Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Теснолинейки
pach:
Brigadelok - Хеншел 15052/1917
За Хеншел 15052 от немската heeresfeldbahn е предоставена HFB-номер "1039". През 1919 г. локомотивът влезе в склад на БДЖ българските БДЖ те подадена като "1039". През 1936 г. тя стана след това броят на БДЖ 400-60 "465" разпределени и се използва за Strumatalbahn около Дупница.
От 1942 г. локомотивът е бил с други две Brigadeloks ( Хеншел 14255 и Хеншел 16020 използвани в Рила планина). Там се извършва недалеч от манастир по време на Втората световна война, изграждане на малка водноелектрическа централа по силата на германското управление. За подемно-транспортни това бе поставен в отделна светлина жп. След приключване на строителството, леката железница изпълнено поради неблагоприятни пътни условия чак до посетителите шейсетте години на манастира, както и транспорт за превоз на дървен материал в дъскорезницата на Рила и фабрика за хартия, след Kocerinovo . През 1960 г. железницата беше спряна и изключена двигателите.
В "465" беше преди кратко влак за паметник на фабриката за хартия Kocerinovo поставяни там, където е бил паркиран до края на 1990-те години. След това двигателят е от ЖП музей Schwechat взето [Австрия], HF бригадирското вода камион 700 стигна до Франция, за да APEMVE на Mayet и колите намериха нов дом в Франкфурт Feldbahnmuseum . В момента, в Лок Швехат е в обработката.
HF 1039 преди вода камион HF 700 и лек автомобил в българския Kocerinovo, Фото: Рюдигегер Fach
източник:
"Schmalspurig през България" от Пол Енгелберт
"бригада локомотиви Deutsche HFB в Първата световна война," Краузе / Krall / Gündling / Ziegenfuß
Взето от тук и преведено с гооглето:
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/280.html
ПП. Интересно кой точно ги е продал тогава на чужденците!?
pach:
И пак от същият източник в горния пост:
Brigadelok - Smoschewer 776/1925
След края на Втората световна война остава в България 87 бригада локомотиви, които са били използвани в малки, фабрика и горски пътища се използват. За 1925 г. открива нова линия от Бургас до Поморие Български държавни железници нареди в компанията на Smoschewer във Вроцлав, които по-рано не е участвал в Brigadeloklieferungen, четири локомотиви от този доказан вид специален дизайн с увеличен горивната камера. Четирите локомотиви с номерата на фабричните 775 до 778 е увеличение от последните построени Brigadeloks от 1925 г.
Български държавни железници е на базата на първата задача номер на съществуващите Brigadeloks, в които последната RF брой в 1140 беше. Съответно, четирите нови локомотиви получиха номерата 1141-1144 разпределени. Макар и разположен върху жп линията на Черно море са били построени предимно за транспортиране на сол, тя е обслужвала след завършване на основното пътника.
В Smoschewer 776/1925 се намира в следната Bahnbetriebswerke: 1925 Бургас, от 1936 Дупница и 1946 Kaspican. Днес Лок запомнен като паметник на бившите значимост Dupnicas като основен склад на Strumatalbahn. Локомотивът носи днес погрешно табелката с името на Хеншел 14269/1916.
Хеншел 14269/1916 табелката на Smoschewer 776 в Дупница 1984 г., снимка: © Тило Райнфрид
Smoschewer 776/1925 на 28.03.2004 в Дупница, Фото: © Markus Rabanser
От лятото на 2014 нов дом в Бараково
През лятото на 2014 г., локомотивът е прехвърлена на български Бараково Рила планина, където е да се помни, за спомен на местните 600 мм работи жп.
източник:
"Schmalspurig през България" от Пол Енгелберт
Както и всичко останало за хеншелките ( вкл. И тая от горния пост, която незнайно защо е в сайта за страна Белгия!?)
Можете да прочетете и видите известните ни снимки още тук:
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/197.html
А още по-загадъчно е че в следващата таблица с линкове горния материал го няма нито при Белгия, нито при България!?:
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/index.html#a753
Тоест линка от горния пост е някакъв "нелегален" както и снимката с обраслата в трева и храсти миникомпозиция с
Неnschel 15052!!!
А тук можете да намерите още " наши" снимки и по-късно правени на нашите локомотивчета:
Тук за N 14255
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/247.html
И тук за N 16020
http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/163.html
ПП. А за възстановяването на N15053 (също бил Български) можете да прочетете и разгледате снимки тук:
http://www.munkedalsjernvag.com/projekt_brigadlok.htm
Май ще го правят работещ експонат...
CaLLlo:
--- Цитат на: pach link=topic=2524.msg107281#msg107281 date=1491216829 ---...Smoschewer във Вроцлав...
--- Край на цитат ---
"Със създаване на Германската империя от Бисмарк Вроцлав е в рамките на германската държава до края на Втората световна война. Чрез Потсдамското споразумение след войната Вроцлав заедно с по-голямата част от Долна Силезия е дадена на Полша."
Вроцлав (ex Breslau) – https://bg.wikipedia.org/wiki/Вроцлав
Бидгошч (ex Bromberg)
Гданск (ex Danzig)
Калининград (ex Königsberg)
Катовице (ex Kattowitz)
Ополе (ex Oppeln)
Познан (ex Posen)
Шчечин (ex Stettin)
liro4605:
Здравейте читатели и любители на форума.
Макар форума да е за жп моделизъм железопътната история публикувана тук грабва и събира много съпричастници.Вчера ,днес и надявам се утре ме събра и събира с много личности.Известни,неизвестни,открити или потайни ,но верни да ги нарека на железницата и то българска.За един такъв човек искам да ви напиша,човек от редиците на железницата.Смея да го нарека „спасител на историята“.
Идва момента да ви представя за какво иде реч.
Тези два 600мелиметрови тендера гният от години на гара Добрич.Цяло чудо е ,че са оцелели от зли очи и лапи не наяли се.С Веско (vesko76) си комуникираме от известно време и ме подпита дали нещо не се сещам,какво да се направи.Преди няколко дни какво виждам.Разминавам се по време на работа с един товарен влак и в състава му ето този вагон.
Набързо превъртях лентата и се сетих за тендерите от Добрич,а гарата беше Искър.Казах си: Веско! Дано! Успял си и дано пътуват на там където ще се погрижат за тях.Звъннах му веднага и се оказах прав и щастлив.
Снощи имахме бърз диалог по скайп и ето какво ми препрати
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
„Уважаеми г-н Бояджиев,
Не съм питал Методи дали е присъствал на приемането на тендерите в Добрич, но зная от него,
че те са вече превозени с вагон до Благоевград, откъдето ще бъдат прекарани с камион в Бараково.
С поздрав: Д. Деянов“
––––––––-––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Извинявам се,ако съм спамил в темата,но мисля че постъпката на Веселин е достойна за уважение.Показва как един човек от народа с интерес и правилни контакти се оказва „спасител“.
Благодарност на Веско ,г-н Деянов и г-н Панайотов за делото им.
Още снимки тук
https://www.flickr.com/photos/137431390@N02/
https://www.youtube.com/watch?v=QClJlT3oVm4
stefanoff:
И от мен един теснолинеен вагон на 600 мм. намиращ се на спирка Житница, за съжаление не знам дали още е там, снимките са от преди година две.Състоянието му беше поносимо за тогавашния момент
https://flic.kr/s/aHsk5aWvh8
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия