Автор Тема: Въпрос за ОО мащаб  (Прочетена 10439 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Въпрос за ОО мащаб
« Отговор #15 -: 29 Март 2012, 00:18:09 »
ПриветД!

Абе, Ванка, Ти си научил къде по-трудното- английската система, която за повечето хора на
континента звучи като староегипетски йероглифи.
Пък HOm,TTe,Of нищо не Ти говорят...............

Това е, защото ние тук в България не знаем на какво стъпваме- а това са НЕМ-
Нормите на Европейските жп моделисти - там всичко си е написано и обяснено като хората.
По тези норми се правят всички модели на железниците...........

Ако искаш се сърди...
Когато започваме да си премълчаваме стигаме до тук- да не си знаем и да си спазваме законите.
Това важи и за това как си общуваме във форума, как водим преговорите за сделки и
как нарушаваме тези норми на форума...
Това, че отдавна във форума тези неща са обсъждани и разяснявани ,си е друга работа.
И аз не съм преглеждал много от темите.Затова не говоря от позицията на човекът връх-
но напоследък ми писна,едни да спазват правилата, а други да действат така както им дойде :diablo: :diablo: :diablo:
Още в древен Рим е казано- незнанието на закона, не Те оправдава, че не го спазваш.

Затова, въобще не им завиждам на Администраторите, непрекъснато да обясняват и обясняват и обясняват.......
Все едно, че сме на Вавилонското сълботворение....
И това си е навсякъде в милата ни Татковина във всякакви форми на работа...
Затова и доста хора, не щат да пишат като автори във форума :( :( :(

Въобще не съм обнадежден ,при все че съм оптимист до наивност и глупост :( :( :(

Борис

 П.П. Това е все едно, някой да се сърди, че в правописа ни има буква Ч, а не числото 4 защото така му е по-удобно...или   Ш и 6....или че на немски буквата Ч се изписва с цели
четири букви, а пък той си е искал, както е в чешки с една или най-много с две както си е
в английския...
« Последна редакция: 29 Март 2012, 01:01:18 от Boris 2-12-4 »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Въпрос за ОО мащаб
« Отговор #16 -: 29 Март 2012, 01:36:17 »
Ква я мислехме а тя каква стана :) Не съм казал нищо против НЕМ нормите нека ги има, нека има стандарти и ясни правила. Темата беше относто 00 един чисто британски мащаб, внесох малко разяснения, и специално че когато се изписват 2 мащабни означения едно след друго с тире или наклонена черта то първото е мащаб второто е релсово разстояние, а не като при НЕМ да си има означения които оказват и мащаба и междурелсието едновременно, но вместо да изпиша вежди изглежда извадих очи. Пък и не знам защо решихте че се сърдя, ни най малко ама никак! Наистина :) Не виждам и проблем да има или нещо да е ескалирало, но ако все пак има моля за прошение.

Поздрави на всички  :hi:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Въпрос за ОО мащаб
« Отговор #17 -: 29 Март 2012, 07:36:35 »
Хайде да си говорим в тази тема за двете нули - 00. Другите неща и без това са достатъчно навсякъде, че даже и във форума, въреки усилията на администрацията.

00 не съществува в NEM. Използван е масово в Европа, в частност в Гервания, включително и от Maerklin (май все си е най-големия производител на влакчета). Писах някакви работи за това на предишната страница. Даже и историята на Н0 всъщност се е наричала 00, да не повтарям.

00 в момента си го има в NMRA. Даже и в последната им редакция от 2009 година си го има. Размерът на междурелсието е 19.05 мм (по начина по който тук си мерим релсите). Естествено това го пише в един от първите им стандарти - General Standartd Scales. Пак там си пише че по света има и други "норми" за междурелсието в 00 - 16.2, 16.5, 18.2, 18.83 мм. Във всички случаи мащабът си е "4 мм", т.е. 1/76.2. Затова производителите се подканват да ОЗНАЧАВАТ ЕДНОВРЕМЕННО И МАЩАБА, И МЕЖДУРЕЛСИЕТО в тези случаи.
Ако не е означено - геометрията на релсите и на колелата би трябвало да е както на On3! Визуално релсите за теснолинейките изглеждат доста по различно.
 
« Последна редакция: 29 Март 2012, 07:39:15 от mitko0888 »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Въпрос за ОО мащаб
« Отговор #18 -: 29 Март 2012, 08:38:44 »
ПривеД!

Едно истинско вагонче, с английски купли, в 00 , чисто ново , и аз предлагам в категорията
продажби. На мен си ми харесва. Пише "Frans Peek".Съвсем добре си ходи с НО.

Бъдете здрави!

Б.

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Въпрос за ОО мащаб
« Отговор #19 -: 29 Март 2012, 12:01:08 »
Спора е излишен, защото отдавна е изяснено от моделистите и не е нужно да се преоткрива топлата вода... ...например:



А колкото до "уточненията на специалиста" за мащаби и размери, освен че Микси го е казал правилното на говорим (човешки) език, и Митко дори е уточнил за съществуването на стандарт "NEM-010",

http://www.morop.org/fr/normes/nem010_f.pdf

които стандарти впрочем са обновени и през 2011 г.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Въпрос за ОО мащаб
« Отговор #20 -: 29 Март 2012, 14:06:56 »
Леле, все едно са различни локомотиви..

Относно стандартите... "NEM-010" е само един стандарт на MOROP... Ванката хубаво го каза, но май се пропусна, че това е европейския стандарт.... NMRA са си американски и изобщо не им пречи да си бичат по техните стандарти. То за това като си купувате се гледа куплунги, конектори за декодери и т.н. по кой стандарт са.

Това, че има стандарти, съвсем не означава, че те са единствени. За пример ще дам телекомуникациите. Има бол стандарти, само дето света е разделен на Европа, САЩ/Северна Америка, Япония , башка са Китай (които си имат дори национални стандарти), и ако ти си производител и искаш да стъпиш на определен пазар, трябва да се съобразиш със приложимите за конкретния пазар стандарти- кеф ти ITU, кеф ти ETSI... те за това китайците прогресират щото не са се вкопчили в един стандарт/пазар за разлика от всички стари телеком производители...

Относно англичаните.. ми то горките всички са наопаки те все на терсене.. в тази държава понякога ме учудват толкова много неща, явно на тях така им харесва. Но напълно подкрепям двойното изписване H0/00.. влезте в  ebay.co.uk и ще видите, че там е пълно с обяви с двойното означение... в крайна сметка това е улеснение за потребителя.

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Въпрос за ОО мащаб
« Отговор #21 -: 29 Март 2012, 14:37:31 »
В крайна сметка те са СИ различни локомотиви:

Е69-05..........Е69-02......Е169-03....(?)

Стандарти по NMRA са следните:

За „прото“ (един случай в който Гугъл-преводача „говори“ за „прабългари“)

http://www.nmra.org/standards/sandrp/pdf/S-1.1%202009.07.pdf

И за следващите от тях:

http://www.nmra.org/standards/sandrp/pdf/S-1.2%202009.07.pdf

където впрочем има цял куп стандарти (само за 1/87.1 вижте колко са) и ...

странно защо и те означават теснолинейните с букви, подобно на европейските.

Струва ми се излишно намесване обаче на американските стандарти, защото в крайна сметка става въпрос за европейски локомотив  ---- Е69-05 , тоест съвсем логично е да си прилагаме и европейските стандарти, нали!!!!!!?!!!!!

Той (пак повтарям) Митко е направил замерванията на Пиковския, така че всичко е ясно, което не пречи този локомотив да е достоен за серията си. Поне на мен ми по харесва от останалите четири ...“женички“ , защото и петте локомотива от серията носят (са носили) женски имена, но това е вече пък друга бира.