Магазини / Поръчки / Оказион | Shops / Orders / Bargains > Зона на търговеца | Retailer's zone

Закупуване на аерограф от ибей

<< < (18/19) > >>

Der Hetzer:
Не знам дали тук или в едноименната тема да попитам по-опитните и знаещи - кой от двата аерографа да си взема - със или без бутилката за воздух?



 :hi: :hi:

refil:
Любе,вземи този с бутилката !

ivo:
Любе :) и двата ще ти свършат работа ... този с бутилката :) ще може да изпръскаш 20 вагона без да спираш ;)

zazo:
За компресора или ареографа питаш?
Аз имам левия компресор, но в комплекта бяха и двата аерографа. Десният за нашите неща върщи по-добра работа, макар че не е върха на сладоледа. Пръскал съм и с левия и той става, но е малко по-кофти. Ако разликата в цената не е фрапираща вземи десния комплект.

Boris 2-12-4:
Привет Подстрекателче!

Компресорът требе да е
1.Бутален, а не мембранен.
2.Минимум 17 литра в минута, а доста по-добре 20. Ако искаш да обработваш и по-големи площи, като големи сгради в 1 или 2 , то добре е 30 литра или 50. Ако искаш да използваш по-големи дюзи от 0,5мм задължително требе да се прочете и характеристиката на компресора. 0,5 изглежда огромен за малките типоразмери, но за сграда или вагон от 1:50 и по-големи е минимум, а 1мм не е нещо необичайно в моделизма...не само жп.
3.Задължително с въздушен балон,/ танк, съдържател, бутилка /. Минимум 1,5 литра вместимост, но по-добре 3. Повече от 5  само ще направи компресора по-тежък. Колкото по-голям е въдухосъдържателът, толкова по-рядко ще требе да се пълни и да чуваш гадното съскане при пълнене.
4.Шумът - също е важен. Всички  маркови кампресори указват и на колко децибела работи компресора.Има и на 30./Моят е такъв/. Това е доста добре. Поносими в жилищна стая са до 40-50. Над 50 ще имаш проблем с жена си, съседите и слуха си.
Да обаче - колкото по-леко шумят са и по-скъпи и по-малко литри в минута произвеждат.
Тук нещо като параграф 22 става или дървено желязо...Изборът е Твой...
5.Требе да има и устройство за отделяне на маслото от водата. Има си и специална дума за това, нека Евгени от Пловдив/София да каже какъв беше термина. Както Пламен подсказа - влагоизсушители и маслоотделители.
6.Повече от 10 бара налягане не са нужни. Най-често се работи с до 6 бара ,а като спадне на 2, автоматично се включва да пълни балона.

Марки и модели мога да кажа при интерес.

РЕЗЮМЕ: Бутален компресор 20 литра в минута, 30-40 децибела, 3 литра танк, с отделител на маслото.

По-горе написаното е следствие на много питане на не един моделист, не само жп и не само в България. Четене на осем книги и много публикации. Както и правене на доста експерименти от доста колеги, включително и такива,които сами са си правили пръскалките....
Пак ще повторя като развалена плоча : при все ако някой нещо е направил много пъти, не го прави задължително специалист. Пример - известен и мнооого добър моделист, не жп., се изсмя и каза че няма компресор под 50 децибела...Отдавна не спорим с такива колеги...инак ги уважаваме за моженето им.

П.П. Не се имам за майстор в боядисването. Ту съм чирак, ту калфа в зависимост от това как и какво боядисвам.

П.П.П.Старшията от Варна работи с мембранен, а не бутален компресор без бутилка. Но той е в категория "УСТА", по старобългарски и над 90% от нещата ги вапцва на ръка, но изглеждат като пръскани...Съветите по-горе са за простосмъртни моделисти...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия