Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Български локомотив серия 01. от FULGUREX
BoRoco:
Малко повече информация за модела.
Днес говорих с господин Хуфшмид от Фулгурекс и той бе любезен да даде следната информация.
Модела ще излезе в края на 2011 година, ще бъдат произведени общо 200 бройки от трите варианта
около 180 от тях ще са с ESU декодери и 20 ще останат аналогови.
За сега няма определена цена, но той каза, че ще бъде някъде около 2300 долара.
Попитах го къде правят моделите и той отговори, че всички елементи се произвеждат в Швейцария,
а моделите се сглобяват в Южна Корея под стриктното наблюдение на хора от фирмата.
Човека спомена, че има доста колектори които се интересуват от модела и затова те са решили да го произведат, така че които ще купува да започва да събира пари от сега.
Gervasii:
--- Цитат на: BoRoco link=topic=2646.msg45649#msg45649 date=1283353713 ---..........Днес говорих с господин Хуфшмид от Фулгурекс и той бе любезен да даде следната информация.
.........200 бройки от трите варианта..............
--- Край на цитат ---
дай повече инфо ако имаш. са съжаление доста лимитирана серия. е ми ще купуваме по един по два кой колкото душа му иска. някой да драсне малко инфо и интересни факти за лока. :hi: :hi:
Vlado:
Railwaymodeling:
http://tabaklok.railwaymodeling.com/index_bg.html
Историческа справка част 1: http://tabaklok.railwaymodeling.com/history1_bg.html
Историческа справка част 2: http://tabaklok.railwaymodeling.com/history2_bg.html
Историческа справка част 3: http://tabaklok.railwaymodeling.com/history_bg.html
И официалният сайт на проекта Tabklok:
http://www.tabaklok.ch/
Сaprycorn:
В
годините около Първата Световна Война за бързи и пътнически влакове
БДЖ използва локомотивите от типа 1-4-0 (известни като серия 17,
тогава все още серия 800) До 1925 са доставени общо 74 локомотива
от тази серия. През 1928 година една от машините е тежко
катастрофирала и в Главна й.p. работилница в София предприемат не
само възтановяване, но и една сериозна реконструкция, с удължаване
на котела, монтиране на паропрегревател, монтиране на задна едноосна
талига и някои други подобрения. Новият локомотив е вече тип 1-4-1 и
получава номер 8001 (от 1936 година 18.01), работата му в БДЖ е
много сполучлива. Намерението на БДЖ е да поръча такъв тип
локомотиви. Но получава нещо много по-добро! През 1930 година
фабриката HANOMAG в Хановер доставя 3 броя бързоходни локомотива тип
1-4-1 изпълнени по новото кoнструктивнo оформление (както немските
"EINHEITS" локомотиви). Тези машини получават номера
8002, 8003 и 8004 в БДЖ, и променят коренно обликът на парните
локомотиви в България! През 1931 са доставени следващите 10 броя с
номера от 8005 до 8014, този път от полската фабрика КШАНОВ.
Разликата с машините на HANOMAG е, че парният дом е изнесен малко
по-напред. От 1936 година серията 8000 е вече 01, с изключение на
локомотив 8001, чиято нова серия е 18.01. Последната партида
локомотиви пристигат през 1935 година направо с новите си серийни
номера. Десетте машини доставени през 1935 са два броя от
BORSIG-БЕРЛИН, два броя оt HENSCHELL-KASSEL и шест броя от
ВИНТЕРТУР-Швейцaрия. Това са първите локомотиви на БДЖ строени в
Швейцaрия, и в същото време най-големите и най-мощни машини,
които ВИНТЕРТУР е строила до момента. Швейцарското дружество е
поело строителството на тези локомотиви като въпрос на огромна чест
и престиж!!!
По-конкретно става дума за локомотивите
с номера 01.18, 01.19, 01.20, 01,21, 01.22 и 01.23. Всички те са
работили през по-голямата част от експлоатационният си живот в
софийското депо обслужвайки международни, бързи и пътнически
влакове.
През 1988 година 01.23 е възтановена
като действащ музеен парен локомотив.
Наскоро 01.22 бе откупена обратно от
Швейцарскта фирма за да бъде възтановена за техния музей.
Фактът, че фирма като FULGUREX
проявява интерес за производство на модел е може би най-голямата
новина в областта на й.p.моделизма свързан с БДЖ.
Забележете, че не става дума за
локомотив, който е работил и в България, а за един ИЗЦЯЛО БЪЛГАРСКИ
ЛОКОМОТИВ, който е ПОСТРОЕН САМО И ЕДИНСТВЕНО ЗА БДЖ!!! Тук се
получава много добро преплитане на интереси- от една страна
интересът на швейцарците към тези машини, които са огромно
постижение за свеийцарското локомотивостроене от 30те години, и от
друга страна интересът на българите-за пръв път се очаква
производство на български парен локомотив, при това един от
най-красивите и най-българските локомотиви!!!
Сaprycorn:
--- Цитат на: Жоро link=topic=2646.msg45522#msg45522 date=1283160411 ---От FULGUREX отговориха, че моделът на нашата 01-ца ще се предлага най-рано в края на 2011г. От сега е рано да кажат каква ще е цената, но ще се ориентираме по ценорасписа на другите им модели, който вече са изпратили.
(Image removed from quote.)
"В следствие на световната криза през 1930г. се сключва търговско споразумение между България и Швейцария. То предвижда да се произведат и изпитат в Швейцария шест локомотива за БДЖ. Това са били най-мощните локомотиви строени и изпитвани до тогава в Швейцария. Договорът е предвиждал локомотивите да се изплатят на бартер с български тютюни. От там идва и името на локомотива - "Табаклок". Даже в рекламна кампания са били приканвани пушачите да ползват "ориенталски" тютюн, за да бъдат върнати инвестициите по-скоро."*
Явно швейцарците имат добра историческа памет и не са забравили за сделката "локомотиви срещу тютюн", като сега гордо заявават, че и днес на пазара им има български цигари!
FULGUREX ще предложи следните модели на пазара:
Кат. Nr. 2253 БДЖ BR 01.18 в заводски вид черен
Кат. Nr. 2253/1 БДЖ BR 01.18 епоха II 1935 черен
Кат. Nr. 2253/2 БДЖ BR 01.22 епоха III/IV музеен зелен
Повече информация ще има, когато пристигнат каталогът и ценорасписът.
________________________________
*Превод от страницата на FULGUREX.
--- Край на цитат ---
Веднага изникват няколко важни въпроса-
1. Каква е разликата между варианти 1 и 2? Нали в крайна сметка локомотивът в заводски вид (1935 година) е същият при доставката за БДЖ (пак през 1935 година)!
2. Дали през 1935 година локомотив 01.18 е бил черен? Доколкото съм чел книгите на инж. Деянов, машините от тази доставка пристигат боядисани по цветовата схема на БДЖ и с монтирани всички табели по новото серийно означение на БДЖ (1936 година)!
3. Защо локомотив 01.22 е обявен за музеен в епохи 3-та и 4-та? Както знаем музеен локомотив е 01.23, и то чак от 1988 година! А 01.22 замина за Швейцaрия едва миналата година (епоха 6)!
4. Не е ли НАЛОЖИТЕЛНО фирмата Фулгурех да изучи подробно историята на тези 6 локомотива, за да направи моделът наистина достоверен? (Поне цветовете и табелите)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия