Автор Тема: Макет на gzo в НО  (Прочетена 46274 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #15 -: 20 Юли 2010, 20:01:30 »
Мдааа, ще я оставя май. Смятам да пробвам първо по метода с груб ландшафт от стиропор, а върху него накиснати с лепило/гипс/Н20 парцали или хартия.
Тревата е ясна !
Относно храстите имам една стара гъба за баня с абсолютно същия строеж като този на шоколадите LZ. Ще я накълцам на ситно и ще пробвам да имитирам конрадските храсти. :spiteful: Пък ако не стане, тогава ще му мисля.
Ето снимка на строежа на гъбата
:this:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4774
  • Рейтинг: 625
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #16 -: 20 Юли 2010, 20:07:33 »
Цитат на: gzo link=topic=2593.msg44511#msg44511 date=1279645290
Мдааа, ще я оставя май. Смятам да пробвам първо по метода с груб ландшафт от стиропор, а върху него накиснати с лепило/гипс/Н20 парцали или хартия.

Въобще не кисна нищо,пресечен гипс,за да стяга по-бавно и директно обмазвам с ръка върху стиропора.Става много здраво и лесно си оформяш терена.


п.п.Може в част от гипса да натрошиш стиропор като скали.
« Последна редакция: 20 Юли 2010, 20:09:33 от toniemi »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12267
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #17 -: 26 Юли 2010, 09:14:59 »
Дунапрена го накъсваш на "бучки захар" (по големина) и го "смилаш" в кафемелачка или миксер (според едрината която искаш).
Изчисли ли си наклоните?
После да няма "хър-мър" ...що не ми казАхте!!!
(или да се сърдиш като Батегойко  ;))
 :sarcastic:

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #18 -: 22 Септември 2010, 17:50:47 »
Работата по макета продължава !
В момента ударно се работи по скалния ландшафт. Всички тераси (нива) ще бъдат отсечени по този начин...

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #19 -: 10 Ноември 2010, 17:52:11 »
Скалния ландшафт е завършен ! (поне в тази част на макета)
Релсовия път е прокаран. Предстои баластиране, озеленяване, и застрояване.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #20 -: 10 Ноември 2010, 19:59:00 »
Тунела ми се струва доста тесен - пробвал ли си портала с пътнически вагон?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12267
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #21 -: 11 Ноември 2010, 08:29:41 »
Така прокаран релсовият път, без шумоизолираща подложка,
от дунапрен или корк, е толкова шумен при движение на влакове, че
кара да резонира (тоест усилва го поне три пъти) цялата плоскост.
А дали би искал да не чуваш нищо друго освен един силен шшшшшшшшшш-звук!?
Ефекта още един път ще се утрои (най-малко) след баластирането с каменна
баластра (която напоследък е по-модерната).
Още не е късно да направиш проби и да промениш нещата.
Ти най-добре знаеш какво правиш.
 ;D ;D ;D

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #22 -: 11 Ноември 2010, 11:36:08 »
Според Ю.Ботев размера на портала за парна тяга е 7 на 5 (ако не се лъжа) и аз съм го спазил. Пътническите вагони минават без проблем. Ако височината на портала е по-висока ще трябва да се вдигне второто ниво на релсовия път, а от там и наклона му, което ще бъде непреодолимо.
Относно изолацията, мен шума не ме дразни. Колкото по шумно - толкова по ефектно  ;)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #23 -: 11 Ноември 2010, 11:42:28 »
Помисли относно възможността някой ден да решиш да слагаш контактна мрежа. Тогава ще береш доста ядове по осигуряване габарит за нея. Този проблем лично мен сега ме блъска здраво в тиквата и на някои места по макета е почти невъзможно да се измисли каквото и да е, за да го разреша, защото някога, когато проектирах макета си, твърдо бях заявил, че няма да слагам контактна мрежа. Е, времената се промениха, моите намерения също и ей до къде я докарах.
Мисълта ми е, мисли в перспектива!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12267
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #24 -: 11 Ноември 2010, 12:06:08 »
Цитат на: Vlado link=topic=2593.msg49058#msg49058 date=1289468548
... Е, времената се промениха, моите намерения също и ей до къде я докарах.
Мисълта ми е, мисли в перспектива!

Та можеше ли някой да повярва тогава, че ще има някога български електровози на модели!?!!!!
Да му мислят тези дето са в N и ТТ и сега казват "Ама аз не се интересувам от електровози!"
 :spiteful: :lol: :lol: :lol:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #25 -: 11 Ноември 2010, 12:21:16 »
Цитат на: Vlado link=topic=2593.msg49058#msg49058 date=1289468548
Помисли относно възможността някой ден да решиш да слагаш контактна мрежа. Тогава ще береш доста ядове по осигуряване габарит за нея. Този проблем лично мен сега ме блъска здраво в тиквата и на някои места по макета е почти невъзможно да се измисли каквото и да е, за да го разреша, защото някога, когато проектирах макета си, твърдо бях заявил, че няма да слагам контактна мрежа. Е, времената се промениха, моите намерения също и ей до къде я докарах.
Мисълта ми е, мисли в перспектива!
Не само за контактната мрежа! Предварителното измисляне на ЦЕЛИЯ макет до последната дреболия по него е от изключителна важност! Методите на "импровизация в движение" са абсолютно нежелателни. За голямо съжаление обаче, предварителното цялостно планиране на макета е доста затруднено от липсата на достатъчно информация-голяма част от артикулите, които смятаме да включим в макета ги виждаме само на картинка от интернет, без да се знаят точните мерки и геометрични зависимости! И така много често се стига до разочарования, преправяне и .т.н.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12267
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #26 -: 11 Ноември 2010, 12:44:15 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=2593.msg49070#msg49070 date=1289470876
Не само за контактната мрежа! Предварителното измисляне на ЦЕЛИЯ макет до последната дреболия по него е от изключителна важност! Методите на "импровизация в движение" са абсолютно нежелателни. За голямо съжаление обаче, предварителното цялостно планиране на макета е доста затруднено от липсата на достатъчно информация-голяма част от артикулите, които смятаме да включим в макета ги виждаме само на картинка от интернет, без да се знаят точните мерки и геометрични зависимости! И така много често се стига до разочарования, преправяне и .т.н.

И тук е едно от основните предимства на двете опиции:
1.Да попитам някой който знае и вече е имал подобен проблем.
2.Да попитам приятелите в нашия Клуб - все някой го знае този проблем.
(да не се счита за реклама)
 ;D ;D ;D

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #27 -: 11 Ноември 2010, 16:58:22 »
Не предвиждам поставяне на КМ. Не и на този макет. В моя случай става дума за 2 нива с 2 тунела и 1 мост - просто нямя как. За сега карам с 2 парни стартовака докато си намеря нещо дизелоподобно на 52 или 55 (вероятно някой ден и на 06- ех мечтиии  :pleasantry:)
Видно е че и за в бъдеще няма да има нужда от енергото.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #28 -: 14 Април 2011, 16:08:06 »
Специално за Pach и Владо качвам фотос на шосето от мушама.


Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Макет на gzo в НО
« Отговор #29 -: 14 Април 2011, 16:17:43 »
Ами не е лошо! Само една забележка - пукнатини има не само към краищата на пътя, но някои (да не кажа повечето) пресичат цялото шосе. И, може би, този цвят на асфалта по мяза на новоположена настилка. Напуканото и закърпено шосе е с по-светъл цвят, например: