Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Баласт и баластриране

(1/60) > >>

Vlado:
Тема за баластирането и основните техники за извършването му.

toniemi:
За  баластирането на макетите ми съм използвал абразив за производството на абразивни камъни или шкурка.Абразивите са с най различна големина,подбирате го според мащаба на макета.Ако сте положили вече релсите трябва внимателно да сипете ц-200 м/у траверсите и около релсите,да го разстелите равномерно на височина около средата на траверсата,след което поръсвате с абразив до нивото на травирсите.Тъй като лепилото е гъсто то около релсите става катао насип на релсов път.Щом на другият ден поисъхне лепилото оберете с прахосмукачка излишния абразив.Ако не сте положили релсите,очертайте къде ще лежат,намажете с лепило и внимателно положете предварително сглобеният релсов път.След това поръсете с абразива.

emilchaushev:
Здравейте,
Аз лично нямам необходимото врем и нерви за посочения метод и използвам готова лента (мьосмер) на Noch. Слага  се бързо и лесно.Изглежда достатъчно реалистично, но изисква средства... Със сигурност е чисто за работа и няма опасност от замърсяване на релсовия път.

pach:
Абразива е най-реалистичен , но според мен е пагубен за движението на моделите. ...освен ако не пускаш прахосмукачка по релсите преди "старт".По същата причина не употребявам и гипс който е доста по.мек от абразива, но много цапа и при "строежа" и при "експлоатацията" на планините в макета(колкото и да го мажеш или боядисваш , винаги се рони) . Представям си какво става със зъбните колела на предавките като метнат абразив вътре в модела!
Преди използвах корк от настъргани на домакинско ренде тапи от вино.Корк нямаше никъде свободно по магазините , а и сега бих предпочел да положа ръчен труд , пък с парите да купя някой локомотив например.
Та след настъргването на корковите тапи , се пресяват през сита , направени със бормашината на различни отвори (номера) и получавах пет-шест различен по едрина "строителен" материал .Като се почне от едър чакъл , та се стигне до фин "пясък".Оцветявам го по различен начин , според предназначението на материала - или с пръскане с аерограф и разредена акрилна боя , като след изсъхване го "обръщам" и пак боядисвам , така остава оцветен в нюанса който ми трябва но е насипен за по - нататъшна употреба , или пак с аерограф или четки но на мястото където е залепен с Ц-200.
Казвам преди , защото технологията я ползвам същата , само дето се снабдявам с насипен корк от обувен производител - аз го пресявам само и т.н. по реда му!
Разбира се , че  основата е от коркови ленти , както е по "стандарт", а Юри Ботев отрича шперплатовите ленти защото ако няма корк върху тях , при движение на подвижния състав , силно резонират и звука е убийствен - няма нищо общо със звука от движението на влак.Някой заменят корковите ленти с стиропорени , като едновременно оформят и насипа на трасето но без лента от твърд материал и корков (или друг) чакъл , не става -звука е способен да заглуши "sound" електрониката , била тя декодер или звуков генератор ,до трагични нива.
 ;D

eurostar:
Лентичките на Noch са хубаво нещо, но са прекалено перфектни. А пък в действителност баластрата не е насипана равномерно и често закрива част от траверсите. Техниката на Toniemi е най-подходяща според мен и аз ползвам нея. В Европа има нови стандарти за железния път. Прилагам две снимки за илюстрация. Първо се полага един вид баластра като основа, след което се слага друг цвят баластра, която обгръща траверсите и следва заедно с тях наклона на виража. Освен това е задължително да има канавка за отвеждане на дъждовната вода. В повечето случаи цялото трасе е оградено срещу крави, елени и други заблудени същества, които могат в неподходящ момент да се окажат на линията (за българските макети оградата може да е срещу цигани, тръгнали да крадат контактната мрежа).

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия