Автор Тема: По следите на Рилската железница  (Прочетена 47836 пъти)

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #15 -: 22 Юни 2013, 10:55:48 »
Цитат
Имаше локомотив (даже два), имаше и вагони (пак два), вече няма нищо.
Има запазен локомотив при депото в Дупница, аз съм се качвал на него. Може да ходя тези дни и да снимам лока и вътре в кабината.  :)

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #16 -: 22 Юни 2013, 18:51:05 »
Имах време и направо днес отидох с колелото до депото.  :)
И така ето го локомотивът, който се е движел по теснолинейния път от Кочериново до Рилския манастир и обратно.  :)






Ето го и отпред:

Влизаме в кабината:



Да погледнем и към дървения таван, който в средата има люк, той се намира откъм задната страна на кабината:


За съжаление, се вижда как някой си е хвърлил боклука:

Отварям вратичката на някакво шкафче, в което може би машинистите са слагали личен багаж, и аз не знам точно. И пак се вижда как някой си е оставил боклука вътре.  :(



Поглед през десния прозорец:


И този отляво:

Там се запознах с един много любезен човек от охраната на депото, той ми разказа как като е бил малък се е возил и как с приятели са слизали от влака в движение, после са се качвали... Питах го и дали са мислили за реставрация и той ми отговори, че откакто е починала една жена (забравих името), от тогава никой не говори за реставрацията на локомотива.   :(
Но все пак важното е, че локомотивът е там и има надежда някой ден да се реставрира.  :)
Надявам се постът ви е бил интересен.
 bg&flag
« Последна редакция: 28 Юни 2013, 07:18:11 от Rizar »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #17 -: 27 Юни 2013, 18:11:27 »
Снимките са много интересни. Но според   книгата на инж. Деянов този локомотив най вероятно никога не е работил по линията Кочериново- Рилски манастир.

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #18 -: 27 Юни 2013, 21:15:23 »
Няма такова нещо. Дори и човек работещ в депото, който се е возил на теснолинейката на младини ми каза, че това е локомотива. А и как цар Борис 3- ти го е карал до Рилския манастир този локомотив, ако никога не се е движел по линията Кочериново- Рилски манастир?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #19 -: 27 Юни 2013, 21:33:49 »
Такива локомотиви, напълно еднакви, в България е имало почти 300 броя.
Този специално вероятно е ходил и до Рилския манастир, заедно с още десетки други, защото цялата линия от Радомир до Кулата, Петрич и Бобовдол е била теснолинейка и на нея са работили около 50 локомотива. Дали царят е карал точно този или някой от другите няма как да разчитаме на спомените на "един работник от депото", който по онова време бил малко дете и са го вълнували съвсем други неща, а всички локомотиви са му изглеждали еднакви.
« Последна редакция: 27 Юни 2013, 21:38:36 от bdz43r »

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #20 -: 27 Юни 2013, 21:42:36 »
Цитат
Такива локомотиви, напълно еднакви, в България е имало почти 300 броя.
Може и да е имало 300, но локомотива, който се е движел от теснолинейката Кочериново- Рилски манастир и обратно няма да го сложат в Бургас или в Русе например, нали? Колкото до
Цитат
"един работник от депото"
, да човека ми разказа и по спомени като е бил малък, но и ми каза за неща, които са се потвърдили вече.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #21 -: 27 Юни 2013, 21:59:54 »
Според книгата на инж. Деянов,през 1946 година в депо Рила са се числели 433,442,482,483,485 и 491 и локомотивите серия 01.60.

Разбира се ,възможно е и локомотив 489 да е даван на депо Рила,когато някои от зачислените локомотиви е отивал за ремонт. Така,че и аз не съм прав.

Относно спомените на старите железничари-те често не дават достоверна информация. На мен лично и 01-23 и 26-26 са представяни като "царски " локомотиви. Разбира се ,теоретично е възможно ,и 489 по някое време да е била в депо Рила и точно тогава да се случи и Цар Борис да е пътувал в нея-но да се твърди това със сигурност е абсолютно невъзможно. Освен ако има снимка или някакъв писмен документ.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #22 -: 27 Юни 2013, 22:03:39 »
Ами всъщност според литературата този локомотив е работил първоначално в Бургас и отива в Дупница чак към 1939 г, където работи с останалите близо 30 такива локомотива.
Естествено, вероятно е пътувал и до манастира, но не само той, а и всеки един от останалите, както и локомотивите, собственост на заводите в Кочериново и Бараково и най-вече тези от депо Рила. Така че царят няма как да е пътувал с точно този локомотив до Рилския манастир през 1933 г, защото тогава той е бил в Бургас.
« Последна редакция: 27 Юни 2013, 22:06:05 от bdz43r »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #23 -: 27 Юни 2013, 22:12:50 »
  Трябва най скоро да очакваме и локомотив 48-04 да бъде обявен за "царски".

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #24 -: 27 Юни 2013, 22:20:58 »
Не е пътувал само този локомотив, това се знае и никой не твърди обратното!  ;)
За царя ви казах, какво ми е казал човека и може би не трябваше да го правя без факти. Все пак ще се поинтересувам още дали царят е карал този локомотив или не.
П.П. bdz43r имаш ли наличен някакъв линк да дадеш да видим някакво доказателство, че локомотивът е бил в Бургас и после е преместен на служба в Дупница. :)
« Последна редакция: 28 Юни 2013, 07:15:25 от Rizar »

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #25 -: 27 Юни 2013, 22:38:49 »
Не се обиждай на шегата,моля те. Извинявай,изобщо не съм искал да те засегна.Единствено се шегувам със спомените на старите железничари,които  много често са страшно недостоверни. Според тях царят е карал едва ли не всички локомотиви в България. Именно поради това се пошегувах и с възможността за 48-04.
Разбира се,възможно е локомотивчето и да пътувало за Рилския манастир,но да се твърди това по спомени от преди повече от 50 години е невъзможно.

Отново ще кажа,че снимките са ти много интересни и хубави и човек има чувството,че е вътре в локомотивчето.
« Последна редакция: 27 Юни 2013, 22:40:36 от misan »

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #26 -: 27 Юни 2013, 22:57:14 »
Цитат
Разбира се,възможно е локомотивчето и да пътувало за Рилския манастир,но да се твърди това по спомени от преди повече от 50 години е невъзможно.
За локомотивът се казва и в клипчето, което е постнато по- рано в темата. http://vbox7.com/play:c34546af0f
В 5:03 минута ще видите че го споменават.
misan и аз се извинявам за недоразумението.  :)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #27 -: 27 Юни 2013, 23:00:57 »
Цитат на: Rizar link=topic=2536.msg89867#msg89867 date=1372360858
П.П. bdz43r имаш ли наличен някакъв линк да дадеш да видим някакво доказателство, че локомотивът е бил в Бургас и после е преместен на служба в Дупница. :)
Д. Деянов - Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990, стр. 151 - локомотиви от 1141 до 1144, доставени 1925 г за БДЖ и изпратени направо на теснолинейката Бургас - Поморие, открита по същото време.
По таблица 47 в същата книга, на стр. 166 виждаме, че от 1936 г. локомотив 1142 става 489 и е бракуван през 1970 г. На същата страница четем и че локомотив 489 е работил последно по линията Генерал Тодоров - Петрич, както и 479, който пък днес е в чакалнята на гара София.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #28 -: 28 Юни 2013, 11:47:45 »
След1950,когато линията Дупница -Бобов дол се заменя с нормална,в този регион са останали само теснолинейните линии Кочериново -Рилски  Манастир  и Ген. Тодоров-Петрич.

Разбира се,че е напълно възможно  при необходимост лок.489 също да е пътувал за Рилския манастир.
Например  при заводски ремонт на някои от локомотивите на депо Рила.

Но основно е пътувал по линията Ген.Тодоров-Петрич.
За по интересно,ще ви задам един въпрос,на които  лично аз също нямам сигурен,а само предполагаем отговор-как са се сменяли димогарните тръби на 400 серия? Както  се вижда на една от наистина интересните снимки по-горе,абсолютно е невъзможно човек да влезе през мъничката пещна врата в пещта.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: По следите на Рилската железница
« Отговор #29 -: 28 Юни 2013, 13:03:39 »
Цитат на: misan link=topic=2536.msg89878#msg89878 date=1372409265
...-как са се сменяли димогарните тръби на 400 серия? Както  се вижда на една от наистина интересните снимки по-горе,абсолютно е невъзможно човек да влезе през мъничката пещна врата в пещта.

На едната снимка гледам един хубав капак отстрани на пещта.