор #2 -: 05 Декември 2007, 22:34:37 »
Здравейте,
Аз лично нямам необходимото врем и нерви за посочения метод и използвам готова лента (мьосмер) на Noch. Слага  се бързо и лесно.Изглежда достатъчно реалистично, но изисква средства... Със сигурност е чисто за работа и няма опасност от замърсяване на релсовия път.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Баластиране
« Отговор #3 -: 18 Февруари 2008, 13:44:08 »
Абразива е най-реалистичен , но според мен е пагубен за движението на моделите. ...освен ако не пускаш прахосмукачка по релсите преди "старт".По същата причина не употребявам и гипс който е доста по.мек от абразива, но много цапа и при "строежа" и при "експлоатацията" на планините в макета(колкото и да го мажеш или боядисваш , винаги се рони) . Представям си какво става със зъбните колела на предавките като метнат абразив вътре в модела!
Преди използвах корк от настъргани на домакинско ренде тапи от вино.Корк нямаше никъде свободно по магазините , а и сега бих предпочел да положа ръчен труд , пък с парите да купя някой локомотив например.
Та след настъргването на корковите тапи , се пресяват през сита , направени със бормашината на различни отвори (номера) и получавах пет-шест различен по едрина "строителен" материал .Като се почне от едър чакъл , та се стигне до фин "пясък".Оцветявам го по различен начин , според предназначението на материала - или с пръскане с аерограф и разредена акрилна боя , като след изсъхване го "обръщам" и пак боядисвам , така остава оцветен в нюанса който ми трябва но е насипен за по - нататъшна употреба , или пак с аерограф или четки но на мястото където е залепен с Ц-200.
Казвам преди , защото технологията я ползвам същата , само дето се снабдявам с насипен корк от обувен производител - аз го пресявам само и т.н. по реда му!
Разбира се , че  основата е от коркови ленти , както е по "стандарт", а Юри Ботев отрича шперплатовите ленти защото ако няма корк върху тях , при движение на подвижния състав , силно резонират и звука е убийствен - няма нищо общо със звука от движението на влак.Някой заменят корковите ленти с стиропорени , като едновременно оформят и насипа на трасето но без лента от твърд материал и корков (или друг) чакъл , не става -звука е способен да заглуши "sound" електрониката , била тя декодер или звуков генератор ,до трагични нива.
 ;D

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:Баластиране
« Отговор #4 -: 18 Февруари 2008, 14:44:02 »
Лентичките на Noch са хубаво нещо, но са прекалено перфектни. А пък в действителност баластрата не е насипана равномерно и често закрива част от траверсите. Техниката на Toniemi е най-подходяща според мен и аз ползвам нея. В Европа има нови стандарти за железния път. Прилагам две снимки за илюстрация. Първо се полага един вид баластра като основа, след което се слага друг цвят баластра, която обгръща траверсите и следва заедно с тях наклона на виража. Освен това е задължително да има канавка за отвеждане на дъждовната вода. В повечето случаи цялото трасе е оградено срещу крави, елени и други заблудени същества, които могат в неподходящ момент да се окажат на линията (за българските макети оградата може да е срещу цигани, тръгнали да крадат контактната мрежа).

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Баластиране
« Отговор #5 -: 18 Февруари 2008, 14:57:38 »
по-принцип, може негри да се ползват за цигани, а най-честата гледка млки цигенета мъкнат калотки. това е шега но е актуално за БГ.
трябва да се прави разлика между трасета за TGV и конвенционалната железница в Европа и в България.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Баластиране
« Отговор #6 -: 18 Февруари 2008, 15:19:53 »
хаххехх...мн добре казано!

Voodoo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Баластиране
« Отговор #7 -: 18 Февруари 2008, 15:53:49 »
[Малко Off-Topic] Честно казано си мечтая да се кача на "TGV"... ;)

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Баластиране
« Отговор #8 -: 18 Февруари 2008, 16:41:21 »
А кво ще кажете за баластрата дето я продават ,готовата ,в буркани  ???

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Баластиране
« Отговор #9 -: 18 Февруари 2008, 17:30:56 »
аз съм се возил на почти всички скоростни влакове TGV, X2000, ICE и Pendolino.
возил съм се в кабината на TGV кефа е голям особено километража който варира от 298 до 315 км/час. мойто мнение че конфорта на Х2000 (там съм се возил биснес класа-нещо като в самолет със храна и напитки Малмьо-Стокхолм) и високата скорост на TGV би била най-добрата комбинация

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Баластиране
« Отговор #10 -: 19 Февруари 2008, 08:41:50 »
Цитат на: muncho link=topic=25.msg2045#msg2045 date=1203345681
А кво ще кажете за баластрата дето я продават ,готовата ,в буркани  ???
Ами едно време си беше именно такъв пресят корк , но на луди цени - за сегашната не знам ;)

NoHaB

  • Trade Count: (7)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 260
  • Рейтинг: 11
  • N-Scale-Плевен-Стремеж към 5-та и 6-та епоха...
Re:Баластиране
« Отговор #11 -: 19 Февруари 2008, 19:54:05 »
Цитат на: gervasii link=topic=25.msg2048#msg2048 date=1203348656
аз съм се возил на почти всички скоростни влакове TGV, X2000, ICE и Pendolino.
возил съм се в кабината на TGV кефа е голям особено километража който варира от 298 до 315 км/час. мойто мнение че конфорта на Х2000 (там съм се возил биснес класа-нещо като в самолет със храна и напитки Малмьо-Стокхолм) и високата скорост на TGV би била най-добрата комбинация

Ако щете ми вярвайте ама ти завиждам супер много...
Адски много обичам да се возя на влакове ама никога не съм имал във ТЖВ или нещо подобно....

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5521
  • Рейтинг: 617
  • Красотата е в детайла!
Re:Баластиране
« Отговор #12 -: 20 Февруари 2008, 10:39:53 »
Аз първоначално сложих една смес дадена ми като готова, която в последствие се оказа японска мазилка. Много добре стана, но отделните камъчета баласт са с една идея по-големи от необходимото. После взех насипен баласт от "Конрад" точно по размер. С него, размесен с Ц200 1:1 и понастоящем полагам баласта по релсовия път. Предимствата и на двата метода са, че става много реалистично. Недостатъкът - полага се на ръка и е много, ама много бавно. Иначе препоръчвам на всеки да слага баласта така. Мисля, че става перфектно.

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re:Баластиране
« Отговор #13 -: 20 Февруари 2008, 22:29:25 »
  Вижте този адрес.
http://www.youtube.com/watch?v=919ly6PTQlo
На немски е и аз лично от прикаските нищо не разбрах, но мисля че показаното говори само за себе си.
Междо другото този човечец от клипа има страшен макет. Направо е супер.

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:Баластиране
« Отговор #14 -: 21 Февруари 2008, 00:24:18 »
Е това е точно техниката, за която Влади и Toniemi говореха и която аз също ползвам.