Автор Тема: Английска стрелка  (Прочетена 34832 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Английска стрелка
« Отговор #15 -: 12 Октомври 2010, 15:37:45 »



Това май е по-скоро за тук .... :scratch_ones_head:


Цитат на: pach link=topic=2724.msg47003#msg47003 date=1286886703
Цитат на: Сaprycorn link=topic=2724.msg46999#msg46999 date=1286884985
Конкретно в моя случай става дума за Fleischmann-Profi. Проблема е, че техните английски стрелки имат твърде малък радиyс на отклонението, колко точно не се знае, самият производител умишлено не споменава нищо по въпроса. Но дори да се абстрахираме от малките радиyси и да гледаме английската стрелка като обикновена кръстачка, то преминаването на какъвто и да е подвижен състав през нея е съпроводено с голямо тропане, друсане и подскачане. 


От кой модел са ти стрелките?

№1  - английска стрелка.
(Image removed from quote.)

- твойте " Fleischmann-Profi"
(Image removed from quote.)

№2 - "beseler"
(Image removed from quote.)

Тоест според мен , ти си сложил обикновенна английска стрелка , и от там разочарованието ти...нищо че се води "Профи" всъщност е далеч от профито...

 :yes: ;D ;D ;D

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Английска стрелка
« Отговор #16 -: 12 Октомври 2010, 16:12:36 »
Първите две в кой мащаб са?!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Английска стрелка
« Отговор #17 -: 12 Октомври 2010, 16:13:48 »
Наистина тази на Флеишман не изглежда много профи. Тази на Тилиг е много подобна на тези от Централна гара София.  :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Английска стрелка
« Отговор #18 -: 12 Октомври 2010, 17:00:09 »
Цитат на: bdz43r link=topic=2633.msg47005#msg47005 date=1286889156
Първите две в кой мащаб са?!

№1 - "Пико А - релси" (HO)
№2 - "Флайшман-Профи"(HO)
последната е на "Тилиг-НО-Елит"(HO)


Иначе и двата вида се правят от "Тилиг" и за ТТ.
Кат.№№ 83 300 ---- 166мм (английска)
----------83 391 ---- 209 мм (beseler)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Английска стрелка
« Отговор #19 -: 12 Октомври 2010, 17:01:15 »
Аз имам седем-осем Флайшман Профи английски стрелки. След коментара тук седнах да направя малко експерименти. С по-старите стрелки работата е по-сложна. Трябва да се отворят и почистят контакторите от окис, също така и мостчетата да се разбутат за по-добър контакт. Мислех, че при по-новите стрелки проблем няма да има, но там се наложи същата операция. От общо 9 стрелки (леви и десни) без проблем сработиха 3 броя, като за новите си мислех, че няма да имам проблем, но зависи как са съхранявани. Смея да твърдя, че в 100% от случаите проблем се оказва лошият контакт на пластините вътре в стрелката. Това, че влака се клати и друса като преминава през тях, то това се наблюдава само при чисто нови стрелки. Изглежда старите са "улегнали" от употреба.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Английска стрелка
« Отговор #20 -: 12 Октомври 2010, 18:13:58 »
Грешка.Моето е двоен бретел.  :blush2:
Нищо де, ако някой има опит с подобно чудо - нека сподели.На "Тилиг" от старите, забравих как се казваха.А, сетих се - Pilz.С външни езици е.  :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Английска стрелка
« Отговор #21 -: 12 Октомври 2010, 18:44:00 »
Цитат на: pach link=topic=2633.msg47007#msg47007 date=1286892009
№1 - "Пико А - релси" (HO)
№2 - "Флайшман-Профи"(HO)
Ужасяващи са, особено втората!!! Отначало реших, че са N.
Тези в ТТ са много по-сполучливи.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Английска стрелка
« Отговор #22 -: 13 Октомври 2010, 09:05:01 »
Цитат на: XRISTO link=topic=2633.msg47009#msg47009 date=1286896438
Грешка.Моето е двоен бретел.  :blush2:
Нищо де, ако някой има опит с подобно чудо - нека сподели.На "Тилиг" от старите, забравих как се казваха.А, сетих се - Pilz.С външни езици е.  :hi:

Тоест твойта би трябвало да е "beseler" щом е с външни езици - за останалото - виж по нагоре снимките и сам си отговори на въпроса (или качи твоя снимка тук на този двоен бретел - каквото и да значи това... :scratch_ones_head:).
Правилото е - в средата двете "криви" релси ако имат пресечни точки - значи е обикновенна английска.
Но ако няма пресечни точки - значи е тип "beseler" (след малко ще кача скица... :scratch_ones_head:)


Тук както съм отбелязал двете дъговидни трасета се ПРЕСИЧАТ...тоест обикновенно английско разклонение!


...докато тук (не съм отбелязал, че снимката е защитена от драскане) НЕ СЕ ПРЕСИЧАТ ...тоест това е руско разклонение "beseler"!

Цитат на: bdz43r link=topic=2633.msg47010#msg47010 date=1286898240
Цитат на: pach link=topic=2633.msg47007#msg47007 date=1286892009
№1 - "Пико А - релси" (HO)
№2 - "Флайшман-Профи"(HO)
Ужасяващи са, особено втората!!! Отначало реших, че са N.
Тези в ТТ са много по-сполучливи.


И аз така смятам (особено Флайшманската - то така и не разбрах защо Ясен се спря на тази система?), но ...шшшшшшт....тихооооо...че ще "обвинят" чеТТата в предубеденост!!! ;)
 :lol: :lol: :lol:

Впрочем, Тилиг за сега май прави най-добрата релсова система! :scratch_ones_head:
Тая на Пико А-система също струва ми се че е добра (заради Т-профила) но май въобще нямат такива "сложни" разклонения ...Всъщност, имат обаче тройно равнобедрено, което мноооого ми харесва (може би щото Тилиг пък нямат)... :scratch_ones_head: :on_the_quiet:
Така или иначе това са двете системи според мен на върха на класацията...при условие , че за другите знам само от вас или сиреч коствено.... :angel:
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 13 Октомври 2010, 09:25:45 от pach »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Английска стрелка
« Отговор #23 -: 13 Октомври 2010, 11:05:42 »
Ето това е въпросният бретел:




С четири външни езика е.Дали ще дерайлират парните с по - сложна колоосна формула?Пускал съм вагони по него, но не си падам по овалите на земята, а на холната масичка ще ми е трудно да сглобя нещо за изпитване.  ::)
« Последна редакция: 13 Октомври 2010, 11:07:55 от XRISTO »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Английска стрелка
« Отговор #24 -: 13 Октомври 2010, 11:06:29 »
Нема такова понятие "най-добра релсова система" или ако щете най-добро каквото и да било. Всичко си има предимства и недостатъци и трябва да се избере според конкретния случай и предпочитания. Аз също съм с Флайшман Профи и се чудя, след като към обикновените стрелки - нормални и в крива, нямам абсолютно никакви забележки, толкова ли не могат да направят читава английска стрелка? Даваме им един чертеж със съответните параметри, радиуси и прочие и я правят. Ясен, ако държи на готова баластова призма какво да избере - Гей-О-[*цензурирано*]-та на Роко ли? Дето като мине влак по тях трещи като Чавдарка или Сговнич по разнебитен селски път? Кога най-накрая ще спрат този технически брак от производство. Освен по-нормалното движение, другото хубаво при Флайшман е безпроблемното движение на по-старо производство локомотиви и вагони, каквито при Ясен бол. Пиковщините всъщност са словенско, "Механ"-ско творение - скоро сравнявах две стрелки от стартови сетове на двете фирми и се оказа, че си приличат като две капки вода.
« Последна редакция: 13 Октомври 2010, 11:13:49 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Английска стрелка
« Отговор #25 -: 13 Октомври 2010, 11:20:12 »
Цитат на: XRISTO link=topic=2633.msg47039#msg47039 date=1286957142
Ето това е въпросният бретел:




Нищо не се вижда...
какво му е двойното?
Струва ми се, че  са обикновенни английски разклоненията... :scratch_ones_head:

 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:
Разбира се, че има по-добрата релсова система...най-малкото защото на Тилиг например с еднакво качество са и обикновенните разклонения, и английските..., дори бих казал че и "баузатц" ("сглоби си сам") серията им е с такова качество, че дори посредствен моделист да се сдобие с добър резултат.
Не хваля само Тилиг, но кажете и за другите системи (който има наблюдения).
Пък дори и по това да видиш как им е направен стартовия сет на дадена фирма, пак можеш да си направиш заключение, защото добрата релсова система не се влияе от материала и качеството, както при "профи", така и при "новобранеца".
Разлика има ли освен в цена и предлаганото - не ставаааа!
По какво се различават вагоните от стартов сет и "нормалните"????
Липсата на всички детайли, надписи и подобни "екстри". Но ако се различават по конструктивни особености (както при разклоненията) или дори материала за направата - не ставааааа!!!!
Свършиха времената когато стартовите сетове се правеха от оцветена пластмаса тип "полупрозрачен найлон". Сега стартовете сетове просто нямат накачулени всички детайли и надписи и това е единственото което ги отличава от "батковците"
Доколкото си спомням, Ясен беше разочарован от Флайшман и обикновенните разклонения, защото му се наложи да си дооправя езиците на всичките. А не че си е купил "стартов"-ви сетове с разклонения.
Може и за това да му тропа на "англичанката" - нея май не посмя да я пипа...
 ;D ;D ;D

Христо , ако се вгледаш по-горе  ;)как съм очелтал на двата вида разклонения областите, ще разбереш , че твойте са си "чисти англичанки"  ;D

И въобще ти на кое казваш "външни езици"????? :blink:
« Последна редакция: 13 Октомври 2010, 11:23:49 от pach »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Английска стрелка
« Отговор #26 -: 13 Октомври 2010, 12:53:37 »
Цитат на: IKAR link=topic=2633.msg47040#msg47040 date=1286957189
Пиковщините всъщност са словенско, "Механ"-ско творение - скоро сравнявах две стрелки от стартови сетове на двете фирми и се оказа, че си приличат като две капки вода.

Към днешна дата това е абсолютна глупост, може и да слагали в някакъв момент еднакви релси в стартови сетове, но piko A gleis, няма нищо общо с релсите на механо.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Английска стрелка
« Отговор #27 -: 13 Октомври 2010, 14:02:58 »
Ами на пластмаските, които се движат напред - назад, сменяйки посоката на самата стрелка.Може и аз да греша...  :blush2:
Ама са ми четири и са отвъншна страна.Всъщност, моята стрелка е същата като тази на снимката, но и от ляво е както е тази от дясно.Понеже съм на работа и нямам възможност да я снимам, та съм избрал за пример подобна, от макета на Вимер.Както е видно, по моята могат да се разминат два влака като при нормално двойно трасе, освен това има останалите функции на обикновената английска стрелка :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Английска стрелка
« Отговор #28 -: 13 Октомври 2010, 14:12:17 »
Казах вече - ако имаш "разделителна" релса между двете сърца, те това Е "beseler".
Тази от снимката има празно място м/у двете сърца - значи е обикновенна английска.
Всъщност точно тази разделителна релса при "беселер"-а я прави още по-добра, защото обикновенно е с два/три пъти по-голям радиус на отклонение в сравнение с обикновенната "англичанка".
Това освен че е основно предимство,  предполагам и допринася за "тропането" в по-малка (при беселера) и по-голяма степен при "англичанката".
То дори и само визуално да преброиш на коя колко пъти една колоос има съприкосновение със релси, сърца и езици и ще стане ясно защо едната трополи като стадо мустанги, а другата е доста по-умерена в звука - само се изпуска една тенджера със болотове на пода... :angel: :haha: :haha: :haha:
 ;D ;D ;D

ПП.Мамка му...толкова се вкараааме в анализи, че ако не беше със стандартна дължина (за ТТ = 166 мм) до сега да бях заменил заплануваните на макета ми англичанки само със беселер-ки... (за ТТ=209 мм) :blush2: :angel:
Това е още едно задължително условие - англичанката освен по радиус (по-малън) се различава от беселер-ката и по дължина----пак е по-малка.... ;)
ЧеТТник Шопалов - не се кикоти в бекграунда!!! :angry: ;)
 :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 13 Октомври 2010, 14:17:36 от pach »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Английска стрелка
« Отговор #29 -: 13 Октомври 2010, 14:19:20 »
Цитат на: XRISTO link=topic=2633.msg47039#msg47039 date=1286957142
Ето това е въпросният бретел:

Това е обикновен бретел. Нищо по-специално и страшно - четири стрелки и едно кръстовище. На снимката две от стрелките са кръстовидни (английски), но това е частен случай за максимално пестене на място.
Не бъркайте бретела с английска стрелка!